CUK z powodzeniem zakończył wdrożenie własnej platformy do egzaminów zdalnych, która znacznie usprawni proces rejestracji doradców. Dzięki temu multiagencja może egzaminować w tym samym czasie nawet 200 potencjalnych doradców. To innowacyjne rozwiązanie w kraju.
Szkolenie doradców to kluczowy element współpracy z CUK Ubezpieczenia. Multiagencja poświęca wiele uwagi na profesjonalne przygotowanie i rozwój pracowników oraz partnerów.
Obecnie z CUK współpracuje prawie 3000 doradców. Każdego roku firma szkoli ponad 600 osób chcących pracować w branży ubezpieczeniowej. Tak duże zainteresowanie współpracą jest sporym wyzwaniem szkoleniowym. Wypracowany przez ponad 20 lat obecności na rynku autorski system szkoleń według oceny ekspertów firmy pozwala na przygotowanie do pracy osoby nieznającej branży nawet w 14 dni.
– Realizowany przez nas system szkoleń skierowany jest zarówno do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z ubezpieczeniami, jak i do doświadczonych agentów. W jego skład wchodzą szkolenia obowiązkowe, np. z zakresu IDD, czy przygotowujące do egzaminu państwowego, kursy nieobligatoryjne, a także rozwijające „miękkie kompetencje” – mówi Magdalena Kanarek, dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń w CUK Ubezpieczenia.
Wszystkie egzaminy w jednym miejscu
Jednym z wykorzystywanych narzędzi jest specjalna platforma e-learningowa Akademia CUK. Dzięki niej doradcy realizują szkolenia wdrożeniowe, produktowe oraz zawodowe zgodne z Ustawą o Dystrybucji Ubezpieczeń.
Wprowadzenie modułu pozwalającego na egzaminy zdalne jest kluczową innowacją w istniejącym systemie. Dzięki niemu doradca z poziomu jednej platformy zdaje wszystkie egzaminy uprawniające do wykonywania czynności agencyjnych. Co więcej, multiagencja zadba również o harmonogram egzaminów, dostosowany do rytmu pracy.
– Wypracowane rozwiązanie to efekt ogromnego doświadczenia, które zgromadziliśmy przez lata. Wiemy, że doradcy, którzy decydują się na współpracę z CUK, oczekują kompleksowej obsługi w zakresie procesu rejestracji. Kluczowe jest, aby w jak najkrótszym czasie i przy użyciu jak najprostszych narzędzi uzyskać możliwość dystrybucji ubezpieczeń. To również istotne dla nas.
Własna platforma egzaminacyjna pozwala skutecznie zarządzać procesem egzaminacyjnym, od momentu zapisu, przez harmonogram, po wsparcie merytoryczne i przekazanie właściwych certyfikatów – mówi Łukasz Kundera, kierownik Działu Rejestracji Agentów w CUK Ubezpieczenia.
Elastyczny czas i wygoda dla doradcy
Na potrzeby projektu powołano specjalną grupę operacyjną, która przygotowała całość tak, aby nie destabilizować pracy pozostałych zespołów. Od strony formalnoprawnej działanie platformy musiało być zgodne z wytycznymi KNF, dlatego priorytetem było przygotowanie szczelnego i stabilnego procesu. To wymagało konsultacji z towarzystwami ubezpieczeniowymi oraz przedstawicielami Komisji.
Wprowadzona innowacja daje wiele udogodnień. Przede wszystkim pozwala w jednym miejscu na przejście procesu wdrożeniowego, podejście do egzaminów uprawniających do wykonywania czynności agencyjnych oraz realizacji szkoleń zawodowych zgodnych z Ustawą o dystrybucji. Ponadto eksperci z CUK dzięki temu mogą monitorować postępy w czasie rzeczywistym, jak również na podstawie uzyskanych wyników projektować ścieżki rozwoju przyszłego doradcy.
– Platforma egzaminacyjna integruje wszystkie systemy, dzięki czemu doradca zyskuje możliwość przeprowadzenia całego procesu szkoleniowo-rejestracyjnego, używając jednego narzędzia. Ogranicza to ilość komunikacji i znacznie przyspiesza całą ścieżkę. Co więcej, w ramach Akademii CUK wyznaczamy ramy czasowe, w których doradca może przystąpić do egzaminu. Wiemy, że w codziennej pracy elastyczne godziny są kluczowe – dodaje Magdalena Kanarek.