Rozmowa z Arkadiuszem Piątkiem, Country Managerem w MediSky International sp. z o.o.
Aleksandra Wysocka: – Międzynarodowe pakiety medyczne, czy ludzie naprawdę tego potrzebują?
Arkadiusz Piątek: – Jak najbardziej. Ponad 80% Polaków nie jest zadowolonych z państwowej służby zdrowia! W rankingu europejskich systemów opieki zdrowotnej jesteśmy na szarym końcu. Sytuacja poprawia się w niewielkim stopniu, ale nadal daleko nam do średniaków, nie wspominając już o takich krajach, jak Holandia, Niemcy, Francja czy kraje skandynawskie.
Nie należy także zapominać o Covid-19. Wprawdzie pandemia osłabła, ale nauczeni doświadczeniem wiemy, że jesienią może być różnie. Dodatkowo wojna w Ukrainie. Polacy przyjęli do siebie ogromną liczbę uchodźców, którym należy zapewnić opiekę medyczną. Do tego wysoka inflacja i braki kadrowe w branży medycznej. Przed publiczną służbą zdrowia nie lada wyzwania.
Popularny w naszym kraju abonament medyczny nie zapewnia odpowiedniej dostępności i leczenia chorób zagrażających życiu. I tu jest nasza rola. Międzynarodowe ubezpieczenia zdrowotne, jakie oferujemy, są doskonałym rozwiązaniem dla tych, którym zależy na najwyższym standardzie prywatnej medycyny.
Nasze polisy gwarantują dostęp do najnowocześniejszych klinik w kraju i na świecie, najskuteczniejszych leków czy nowatorskich metod leczenia. Międzynarodowe ubezpieczenia zdrowotne to kompleksowa opieka, która zawiera pierwszą pomoc, hospitalizację i usługi ambulatoryjne. Takie polisy to praktycznie opieka medyczna od A do Z.
Jakie macie doświadczenia na innych rynkach? Czy tam jest podobnie jak w Polsce?
– MediSky należy do grupy MediHelp. Jesteśmy obecni w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie publiczna służba zdrowia nie zapewnia profesjonalnej opieki nad zdrowiem i życiem swoich obywateli.
Najdłużej, bo od ponad 20 lat, funkcjonujemy w Rumunii. To jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie. Prywatny sektor medyczny jest tam coraz silniejszy. Mimo to Rumuni też często leczą się za granicą. Około 50% naszej sprzedaży w tym kraju jest generowane przez kanał brokerski. Pozostała część to sprzedaż własna, z czego ponad połowa to polecenia od obecnych klientów.
Na Węgrzech i w Bułgarii opieramy się prawie całkowicie na współpracy z agentami i brokerami. Nasze oddziały w tych krajach są obecne od siedmiu lat. Bułgarzy w przypadku poważnych zachorowań wybierają tureckie szpitale, a Węgrzy chętnie leczą się w Austrii.
W Polsce MediSky działa od pięciu lat. Większa część sprzedaży generowana jest przez nasze biuro. Zależy nam na szerokiej współpracy z brokerami i agentami, dlatego w tym roku jesteśmy obecni na XXIV Kongresie Brokerów w Mikołajkach. Z wielką przyjemnością zaprezentujemy naszą nowatorską ofertę.
Kto jest ubezpieczycielem Waszych produktów?
– Naszymi partnerami są lokalna AXA Partners i międzynarodowa AXA Life & Reinsurance Solutions (wcześniej AXA Global Healthcare) z Singapuru. MediSky działa w imieniu ubezpieczyciela, co umożliwia nam współpracę z pośrednikami. MediSky odpowiada za sprzedaż i obsługę klientów, a AXA pokrywa ryzyko ubezpieczeniowe.
Dla posiadacza polisy jest to bardzo dobra konstrukcja, ponieważ jest obsługiwany przez lokalne biuro, a jego koszty leczenia są zabezpieczone przez jedną z największych i najsilniejszych firm ubezpieczeniowych na świecie. Dodatkowo AXA zapewnia całodobowy assistance oraz koordynuje procesy związane z udzieleniem drugiej opinii medycznej i usługami concierge.
Kto najczęściej kupuje takie pakiety?
– Odbiorcami są osoby wykształcone, dbające o jakość życia, zdrowie swoje i swoich najbliższych. Często są to właściciele małych i średnich firm, którzy są świadomi zagrożenia i konsekwencji braku odpowiedniej opieki medycznej w przypadku utraty zdrowia. Naszą grupą docelową są także zarządy dużych firm. Działy HR wręcz stają na głowie, by zapewnić swoim menedżerom dodatkowe benefity, które od kilku lat stały się pewnym standardem.
Międzynarodowa opieka medyczna to nie tylko wyróżniający się na rynku produkt, ale także gwarant bezpieczeństwa dla firm, w których zdrowie kadry zarządzającej jest kluczowe dla ich rozwoju. Tutaj liczymy na brokerów i agentów mających w swoim portfolio klientów B2B, którzy mogliby być zainteresowani naszymi rozwiązaniami.
Jak działa taki pakiet?
– To bardzo proste. Klienci sami umawiają wizytę w wybranej przez siebie placówce medycznej w Polsce lub za granicą. Za wszystko płacą naszą kartą pre-paid. Produkty nazwaliśmy Kartą Zdrowotną MediSky, ponieważ jedna karta zawiera w sobie kompleksową opiekę medyczną oraz użyteczną funkcję płatności.
Jeszcze w tym roku odejdziemy od plastiku i nasi klienci będą mogli zapłacić telefonem, dzięki wirtualnej karcie płatniczej. W przypadku, gdyby w danej placówce nie działał terminal płatniczy, klient zawsze może zapłacić gotówką, a zwrot na konto otrzyma w ciągu kilku dni.
Czym się to różni od produktów medycznych, takich jak np. Best Doctors?
– Nasze produkty to kompleksowa opieka medyczna. To nie tylko całodobowy assistance i leczenie chorób zagrażających życiu w szpitalach, ale także usługi ambulatoryjne. Nie ma katalogu usług, listy lekarzy, procedur itp.
Każdy pakiet ma swój roczny limit sumy ubezpieczenia, który w każdym przypadku jest bardzo wysoki i sięga aż 2 mln euro. Nasi klienci mają pełną swobodę w wyborze miejsca, w którym chcą się leczyć. Mogą np. wykonać skomplikowaną operację w najnowocześniejszej klinice w Szwajcarii, a rehabilitację i dalsze leczenie kontynuować w Polsce lub innym kraju na całym świecie, nawet w USA.
Dodatkowo polisy gwarantują pokrycie kosztów lekarstw. W praktyce wygląda to tak, że klient po wyjściu od lekarza może udać się do apteki i dokonać zakupu lekarstw, płacąc za wcześniejszą konsultację i leki Kartą Zdrowotną MediSky. Moim zdaniem to najbardziej kompleksowe i najwygodniejsze rozwiązanie na naszym rynku.
Czy już współpracujecie z brokerami i agentami?
– Stawiamy na współpracę z pośrednikami, ponieważ to brokerzy i agenci mają kontakt z klientami, którzy są naszą grupą docelową. Mamy do zaoferowania wyjątkowy produkt, który jest doskonałym uzupełnieniem ich portfolio. Są też pierwsi brokerzy, którzy korzystają z naszych polis. Ich pozytywny feedback jest dla nas bardzo ważny.
Ponad 85% naszych klientów odnawia co roku polisy, co świadczy o stabilności portfolio. Brokerom i agentom zapewniamy pełne wsparcie sprzedażowe i posprzedażowe. By ułatwić proces ofertowania, stworzyliśmy platformę online, dzięki której pośrednicy po założeniu konta mogą sami dokonywać wstępnej wyceny polis dla swoich klientów.
Naszym najnowszym dzieckiem jest platforma szkoleniowa o nazwie MediHelp Academy. Jest to miejsce, gdzie można w łatwy i przyjemny sposób zaczerpnąć wiedzy na temat ubezpieczeń zdrowotnych, technik sprzedaży czy szczegółów dotyczących produktów. Wszystkich, którzy są zainteresowani współpracą, zapraszamy na szkolenie do biura lub online. Za odbyte szkolenie wystawiamy certyfikat, który zalicza się do obligatoryjnych godzin szkoleniowych związanych z dyrektywą IDD.
Co planujecie na Kongresie Brokerów?
– Już pierwszego dnia o godzinie 19.00 zapraszamy na występ iluzjonisty na głównej sali Kongresu. W czwartek cały dzień będziemy dostępni przy stoisku w lobby hotelu. Kulminacyjnym punktem naszego udziału będzie prelekcja dyrektora zarządzającego AXA Life & Health Reinsurance Solutions, Laurenta Pochat-Cottiloux Rola ubezpieczeń zdrowotnych w erze postcovidowej. Prezentacja rozpocznie się o godzinie 11.00 i odbędzie się w sali 5/12. Dla wszystkich uczestników tego wydarzenia przewidzieliśmy losowanie atrakcyjnych nagród.
Z niektórymi brokerami i agentami nigdy się nie widzieliśmy na żywo. Zapraszamy na indywidualne spotkanie do sali 5/12, w której będziemy do końca dnia. Z tego, co wiem, Pani Aleksandro, Pani też wybiera się na naszą prezentację. Bardzo się cieszę i do zobaczenia.
Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka
Skontaktuj się
Arkadiusz Piątek
tel. 516 411 615
country.manager@medisky.pl