Już ponad 5 mln amperogodzin w naładowanych power bankach ubezpieczeniowcy przekazali potrzebującym w ramach akcji #EnergiaDlaPorozumienia. Pierwszy transport (2 mln amperogodzin w power bankach) wyruszył na Ukrainę w kierunku Lwowa w środę 2 marca, gdzie trafił do obozu przejściowego dla uciekinierów ze wschodniej Ukrainy. Drugi transport (3 mln amperogodzin) dotarł na Ukrainę w sobotę 5 marca bezpośrednio do ukraińskiego wojska. Dodatkowo naładowane power banki (150 tys. amperogodzin) były rozdawane przyjezdnym na Dworcu Centralnym i Dworcu Zachodnim, umożliwiając kontakt z rodziną i poszukiwanie pomocy.
Ubezpieczeniowcy przekazali też kubki termiczne, termosy, koce, scyzoryki, odzież termiczną i latarki. Równolegle trwa zbiórka na potrzeby ukraińskich dzieci. Aviva dostarczyła 600 pluszowych Panów Pikusiów, UNIQA 100 misiów, a PZU 100 Niestraszków. Prudential zaoferował 400 opasek na rączkę, pozwalających zapisać dane kontaktowe w razie zagubienia dziecka w trakcie tranzytu oraz 140 ogrzewaczy do rączek. Opaski razem z częścią ogrzewaczy i pluszaków są w drodze do Kowla, skąd trwa ewakuacja dzieci z Ukrainy do Polski. Wolontariusze-ubezpieczeniowcy wręczają pluszaki dzieciom w punktach recepcyjnych na dworcach. Koce trafiły do pokoju matki z dzieckiem w punkcie recepcyjnym na Dworcu Centralnym.
– Jesteśmy głęboko poruszeni szybkim odzewem ze strony firm ubezpieczeniowych. Potrzebne przedmioty trafiły do nas już w ciągu doby od ogłoszenia zbiórki i docierają cały czas. Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej” zamieniła się czasowo w mały punkt przeładunkowy. Robimy co w naszej mocy, żeby dary jak najszybciej trafiały w ręce osób najbardziej potrzebujących – komentuje Aleksandra Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.
Najnowsza zbiórka zainicjowana przez „Gazetę Ubezpieczeniową” dotyczy artykułów higienicznych dla kobiet, które będą przekazywane 8 marca na Dworcu Centralnym i Dworcu Zachodnim, gdzie codziennie przybywają liczne grupy uchodźców, w większości kobiet i dzieci.
Podpaski, tampony, wkładki higieniczne i chusteczki do higieny intymnej można przynosić do redakcji „Gazety Ubezpieczeniowej” przy ul. Brackiej 3 lok. 4 w poniedziałek w godzinach 9-16.00 i we wtorek w godzinach 9-16.00. Cały czas zbieramy również power banki w ramach akcji „EnergiaDoPorozumienia.





– Zbiórki nie mają charakteru masowego, jednak możemy być dumni z tego, że nasze marketingowe gadżety niosą teraz bardzo realną pomoc. Liczy się każdy naładowany power bank, każdy koc, każdy kubek z gorącą herbatą, każda firmowa maskotka – dodaje Aleksandra Wysocka.
Na przejście graniczne w Medyce powrócił też food track z indyjskiej restauracji Tandoor w Olsztynie, który zapewnia ciepłe posiłki po stronie ukraińskiej. Inicjatywa rozpropagowana przez „Życie w multi” została wsparta finansowo przez wielu ubezpieczeniowców w pierwszych dniach wojny.
Tematem osobnego artykułu będzie już niedługo heroiczna akcja Grupy Profika, która wykupionymi specjalnie na ten cel autokarami ewakuuje ludność cywilną z głębi Ukrainy. Kierowcy wykazują się odwagą, docierając tam, gdzie wydaje się to wręcz niemożliwe. O całej akcji napiszemy osobno, a już teraz zachęcamy do obserwowania Grupy Profika w mediach społecznościowych, gdzie publikowane są aktualne informacje o kolejnych transportach. Wkrótce ma zostać uruchomiona zbiórka na zakup paliwa.
– Wszystko wskazuje na to, że potrzeba pomocy humanitarnej nie jest chwilowa i będzie wymagała od nas długofalowego rozsądnego rozkładania sił i środków oraz budowy nowej równowagi między aktywnością biznesową i społeczną – podsumowuje Aleksandra Wysocka.
Bardzo dziękujemy za pomoc firmom:
PZU, Portal Cash, PZU Zdrowie, Allianz Partners, PKO Ubezpieczenia, Ergo Hestia, Vienna Finanse, Compensa, Prudential, Aviva, Nationale-Nederlanden, Aegon, Sollers Consulting i Generali.