Zyskowne półrocze Generali

0
228

Grupa Generali odnotowała mocny start w realizacji planu „Lifetime Partner 27: Driving Excellence”, napędzany przez segmenty ubezpieczeń majątkowych, osobowych i na życie oraz zarządzania aktywami.

W pierwszej połowie 2025 roku składka przypisana brutto Generali osiągnęła poziom 50,5 miliarda euro (+0,9%), głównie dzięki wynoszącemu 7,6% wzrostowi w segmencie ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Wpływy netto w segmencie ubezpieczeń na życie wyniosły 6,3 mld euro dzięki wszystkim liniom biznesowym, w szczególności dzięki produktom ochronnym, zdrowotnym i unit-linked.

Wskaźnik mieszany poprawił się do poziomu 91% (-1,4 p.p.), podobnie jak nieskorygowany wskaźnik mieszany, który wyniósł 93,1% (-1,8 p.p.).

Silny wzrost wyniku operacyjnego do 4 mld euro (+8,7%) napędzany był przez segmenty ubezpieczeń majątkowych, osobowych, na życie oraz zarządzania aktywami. Skorygowany zysk netto Generali wzrósł o 10,4%, do 2,2 mld euro dzięki wynikom operacyjnym grupy. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wzrósł do 1,47 euro (+12,5%).

Wskaźnik wypłacalności (Solvency Ratio) wzrósł do 212% (210% na koniec 2024 roku), dzięki stabilnemu generowaniu kapitału i uwzględnieniu uruchomienia programu skupu akcji o wartości 500 milionów euro.

– Nasze znakomite wyniki za pierwsze półrocze potwierdzają bardzo mocny start realizacji strategicznego planu grupy „Lifetime Partner 27: Driving Excellence”, z pozytywnymi wynikami we wszystkich obszarach działalności ubezpieczeniowej oraz globalnej platformie zarządzania aktywami – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali. – W segmencie ubezpieczeń majątkowych i osobowych odnotowaliśmy znaczący wzrost we wszystkich naszych kluczowych regionach, dzięki koncentracji na maksymalizacji rentownego wzrostu, a wpływy netto w ubezpieczeniach na życie kontynuowały pozytywny trend, wspierane przez nasze preferowane linie biznesowe. Nasza platforma zarządzania aktywami również osiągnęła solidne wyniki, przy istotnym wkładzie firmy Conning. Te bardzo pozytywne wyniki osiągnęliśmy dzięki zaangażowaniu wszystkich naszych pracowników i sieci dystrybucyjnych. Zamierzamy wykorzystać ten impet, dążąc do doskonałości jako partner na całe życie dla naszych klientów, rozwijając nasze kluczowe kompetencje oraz działania operacyjne grupy. Pozostajemy w pełni skoncentrowani na jasnych priorytetach strategicznych i będziemy nadal dostarczać wartość dla wszystkich naszych interesariuszy – dodał.

(AM, źródło: Generali)