21 maja w siedzibie Unilink odbyło się uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. W tegorocznej olimpiadzie wzięło udział blisko 200 uczniów klas 6–8 szkół podstawowych, a łącznie w trzech edycjach startowało prawie 1000 uczniów. Najlepszymi w tegorocznym konkursie wiedzy okazali się uczniowie z Warszawy. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Na potrzeby olimpiady przygotowane zostały trzy zestawy pytań, po 20 każdy, na które uczniowie musieli odpowiedzieć poprawnie w jak najkrótszym czasie. Osoby, które zgłosiły się do udziału w konkursie wiedzy, mogły skorzystać z materiałów do samodzielnej nauki, np. słownika pojęć, materiału o historii ubezpieczeń, a także prezentacji z przykładami sytuacji, w których wspierają ubezpieczenia. Łącznie od pierwszej edycji olimpiady Unilink przygotował blisko 200 pytań i zaktualizował 2 zestawy materiałów do samodzielnej nauki dla uczniów. W obecnej edycji aż 31% uczniów rozwiązało test bezbłędnie, a jedynie 15% na poziomie poniżej 90%. W edycji 2023 r. było to odpowiednio, 38% i 16%.
– Jestem dumna, że młodzież wykazuje chęć zgłębiania wiedzy na temat ubezpieczeń. Dziękuję za udział w olimpiadzie i gratuluję zwycięstwa. Jestem przekonana, że zdobyta wiedza będzie dla was niezwykle wartościowa i przydatna w przyszłości – gratulowała zwycięzcom Aleksandra Friedel, prezeska Unilink.
– Nieustannie cieszy nas tak duże zainteresowanie olimpiadą, która ma na celu propagowanie wiedzy ubezpieczeniowej wśród młodzieży. W tym roku rywalizacja była naprawdę zacięta, poziom wiedzy bardzo wyrównany, a o zwycięstwie zadecydował ostatecznie najkrótszy czas udzielenia prawidłowych odpowiedzi. W ostatnim, III etapie olimpiady wzięło udział 77 uczniów, aż 24 z nich uzyskało wynik na poziomie 100%. Poziom poniżej 90% uzyskało jedynie 12 uczniów. To bardzo dobre wyniki. Jesteśmy dumni ze wszystkich uczestników, że tak doskonale poradzili sobie w teście wiedzy ubezpieczeniowej – powiedziała Agnieszka Błoch, dyrektorka Departamentu Marketingu i PR Unilink.
– Udział SIGNAL IDUNA w olimpiadzie wpisuje się w naszą misję „WSPÓLNIE tworzymy lepszą jakość życia”. Jej kluczowym elementem jest partnerstwo z Unilink na rzecz edukacji ubezpieczeniowej młodzieży. Dzięki takim działaniom chcemy wprowadzić realną zmianę w tym obszarze – powiedziała Aneta Rubiec, wiceprezeska zarządu Signal Iduna, partnera projektu. – Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej, którzy zmierzyli się w tym roku z naprawdę trudnymi pytaniami. Szybkość i trafność ich odpowiedzi świadczy o wyjątkowej wiedzy, zasługującej na podziw i wyróżnienie. Uważam, że w dzisiejszym świecie znajomość zagadnień związanych z ubezpieczeniami oraz szeroko pojętymi finansami jest niezwykle istotna. Cieszy nas fakt, że dzieci już od najmłodszych lat wykazują duże zainteresowanie tą tematyką oraz posiadają rozległą wiedzę w tym zakresie – dodała.
W tym roku dodatkowo dwa województwa (mazowieckie i warmińsko-mazurskie) umieściły Szkolną Olimpiadę Wiedzy Ubezpieczeniowej w wykazach zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, dzięki czemu zwycięska trójka uczniów będzie mogła otrzymać dodatkowe punkty w klasyfikacji do wymarzonej szkoły ponadpodstawowej.
Na potrzeby projektu stworzony został również kompleksowy skrypt lekcji ubezpieczeniowej, który może być wykorzystywany przez agentów we współpracy ze szkołami.
W spotkaniu podsumowującym III edycję Olimpiady wzięła udział trójka zwycięzców wraz z rodzicami, a także Aleksandra Friedel – prezeska Unilink, Aneta Rubiec – wiceprezeska zarządu SIGNAL IDUNA, Wojciech Soliński – dyrektor Biura Sprzedaży Agencyjnej SIGNAL IDUNA, Agnieszka Błoch – dyrektorka Departamentu Marketingu i PR Unilink, oraz Łukasz Sikora – kierownik ds. Kluczowych Klientów SIGNAL IDUNA.
Więcej na temat wyników III edycji olimpiady.
Pełna lista zwycięzców i laureatów olimpiady
(AM, źródło: Unilink)