Zdrowotne nowości spodobają się klientom

0
1679

O nowościach produktowych, procesach budowanych z myślą o pośrednikach czy proklienckiej likwidacji szkód rozmawiamy z Sylwestrem Janiakiem, dyrektorem zarządzającym Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w TUnŻ Warta.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Wyniki, jakie osiąga Warta w obszarze ubezpieczeń grupowych, są dla Pana dużą satysfakcją?

Sylwester Janiak: – Zdecydowanie tak. Już od kilku lat jesteśmy liderem rynku w obszarze nowej sprzedaży grupowych ubezpieczeń na życie. To oczywiście powód do dumy, za który dziękuję mojemu zespołowi oraz osobom odpowiedzialnym za produkt czy likwidację szkód. Ważne jest bowiem to, aby wszystkie elementy składające się na ofertę ubezpieczeniową działały bez zarzutów. Oczywiście nie zasypiamy gruszek w popiele i cały czas ciężko pracujemy, aby oferować jeszcze więcej jakości klientom i pośrednikom.      

W ostatnim czasie dużo się mówiło o nowościach produktowych, jakie wdrożyliście w tym obszarze. Szczególnie ciekawa jest współpraca z grupą LUX MED.

– W spółce życiowej już jakiś czas temu zaczęliśmy mocno zwracać uwagę na obszar zdrowia. Oczywiście nasza oferta zapewniała klientom wiele rozwiązań, których celem było wsparcie finansowe w momencie np. zachorowania lub pobytu w szpitalu. Ten zakres nadal zapewniamy ubezpieczonym i cieszy się on dużą popularnością.   

Chcemy się jednak dalej dynamicznie rozwijać, stąd nasze wejście w nowy obszar, czyli zapewnienie klientom także dostępu do świadczeń medycznych. Pozyskaliśmy do tego ważnych partnerów, którzy wspierają nas w zapewnieniu jakościowej oferty.

Przy współpracy z grupą LUX MED ruszyliśmy z ubezpieczeniem zdrowotnym Warta Zdrowie, które zapewnia klientom dostęp do wizyt u lekarza POZ w 24 godz. lub specjalisty w ciągu maksymalnie 7 dni roboczych. To całkowicie nowy produkt, który kierujemy do klientów z sektora MŚP. Co ważne, korzystamy z sieci placówek lidera rynku prywatnych usług medycznych w Polsce, co zapewnia szeroką dostępność usług dla naszych klientów.

Dodatkowo wprowadziliśmy ciekawe uzupełnienie oferty w ramach produktu grupowego na życie Warta Ekstrabiznes Plus, w postaci pakietu Telezdrowie. Dzięki współpracy z Telmedicin, czołowym dostawcą usług telemedycznych w Polsce, umożliwiamy pracownikom firm dostęp do wygodnych e-konsultacji lekarskich, ale także wizyty stacjonarne u lekarzy specjalistów oraz badania medyczne.

W ramach rozwoju oferty podnosimy jej jakość także dla określonych grup zawodowych. Dla przykładu w czerwcu do naszego grupowego ubezpieczenia na życie dodaliśmy pakiet specjalnie przygotowany dla pracowników sektora oświaty. Zaczęliśmy od uzupełnienia zakresu o ryzyka bezpośrednio związane z pracą nauczycieli, czyli chorobami dotyczącymi aparatu mowy. Widzimy w sektorze edukacji ogromny potencjał, dlatego planujemy dalsze kroki w celu uatrakcyjnienia naszej oferty dla pracowników oświaty, między innymi proponując kompleksowe zabezpieczenia na różne sytuacje, także objęte polisami majątkowymi.  

Dobre produkty mogą przykuć uwagę klientów. Jednak rola agenta czy brokera jest nieoceniona. Jakie ułatwienia zapewniacie agentom poza szerokim zakresem produktów? Co jeszcze robicie, aby ułatwić im codzienną sprzedaż ubezpieczeń grupowych? 

– Proces sprzedaży ubezpieczenia grupowego w Warcie wspieramy na dwa sposoby. Po pierwsze pośrednik, czy to agent, czy broker, ma do dyspozycji swojego regionalnego menedżera sprzedaży służącego mu wsparciem zarówno na etapie ofertowania nowego klienta, domknięcia sprzedaży, jak i wdrożenia programu w firmie, która wybrała nasze ubezpieczenie.

Oprócz wsparcia czysto osobowego dysponujemy również wieloma systemami informatycznymi usprawniającymi procesy w całym okresie życia produktu i przyśpieszającymi je. Na poziomie sprzedaży posiadamy aplikację Warta Biznes, czyli narzędzie ofertowe dla regionalnych menedżerów sprzedaży, oraz eAgenta, działającego w zakresie małego MSP, z którego na co dzień korzystają agenci.

System AZP, czyli Aplikacja dla Zakładów Pracy, wspomaga natomiast ubezpieczającego w zarządzaniu ubezpieczeniem grupowym na poziomie przystępowania i występowania ubezpieczonych, informacji o saldzie wpłaconych składek oraz zapewnia ścieżkę zgłaszania roszczeń.

Dla ubezpieczonego dysponujemy systemem WartaNet, który prezentuje informacje o polisie oraz umożliwia zgłaszanie roszczeń. Należy również wspomnieć o eDeklaracji, aplikacji dającej klientom możliwość przystąpienia do ubezpieczenia w sposób online’owy.

Ten zestaw nowych technologii sprawia, że ofertowanie, a następnie korzystanie z naszych polis jest łatwe i komfortowe zarówno dla pośrednika, jak i klienta. 

Warta od kilku lat jest wskazywana jako lider jakości likwidacji szkód. Jak to wygląda w zakresie ubezpieczeń grupowych?

– Rozwój obsługi świadczeń niezmiennie orbituje wokół szeroko pojętej jakości. Pod tym pojęciem kryje się zarówno czas, w jakim klient otrzyma środki, jak również sposób komunikacji pomiędzy nim a Wartą. Powyższym aspektom nieodłącznie towarzyszy technologia, którą stale rozwijamy. Obecnie proces jest wspierany przez kilkanaście robotów wykonujących za opiekunów klienta znaczną liczbę powtarzalnych zadań.

W ostatnich dniach dokonaliśmy bardzo istotnej zmiany w samym sercu obszaru, poprzez wdrożenie całkowicie nowego systemu do obsługi świadczeń opartego na dużo nowszej technologii, która daje nam możliwości dalszego rozwoju procesów obsługowych. W aspekcie komunikacji z klientem wdrażamy dotychczas dostępne jedynie w spółce majątkowej kanały kontaktu, takie jak portal klienta, który m.in. pomaga być na bieżąco ze zgłoszoną sprawą.

Widzimy przestrzeń do dalszego rozwoju w tym obszarze i aktywnie działamy, aby zapewniać klientom jeszcze lepszą i szybszą obsługę świadczeń.