Potrzeby ubezpieczeniowe nie znikają nawet w czasie zagrożenia epidemią. W niektórych obszarach odnotowujemy wręcz zdecydowany wzrost zainteresowania, jak np. ubezpieczenia na życie czy zdrowotne. Wobec rosnących obaw o dalszy przebieg pandemii w Polsce PZU zapewnił klientom możliwości zabezpieczenia majątków, siebie i bliskich.
Agenci PZU mają szeroki wachlarz narzędzi, które umożliwiają im pracę zdalną, kontakt z klientem i zawieranie umów na odległość.
– W dobie kryzysu wywołanego koronawirusem pracujemy na pełnych obrotach, by nieprzerwanie obsługiwać naszych klientów, gwarantując przy tym bezpieczeństwo zarówno im, jak też naszym pośrednikom i konsultantom. Dzięki zaawansowaniu technologicznemu, nowoczesnym systemom i aplikacjom nasi agenci praktycznie od razu byli świetnie przygotowani na nagłą sytuację, jaką jest zagrożenie epidemiczne – mówi Michał Świderski, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej PZU.
Od kilku lat agenci PZU korzystają z rozbudowanego systemu sprzedażowego Everest umożliwiającego kompleksowe ubezpieczanie klientów. System posiada wiele zaawansowanych funkcji sprzedażowych oraz obsługowych, a w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy również zaawansowany system CRM Feniks.
– Dzięki temu agenci mogą nadzorować wznowienia polis swoich klientów, mają dostęp do leadów pozyskanych z infolinii i internetu, a także kontaktów do specjalnych kampanii dosprzedażowych uwzględniających konkretne potrzeby klientów. Widok klienta 360 stopni umożliwia im optymalną obsługę i pełne dopasowanie oferty do potrzeb klienta – mówi Mateusz Jarkowski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży agentów wyłącznych PZU.
Portal moje.pzu.pl wraz z aplikacją mobilną mojePZU to samoobsługowy serwis dla klienta, gdzie w jednym miejscu znajdzie on informacje o wszystkich posiadanych produktach z Grupy PZU. Można tu np. dokonać zmian na polisach czy zgłosić szkodę. Często wykorzystywanym rozwiązaniem są rozbudowane funkcje w zakresie ochrony zdrowia, gdzie w prosty sposób można umówić się na wizytę u lekarza, w tym również telewizytę, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji. Klienci mają tu też dostęp do kalendarza placówek medycznych. Aplikacja mojePZU to też znakomite narzędzie dla agenta, który może całkowicie online obsłużyć swoich klientów: zdalnie wznawiać polisy, wystawiać i przesyłać nowe oferty. Tym samym klientów, którzy nie mogą się spotkać z agentem lub w okresie epidemii po prostu wolą zostać w domu, agent może obsłużyć dzięki serwisowi działającemu na zasadzie direct, wzbogacanego stale o nowe funkcjonalności.
Kolejną aplikacją ułatwiającą pracę zdalną jest Mobilny Agent PZU. To mobilne narzędzie szkoleniowo-procesowe dla agentów wykorzystywane przede wszystkim do edukacji i szkoleń. Z pośrednictwem aplikacji można odbyć szkolenia produktowe i obsługowe opracowane na podstawie atrakcyjnych i łatwo przyswajalnych materiałów, testów wiedzy, quizów oraz rzeczywistych powiadomień i komunikatów dla agentów. Aplikacja służy również do wykonywania zdjęć przy okazji oględzin auta przy zawieraniu ubezpieczenia AC. Agent na bieżąco widzi podpowiedzi, jakie zdjęcia wykonać, i przesyła je od razu na serwery PZU. Najnowsza funkcja w aplikacji Mobilny Agent PZU to elektroniczne rozliczanie dokumentacji ubezpieczeniowej, gdzie wystarczy zdjęcie polisy. Dzięki temu ograniczamy liczbę wydruków – działamy więc szybciej i jednocześnie chronimy środowisko w ramach kolejnego procesu „paperless”.
– PZU przykłada dużą wagę do obecności agentów w internecie, dlatego stworzyliśmy dla nich blisko 3000 indywidualnych, profesjonalnych stron www.Połowa związana jest z agentami posiadającymi własne biura, co pozwoliło na zintegrowanie ze stroną wizytówki Google z mapą. Wszystkie strony mają wygodny formularz kontaktowy, a także kierują do informacji o oferowanych produktach. Na swoich stronach zwłaszcza w okresie pandemii agenci podkreślają, że cały czas są dostępni dla naszych klientów, i zachęcają do kontaktu zdalnego – podsumowuje Michał Świderski.
Poświęcona agentom strona internetowa agentpzu.pl jest portalem informacyjnym oraz platformą integracyjną dla agentów. Publikowane są tam różnego typu artykuły eksperckie, wywiady, relacje z otwarć nowych placówek i ciekawych inicjatyw. – Ostatnio doradzamy, jak obsługiwać klientów zdalnie oraz jak zachować zasady bezpieczeństwa i higieny. Oprócz tego portal ma za zadanie pokazywać, promować i odczarowywać zawód agenta, zachęcając poszukujących pracy w branży ubezpieczeniowej do startu właśnie z PZU. Na stronie mamy też praktyczną wyszukiwarkę biur agentów w całej Polsce, zintegrowaną z mapami Google. Dzięki wyszukiwarce nasi klienci mogą odnaleźć agenta w swojej okolicy, wejść na jego stronę i bezpośrednio się z nim skontaktować telefonicznie lub e-mailowo.
– Profesjonalizacja zawodowych profili agentów wymaga od nas stale nowych rozwiązań, dlatego właśnie wdrażamy Strefę Agenta Wyłącznego oraz program Agent na Facebooku – informuje Jakub Gorayski, kierownik Zespołu Zarządzania Siecią Placówek Agencyjnych PZU.
Strefa Agenta Wyłącznego to portal, w którym agent ma dostęp do swoich wyników sprzedażowych i może na bieżąco m.in. monitorować dynamikę przypisu. W Strefie dostępny jest również podgląd wykonania kontraktów i zadań – przekładających się na dodatkowe premie, jakie może on uzyskać. W ten sposób agenci w przejrzysty sposób widzą swoje miejsce w akcjach sprzedażowych i konkursach oraz mają dostęp do informacji o wynikach sprzedażowych swoich pracowników – OFWCA.
Agent na Facebooku to program, w którym agenci uczą się, jak profesjonalnie, zgodnie ze standardami PZU prowadzić swój zawodowy fanpage. Agenci, którzy pragną występować w tym portalu społecznościowym pod szyldem PZU, mogą prowadzić działania promocyjne i komunikować się z klientami. W ten sposób mogą być jeszcze bliżej swoich klientów, jako ich codzienni doradcy, a nie tylko przy okazji odnowienia polisy.
– Bardzo cenię sobie nowoczesne rozwiązania i wsparcie PZU w codziennej pracy agenta. Jestem właścicielem agencji o najwyższym standardzie i bardzo ważne jest dla mnie możliwe najlepsze wsparcie moich klientów, zwłaszcza w tym trudnym czasie. Wykorzystuję do tego nowoczesne narzędzia, które pozwalają na bezpieczny kontakt z klientem. Jednym z nich jest mój fanpage na Facebooku – mówi Paweł Siłakiewicz, właściciel agencji PZU 3.0 z Białej Podlaskiej.