Życie i zdrowie wraz z opieką medyczną na jednej polisie? Tylko w PZU

0
2025

Rozmowa z Marcinem Sroką, dyrektorem Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej w PZU

Aleksandra E. Wysocka: – Wprowadziliście w tym roku do oferty nowe ubezpieczenie życiowo-zdrowotne. Co multiagenci mówią o tym produkcie?

Marcin Sroka: – Multiagenci od dawna oczekiwali od nas dobrej grupy otwartej. PZU Pakiet na Życie i Zdrowie wprowadziliśmy do sprzedaży w lutym 2024 r. To ubezpieczenie w formule indywidualnej – zawiera dodatkowe elementy, które wyróżniają ten produkt na tle konkurencji, takie jak opieka medyczna dla ubezpieczonego, ale również dla małżonka albo partnera. Ponadto oferujemy szeroki zakres ochrony w wielu ryzykach dla ubezpieczonego i jego rodziny z realnie wysoką sumą ubezpieczenia – np. na wypadek zachorowania na nowotwór złośliwy lub nowotwór in situ. Ubezpieczony może otrzymać także dodatkowe wsparcie w ramach usług assistance.

Atutów jest wiele. Jak zwykle byliśmy bardzo ambitni, chcąc za rozsądną składkę dać klientom znaczącą ochronę życia i równocześnie pomoc w obszarze związanym ze zdrowiem. Część z naszych sprzedawców świetnie się odnajduje w sprzedaży ubezpieczeń życiowych, lubią to robić. Są również tacy, którzy dopiero zaczynają.

Produkty życiowe wymagają specjalizacji, ale oferują multiagentom unikatowe możliwości biznesowe, takie jak budowa pasywnego dochodu. Naszym zadaniem jest pokazanie agentom wartości dodanej ze sprzedaży tych ubezpieczeń, widocznych trendów. Rynek wyraźnie zmierza w kierunku doradztwa, produktów zdrowotnych, które stają się bardziej perspektywiczne niż ubezpieczenia komunikacyjne.

Mówisz, że PZU Pakiet na Życie i Zdrowie jest wyjątkowy. Co dokładnie masz na myśli?

– To bardzo elastyczny i kompleksowy produkt w formie pakietowej. Unikatowe jest połączenie w jednej polisie oferty życiowej i zdrowotnej oraz możliwość uzyskania dożywotniego ubezpieczenia za niezmienną w czasie składkę. Zadbaliśmy o to, aby klient miał poczucie stabilności ubezpieczeniowej. Nie zostawiamy go samemu sobie po ukończeniu 70. roku życia. Proponujemy mu pozostanie z nami, aby chronić go dożywotnio. To odważny krok, ale przemyślany.

Zauważyliśmy także, że osoby po 60. roku życia nie mają z czego wybierać. Postanowiliśmy to zmienić. Jako największy ubezpieczyciel w kraju mamy przed sobą pewną misję społeczną, tak to widzę. Produkt promuje profilaktykę, a w razie potrzeby pozwala na szybki kontakt z lekarzem w jednej z blisko 2400 placówek w całym kraju, również w mniejszych miejscowościach.

Jak konkretnie wygląda kwestia profilaktyki?

– Chcemy skłonić klientów do patrzenia na opiekę medyczną nie tylko przez pryzmat korzystania z prywatnej służby zdrowia w momencie choroby, ale także do regularnych badań profilaktycznych. W zakresie opieki medycznej Zdrowie Profilaktyka Plus dla klientów po 60. roku życia oferujemy pakiet badań, które można wykonać raz w roku – podobnie jak obowiązkowy przegląd techniczny samochodu.

To zaskakujące, że wielu z nas bardziej dba o auto niż o własne zdrowie. Chcemy to zmienić. To działanie na korzyść zarówno klienta, jak i ubezpieczyciela. Stała profilaktyka poprawia jakość życia. Na zdrowiu wszyscy wygrywają.

W jaki sposób wspieracie multiagentów zainteresowanych Pakietem na Życie i Zdrowie?

– Wspieramy multiagentów bardzo szeroko – marketingowo, szkoleniowo i przede wszystkim narzędziowo. Wychodzimy też do tych, którzy dotychczas nie sprzedawali ubezpieczeń życiowych czy zdrowotnych albo robili to okazjonalnie.

Możemy pochwalić się rozwiązaniem unikatowym w porównaniu z rynkiem. Uruchomiliśmy Wirtualnego Asystenta. Multiagenci informują klienta o naszym ubezpieczeniu, wręczają ulotkę i pytają, czy byłby zainteresowany. Jeśli klient wyrazi zainteresowanie, agent przekazuje kontakt do nas. My zajmujemy się sprzedażą, a agent otrzymuje prowizję. Ważnym aspektem jest tu zaufanie – agenci muszą mieć pewność, że właścicielstwo polisy pozostaje po ich stronie.

Jestem niezwykle dumny, że pomysł na realizację Wirtualnego Asystenta zrodził się na bazie doświadczenia naszych menedżerów i wypłynął bezpośrednio od nich. Wystartowaliśmy z tym programem 1 lipca i jesteśmy pełni optymizmu.  

Jakie macie plany na kolejne miesiące?

– Jak zawsze ambitne! Dążymy do tego, aby nasze produkty były synonimem najwyższej jakości i zaufania. Chcemy świadczyć najlepszy możliwy serwis partnerom biznesowym.

W ciągu ostatnich lat mocno zagospodarowaliśmy fragment rynku w komunikacji i majątku. Jesteśmy w TOP3 ofertowania u znaczącej większości naszych partnerów. Nadszedł czas na życie i zdrowie.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


OKIEM MULTIAGENTA

Produkt PZU Pakiet na Życie i Zdrowie elastycznie dopasował się do potrzeb klientów. Mam na myśli szczególnie tych, którzy cenią polisy z wysokimi sumami ubezpieczeń na wypadek śmierci, a także ciężkich chorób czy też z zabezpieczeniem świadczeń rodzinnych.

Pakiet wypełnił lukę rynkową w ofertach ubezpieczeń na życie. Do tej pory multiagenci mieli do wyboru propozycje ubezpieczeń z wysokimi świadczeniami, ale skupiające się głównie na pakietach indywidualnych. Pakiety rodzinne dostępne były jedynie z niskimi sumami ubezpieczeń. PZU Pakiet na Życie i Zdrowie łączy w swojej ofercie wszystko to, czego oczekuje klient. Dodatkowym atutem jest wysokość składki.

Z czystym sumieniem mogę polecić produkt moim koleżankom i kolegom multiagentom niezdecydowanym do tej pory na sprzedaż tego ubezpieczenia. Każdy klient będzie z niego zadowolony – a wiemy przecież, że zadowolony klient wraca. 

Beata Pracoń
BIURO UBEZPIECZEŃ BEATA PRACOŃ


My, multiagenci długo czekaliśmy na taki pakiet – aby móc zaoferować klientom produkt, który tak mocno spełnia ich oczekiwania i potrzeby. Przede wszystkim PZU Pakiet na Życie i Zdrowie obejmuje ochroną życie i zdrowie naszych klientów i ich bliskich.

Oferując ten produkt, jestem pewna, że w razie wypadku czy choroby klient będzie miał opiekę oraz otrzyma właściwe wsparcie finansowe. Na tle konkurencji wyróżnikiem jest wypłata za pobyt w szpitalu już od pierwszej doby, zarówno za pobyt ubezpieczonego, jak i małżonka/partnera oraz dzieci. Obejmuje swoją ochroną cały świat. Świadczenie z tytułu zgonu dziecka ubezpieczonego przysługuje klientowi bez względu na wiek dziecka. Dla mnie to duży atut, ale widzę również inne. Szeroki zakres, przystępna cena, wysokie kwoty świadczeń, wiele jednostek chorobowych i dodatkowe świadczenia dotyczące nowotworu złośliwego, co dzisiaj jest bardzo ważne.

Jestem bardzo zadowolona z posiadania w sprzedaży PZU Pakiet na Życie i Zdrowie. Przygotowałam już wiele ofert i cieszyły się one zainteresowaniem wśród klientów. Ci, którzy zdecydowali się na polisę PZU, są zadowoleni. Polecam wszystkim multiagentom.

Edyta Michałek
CENTRUM UBEZPIECZEŃ MICHAŁEK