Blog - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

1,5% dla Marka Śliperskiego

0

Drodzy Czytelnicy „Gazety Ubezpieczeniowej”!

Ponawiamy nasz serdeczny apel o przekazywanie 1,5% Państwa podatku za ubiegły rok na pomoc dla wieloletniego współpracownika „Gazety Ubezpieczeniowej” – Marka Śliperskiego.

Zbierane fundusze pozwalają przede wszystkim opłacić koszty profesjonalnej opieki nad nim, pomocy w codziennych czynnościach życiowych i nieodzownej rehabilitacji (cierpi na wtórnie postępującą formę stwardnienia rozsianego).

POMÓŻMY MARKOWI ŚLIPERSKIEMU!

W formularzu PIT wpisz nr KRS: 0000268931 z dopiskiem: Dla Marka Śliperskiego.

Redakcja

Wielkie zmiany w ERGO 4

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

16 grudnia ERGO Hestia wprowadziła modyfikacje w swoim flagowym ubezpieczeniu życia i zdrowia – ERGO 4. Zmiany obejmują m.in. szybsze przyjęcie odpowiedzialności za niezdolność do pracy oraz rozszerzenie zakresu ochrony o trwałą utratę samodzielności, spowodowaną między innymi zaawansowanym otępieniem czy chorobą Alzheimera.

W zmodyfikowanym ERGO 4 ubezpieczony otrzyma rentę w przypadku całkowitej niezdolności do pracy trwającej już 7 miesięcy. Dodatkowo renta z tytułu trwałej utraty samodzielności może być wypłacana do 85. roku życia. W ramach obu rozszerzeń zarówno ochrona, jak i wysokość składki są zagwarantowane i niezmienne przez cały okres trwania umowy, który może wynosić nawet kilkadziesiąt lat. 

Nowości zakresowe dotyczą również Global Doctors – ubezpieczenia zapewniającego pełną organizację i finansowanie leczenia za granicą. Polisa w nowej odsłonie obejmuje innowacyjne metody leczenia szczególnych postaci nowotworu złośliwego, m.in. takich jak leczenie off-label czy udział w badaniach klinicznych ukierunkowanych na terapię konkretnego rodzaju nowotworu. 

 Nowe spojrzenie na niezdolność do pracy 

– To znaczące zmiany, pozycjonujące ERGO 4 jako ubezpieczenie wyjątkowe w skali polskiego rynku. Tylko w ERGO Hestii ubezpieczony może otrzymać rentę przy całkowitej niezdolności do pracy trwającej już 7 miesięcy. Znaczenie tej zmiany najlepiej oddają liczby. W 2023 r. aż 73% orzeczeń dotyczących całkowitej oraz czasowej niezdolności wydawanych było na okres krótszy niż 24 miesiące – mówi Sylwester Poniewierski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii. – Już dziś ubezpieczenie niezdolności do pracy w ERGO 4 miało wiele zalet. Zależało nam jednak, aby jak najszybciej wesprzeć finansowo naszych klientów zmagających się z tego typu problemami. Wbrew ogólnemu przekonaniu, to właśnie choroby są główną przyczyną ograniczenia aktywności zawodowej, a te często generują dodatkowe koszty związane z leczeniem. Przy nowej odsłonie produktu to klient sam zadecyduje, czy chce dokupić rozszerzenie na wypadek niezdolności do pracy krótszej niż 24 miesiące, czy też pozostać przy podstawowym zakresie ochrony i otrzymywać wsparcie finansowe w razie całkowitej niezdolności do pracy orzeczonej na minimum 24 miesiące – dodaje.

Długoterminowa ochrona na wypadek trwałej utraty samodzielności 

Istotną zmianą w ERGO 4 jest wprowadzenie możliwości dokupienia do ubezpieczenia niezdolności do pracy dodatkowej ochrony na wypadek trwałej utraty samodzielności do 85 roku życia.  

– Nasze społeczeństwo się starzeje. Rok temu mieliśmy 7,85 mln emerytów. Za 10 lat będzie ich blisko 10 milionów. Tymczasem potrzeby finansowe nie kończą się po 65. roku życia. Czasem właśnie wtedy jeszcze bardziej zaczynają rosnąć. Żeby uświadomić sobie skalę niepełnosprawności osób starszych w Polsce, podajmy tylko dwie liczby: ponad 2 mln osób po 60. roku życia posiada orzeczenie o niepełnosprawności, z czego 36% to orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności. 400 tys. osób choruje na demencję, a ona – podobnie jak choroba Alzheimera czy trwała utrata możliwości wykonywania czynności życia codziennego – wymaga konieczności ciągłej opieki nad chorym. To potrafi generować naprawdę znaczące koszty, m.in. rehabilitacji czy domowej opieki. Tymczasem współczynnik zastępowalności wynagrodzenia emeryturą spadnie z 52,5% w 2025 r. do 26,2% w 2045 r. Nowe ERGO 4 odpowiada na te problemy i na finansowe wyzwania jesieni życia – dodaje Sylwester Poniewierski. 

Ubezpieczony ma swobodę w wyborze wysokości renty, którą chciałby otrzymywać w przypadku wystąpienia trwałej utraty samodzielności. Może to być kwota od 500 do 5000 zł. Wypłata świadczenia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań ubezpieczonego. 

Jeżeli trwała utrata samodzielności nastąpi przed ukończeniem 65. roku życia, ubezpieczony otrzyma dwie renty – z tytułu niezdolności do pracy i z powodu trwałej utraty samodzielności.

Produkt jest dostępny dla osób w wieku od 18 do 59 lat. Ponadto ERGO 4 oferuje obniżenie wysokości składki po 65. roku życia, kiedy to kończy się ochrona z tytułu całkowitej niezdolności do pracy.

Innowacyjne metody leczenia przy szczególnej postaci nowotworu 

Od 16 grudnia zmieni się również zakres świadczeń w ubezpieczeniu Global Doctors. W przypadku wystąpienia szczególnej postaci nowotworu u ubezpieczonego oraz rekomendacji ekspertów, będzie możliwe podjęcie leczenia w ramach medycyny precyzyjnej (m.in. leczenie eksperymentalne, procedury off-label, terapia CART-T zatwierdzona protokołem) lub udział w badaniach klinicznych ukierunkowanych na terapię konkretnego rodzaju nowotworu. 

Global Doctors w ERGO 4 dostępny jest w dwóch wariantach: 

  1. Podstawowym – ukierunkowanym na leczenie nowotworów złośliwych z limitem pokrywanych kosztów do kwoty 1 mln euro, 
  2. Rozszerzonym – z sumą ubezpieczenia 2 mln euro i zakresem obejmującym poważne stany chorobowe, takie jak: nowotwór złośliwy w stadium przedinwazyjnym lub nowotwór in situ, ciężka dysplazja przednowotworowa, wymiana lub naprawa zastawek serca, operacja pomostowa tętnic wieńcowych, operacja neurochirurgiczna, przeszczepienie narządów od żywego dawcy, przeszczepienie szpiku kostnego. 

Oba warianty zostaną rozszerzone o możliwość skorzystania z konsultacji psychologicznych. 

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Ubezpieczenie mieszkania na własnych zasadach

0
Joanna Przychodzka

Szkody w mieszkaniach są przeważnie bardzo kosztowne, a ich naprawy czasochłonne. Różnorodność potrzeb – oraz posiadanych przez klientów składników majątku – wymagają niezwykle indywidualnego podejścia.

Ponieważ potrzeby są różne, proponujemy ofertę, która obejmuje zarówno szeroki zakres ochrony dla klientów o rozbudowanych potrzebach, jak i podstawowe zabezpieczenie mieszkania.

Szeroki zakres ochrony

W ramach pakietu ERGO 7 klient ma możliwość ubezpieczenia mieszkania wraz z urządzeniami technicznymi, takimi jak instalacje grzewcze, elementami wykończenia (np. powłoki malarskie czy wbudowane wanny i kabiny prysznicowe). W sytuacji, gdy klient zaciąga kredyt hipoteczny na zakup nieruchomości, tego typu ubezpieczenie może stanowić wymóg banku. ERGO Hestia umożliwia zawarcie polisy obejmującej wyłącznie mieszkanie z cesją na bank lub ubezpieczenie w ramach jednej transakcji dodatkowych składników majątku.

Klienci poszukujący szerokiego zabezpieczenia mogą dodatkowo ubezpieczyć wyposażenie mieszkania, w tym meble, sprzęt RTV i AGD, kuchenne płyty grzewcze, leki, materiały opałowe oraz rzeczy osobiste, takie jak odzież, sprzęt komputerowy, sportowy, fotograficzny, telefon, biżuteria i zegarki. Za rzeczy osobiste uznawane są również przedmioty wykorzystywane do prowadzenia jednoosobowej działalności o charakterze biurowym oraz przedmioty należące do zaproszonych gości.

Warto podkreślić, że standardowa oferta obejmuje ochronę sprzętów wspomagających funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, w tym wózków inwalidzkich, aparatów słuchowych, pomp insulinowych czy protez, zarówno w miejscu ubezpieczenia, jak i poza nim.

Ponadto, właściciele ogrodów mają możliwość ubezpieczenia elementów architektury ogrodowej, takich jak rośliny, donice, altany, domki narzędziowe i meble ogrodowe. Pakiet ERGO 7 umożliwia również ubezpieczenie antyków, dzieł sztuki oraz kolekcji obrazów i rzeźb.

Trzy warianty

Pakiet ERGO 7 dostępny jest w trzech wariantach. W wariancie podstawowym wszystkie wymienione składniki majątku chronione są przed ogniem i zdarzeniami losowymi, takimi jak zalanie, pożar, huragan, uderzenie pioruna, grad i upadek drzewa.

W wariancie drugim ochrona jest rozszerzona o przepięcie (niezależne od warunków atmosferycznych) oraz rozmrożenie.

Trzeci wariant zapewnia ochronę od wszystkich zdarzeń, które nie zostały wyłączone z zakresu odpowiedzialności, w tym szkód własnych oraz szkód wyrządzonych przez dzikie zwierzęta. Każdy z wariantów może zostać dodatkowo rozszerzony o ryzyko powodzi.

Ubezpieczenie mienia od kradzieży również oferowane jest w trzech wariantach: od kradzieży z włamaniem i rabunku (wariant I) do rozszerzenia o wandalizm i kradzież zwykłą (wariant III).

Klauzule produktowe

Oferta ubezpieczeń majątkowych ERGO Hestii charakteryzuje się nie tylko szerokim zakresem ochrony w ramach trzech wariantów, ale także możliwością elastycznej personalizacji poprzez wybór klauzul produktowych.

Dostępne klauzule obejmują między innymi ubezpieczenie szklanych elementów wyposażenia lub domu/mieszkania, rozszerzenie ochrony o szkody wyrządzone przez zwierzęta inne niż domowe (już w II wariancie), zwrot dodatkowych kosztów za wodę w przypadku zalania oraz ubezpieczenie części wspólnych nieruchomości wraz z mieszkaniem.

Dzięki klauzulom produktowym możliwe jest dopasowanie zakresu ochrony do specyficznych wymagań klientów, które nie są uwzględnione w standardowej ofercie. Klienci mogą skorzystać z Ubezpieczenia Assistance dla Rodzica Ubezpieczonego, Ubezpieczenia psa lub kota oraz Ubezpieczenia rowerów, rowerów elektrycznych i hulajnóg elektrycznych z sumą ubezpieczenia 5000 lub 20 tys. zł. Posiadacze instalacji fotowoltaicznych mogą skorzystać z klauzuli zwrotu kosztów zakupu energii związanej z przerwą w działaniu instalacji. Dla rodziców studentów tymczasowo mieszkających poza miejscem ubezpieczenia dostępna jest klauzula obejmująca ochroną rzeczy osobiste studenta od ognia, zdarzeń losowych i kradzieży z włamaniem. Właściciele nieruchomości na wynajem mogą skorzystać z klauzuli Ubezpieczenia przerwy w wynajmie oraz braku opłat czynszu ze strony najemcy.

Dostępne klauzule umożliwiają skomponowanie ubezpieczenia optymalnie uwzględniającego indywidualne potrzeby klientów.

Prosty i przystępny zakres

W ERGO Hestii rozumiemy, że nie wszyscy klienci oczekują tak szerokiego zakresu ochrony.

Mamy również prostszy pakiet – Mieszkaj z mtu24.pl. W tym pakiecie klient nie musi dokonywać wyboru między różnymi wariantami. Gotowe opcje pozwalają na szybki wybór zakresu, który najlepiej odpowiada podstawowym potrzebom. Jest to idealne rozwiązanie dla osób poszukujących podstawowej ochrony mieszkania i wyposażenia od zdarzeń losowych. Zakres ubezpieczenia standardowo obejmuje również powódź oraz przepięcie. Dodatkowo, podstawowy zakres można rozszerzyć o OC w życiu prywatnym oraz home assistance.

W ERGO Hestii wiemy, że klienci oczekują ochrony spersonalizowanej i odpowiedniej do ich potrzeb. Dlatego w ofercie mamy produkty kompleksowe z szeroką możliwością konfiguracji z wykorzystaniem klauzul, ale również produkty o prostszej konstrukcji, dla osób wymagających standardowego ubezpieczenia mieszkania.

Joanna Przychodzka
główna specjalistka ds. rozwoju produktu w Biurze Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii

CRM w kieszeni dla agentów współpracujących ze Spectrum

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum rozszerzył funkcjonalność SADUS mobile, autorskiej aplikacji dla agentów, o zaawansowane możliwości zarządzania relacjami z klientami. Najnowsza aktualizacja przenosi pełen CRM do urządzeń mobilnych, umożliwiając pośrednikom ubezpieczeniowym efektywniejszą pracę.

Aplikacja SADUS mobile jest jednym z kluczowych elementów informatycznego ekosystemu dla partnerów DU Spectrum. W ramach rozwoju została ona ostatnio wzbogacona o nowy moduł CRM. Zapewnia on agentom dostęp do kompleksowych narzędzi obsługi klienta bezpośrednio na urządzeniach mobilnych.

Nowa funkcjonalność CRM obejmuje:

  • szybkie wyszukiwanie klientów w bazie danych,
  • dodawanie oraz edycję danych klientów,
  • innowacyjne skanowanie danych klienta bezpośrednio z dowodu rejestracyjnego pojazdu,
  • przegląd zaplanowanych spotkań i kontaktów,
  • intuicyjne planowanie kontaktów.

– Rozbudowa aplikacji SADUS mobile o zaawansowane funkcje CRM to kolejny krok w naszej strategii digitalizacji pracy agentów ubezpieczeniowych. Naszym celem jest dostarczanie narzędzi, które pozwalają partnerom biznesowym koncentrować się na rozwoju relacji z klientami, a nie na zadaniach administracyjnych – komentuje Artur Zajdel, prezes multiagencji Dom Ubezpieczeniowy Spectrum.

Nowa wersja aplikacji jest już dostępna dla wszystkich agentów współpracujących z Domem Ubezpieczeniowym Spectrum i stanowi uzupełnienie wcześniejszych funkcjonalności, które obejmowały między innymi bezpieczny transfer zdjęć i dokumentów, skrzynkę pocztową czy kalendarz egzaminów i szkoleń.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

CUK Ubezpieczenia dystrybutorem polis turystycznych Colonnade Insurance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Colonnade Insurance Oddział w Polsce nawiązał współpracę z CUK Ubezpieczenia. Dzięki niej klienci mogą już zakupić ubezpieczenia turystyczne w porównywarce multiagencji, w placówkach stacjonarnych, a niebawem także telefonicznie poprzez jej call center.

– Współpraca z tak dużym i rozpoznawalnym partnerem jak CUK Ubezpieczenia to dla nas ważny krok w rozwoju. Chcemy być tam, gdzie nasi klienci – mówi Anna Wieconkowska, Business Product Manager Colonnade Insurance. – Dzięki tej integracji nasi klienci zyskają jeszcze szerszy dostęp do oferty i możliwość zakupu polisy preferowanym sposobem: osobiście, online lub przez telefon – dodaje.

Oferta Colonnade obejmuje trzy warianty ubezpieczenia turystycznego: Srebrny, Złoty i Platynowy. We wszystkich zakres ochrony obejmuje koszty leczenia za granicą do 10 mln euro, w tym również w przypadku zaostrzenia chorób przewlekłych, NNW i OC z sumami od 100 do 500 tys. euro, ochronę bagażu i gotówki, przerwanie podróży, ochronę mienia pozostawionego w miejscu zamieszkania oraz nielimitowany transport medyczny ubezpieczonego i jego bliskich. W standardzie dostępne są również całodobowe Centrum Assistance w języku polskim i angielskim oraz klauzula alkoholowa, zapewniająca ochronę także w przypadku zdarzeń po spożyciu alkoholu, bez dodatkowych opłat.

Polisy Colonnade obejmują 110 rodzajów sportów amatorskich – w tym nurkowanie do 30 metrów, kitesurfing czy trekking do 5000 m n.p.m., bez konieczności dopłaty. Dodatkowo istnieje możliwość rozszerzenia ochrony o sporty ekstremalne, aktywności zimowe, pracę fizyczną oraz ubezpieczenie sprzętu sportowego.

Dla osób podróżujących samochodem dostępny jest ponadto pakiet car assistance, który zapewnia pomoc w przypadku awarii pojazdu, w tym holowanie do 1000 euro oraz naprawę na miejscu do 250 euro.

To kolejne partnerstwo Colonnade dotyczące ubezpieczeń turystycznych. W marcu ubezpieczyciel rozszerzył swoją sieć dystrybucji tych polis o porównywarkę Mubi.

(AM, źródło: Core)

Pokolenie Z to wyzwanie czy szansa dla rynku ubezpieczeń?

0
Anna Pstrągowska

Rozmowa z Anną Pstrągowską, kierowniczką ds. komunikacji i marketingu w ASF Premium

Aleksandra E. Wysocka: – Coraz więcej mówi się o tym, że pokolenie Z wkracza na rynek – jako pracownicy, konsumenci i… nasi potencjalni klienci. Czy Twoim zdaniem to pokolenie będzie zainteresowane ubezpieczeniami?

Anna Pstrągowska: – Myślę, że to nie pytanie „czy”, tylko „kiedy i jak”. Pokolenie Z jest inne niż wcześniejsze – to fakt. Ale różnice nie oznaczają braku potrzeby ubezpieczania siebie i swoich bliskich czy swojego majątku. Wręcz przeciwnie – oni chcą bezpieczeństwa, tylko w nowoczesnym wydaniu. Wyzwaniem dla nas jest na pewno dopasowanie się do ich stylu bycia, komunikacji, wartości i sposobu podejmowania decyzji.

No właśnie – czym różni się podejście „zetek” od podejścia starszych pokoleń?

– To pokolenie wychowane z telefonem w ręku. Zanim podejmą decyzję, szukają informacji w sieci, czytają opinie, oglądają recenzje. Nie lubią nachalnej sprzedaży i nie ufają „korporacyjnym formułkom”. Chcą szczerości, autentyczności i szybkiej obsługi. Dla nich liczy się czas, prostota i relacja – ale taka, która nie udaje niczego. Jeśli widzą w agencie partnera, a nie sprzedawcę, jest szansa na prawdziwą rozmowę o potrzebach.

Czyli agent ubezpieczeniowy powinien… zmienić język?

– Zdecydowanie tak. Nie chodzi o to, żeby mówić slangiem młodzieżowym (śmiech), ale o to, żeby zrozumieć ich świat i skracać dystans. Trzeba być obecnym tam, gdzie oni są – zarówno w social mediach, jak i w wyszukiwarce Google. Trzeba też umieć opowiedzieć o ubezpieczeniu tak, żeby to było ciekawe. Nie sucha polisa, tylko historia o tym, co może się wydarzyć i jak możemy temu zaradzić. Pokolenie Z lubi wiedzieć „dlaczego” – więc dajmy im odpowiedź na to pytanie.

A co z lojalnością? Czy można liczyć na powracających klientów z tego pokolenia?

– Lojalność w wydaniu pokolenia Z nie wygląda tak, jak ją znamy. Starsze pokolenia przywiązywały się do jednej osoby, marki czy placówki i często zostawały tam na lata – czasem z przyzwyczajenia, czasem z braku alternatywy. „Zetki” mają zupełnie inny punkt widzenia.

Dla nich lojalność nie oznacza „zawsze kupuję w tym samym miejscu”, tylko: „kupuję tam, gdzie czuję się dobrze, gdzie jestem traktowany z szacunkiem, gdzie wszystko działa sprawnie”. To lojalność warunkowa. Ona istnieje, ale wymaga od nas ciągłego dowożenia jakości – zarówno w komunikacji, jak i w obsłudze posprzedażowej.

Czy agenci ubezpieczeniowi są świadomi zmian, jakie nadchodzą?

– Wielu agentów już rozumie, że nie da się pracować tak, jak dziesięć lat temu. Trzeba się rozwijać – i to nie tylko produktowo, ale też mentalnie i technologicznie. W ASF Premium śledzimy zmiany na rynku i dzielimy się wiedzą oraz doświadczeniem, czego przykładem może być choćby seria spotkań z cyklu „Po Drodze z ASF”.

Ostatnio, 9 maja w Rzeszowie spotkaliśmy się w gronie agentów, którzy nie boją się działać nowocześnie. To nie było typowe szkolenie, raczej inspirujące spotkanie, pełne rozmów o tym, dokąd zmierza rynek, jak się dostosować do zachodzących zmian oraz o tym, jak w ASF Premium wspieramy naszych partnerów w tym procesie.

Zabrzmiało intrygująco. Na koniec – jedna rada dla agenta, który chce być gotowy na klientów z pokolenia Z.

– Bądź sobą, ale otwartym na zmiany. To pokolenie błyskawicznie wyczuwa fałsz, ale też bardzo docenia autentyczność i zaangażowanie. Jeśli chcesz zyskać ich zaufanie, nie sprzedawaj, tylko rozmawiaj. Słuchaj, ucz się ich świata i pokaż, że ubezpieczenia to nie „produkt do sprzedania”, tylko realna wartość.

„Zetki” aktywnie korzystają z mediów społecznościowych i to właśnie tam w pierwszej kolejności będą szukać usług, których potrzebują. Dlatego regularnie publikuj treści w social mediach, posługuj się językiem, który zachęca do kontaktu i pokazuje cię jako osobę otwartą, a jednocześnie eksperta chętnie dzielącego się wiedzą z zakresu ubezpieczeń.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Za wadę wrodzoną nie zapłacimy

0
Sławomir Dąblewski

Definicja wady wrodzonej przyjęta przez WHO określa ją jako każdą nieprawidłowość anatomiczną lub funkcjonalną występującą w momencie urodzenia, która powstała w okresie prenatalnym (w łonie matki).

Może to być wada strukturalna (np. rozszczep podniebienia) lub funkcjonalna (np. wada serca). Dotyczą kształtu i budowy ciała, np. rozszczepy, wady serca, wady kończyn. Wady wrodzone mogą być spowodowane przez czynniki genetyczne (aberracje chromosomowe, mutacje genowe), środowiskowe (toksyny, promieniowanie) lub współdziałanie obu tych czynników.

Do najczęściej występujących u dzieci należą wady serca (ubytki przegrody międzyprzedsionkowej i międzykomorowej, które mogą prowadzić do problemów z krążeniem i wymagać interwencji chirurgicznej), rozszczepy wargi i podniebienia oraz wady cewy nerwowej, np. rozszczep kręgosłupa. Wszystkie wymagają specjalistycznej opieki medycznej. Niektóre wykrywane są już podczas badań prenatalnych, inne, w tym wady genetyczne, mogą zostać wykryte dopiero po urodzeniu lub w późniejszym okresie życia.

Przezorni rodzice podejmują decyzję o ubezpieczeniu dziecka wcześnie, większość jednak polega na tzw. ubezpieczeniach szkolnych, gdy dziecko może być już taką ochroną objęte. Ich zakres i sumy ubezpieczenia nie należą do szczególnie atrakcyjnych. Od małoletnich towarzystwa ubezpieczeniowe raczej stronią, proponując zwykle rozwiązania pakietowe – gotowe zakresy i sumy ubezpieczenia. Do wyboru proponowane warianty.

Dostępne są również rozwiązania elastyczne, gdzie sumy ubezpieczenia i ryzyka mogą być kształtowane w ramach progów ustanowionych przez ubezpieczyciela. Ubezpieczającym jest zwykle rodzic, a stan zdrowia dziecka w chwili ubezpieczania nie zawsze jest przedmiotem zainteresowania ubezpieczyciela. Z uwagi na powyższe uwagi, tj. że niektóre wady genetyczne, choroby mogą się ujawnić w późniejszym wieku dziecka, towarzystwa obejmą ochroną poważne zachorowanie dziecka, ale np. po ukończeniu przez dziecko 1. roku życia, a i za wypadki też niechętnie wcześniej, a najlepiej później, np. po 1. lub 3. roku życia (wiadomo – dzieci często ulegają nieszczęśliwym wypadkom). Pobyty w szpitalu, operacje medyczne – i owszem, ale dopiero po ukończeniu przez dziecko 1. roku życia.

Gdy procesowi ubezpieczania towarzyszą pytania medyczne odnoszące się do stanu zdrowia i na podstawie udzielonych informacji ubezpieczyciel podejmuje decyzję o ubezpieczeniu dziecka we wnioskowanym zakresie i sumach ubezpieczenia, problemy z realizacją roszczeń z umowy ubezpieczenia raczej nie wystąpią.

Są jednak produkty ubezpieczeniowe dla małoletnich, w których ubezpieczyciele o stan zdrowia nie pytają, udzielając ochrony z zachowaniem karencji na poszczególne ryzyka. Skoro nie pytają, znaczy akceptują jego stan zdrowia w chwili wnioskowania o ubezpieczenie. Wyłączają swoją odpowiedzialność za zajście wypadku ubezpieczeniowego, jeżeli jego przyczyny istniały przed początkiem ochrony ubezpieczeniowej. Standard.

Przy zawieraniu umowy rodzic nie informował ubezpieczyciela o stanie zdrowia dziecka, bo ten nie pytał, a wada wrodzona dziecka została zdiagnozowana w 3. roku życia dziecka. Po zgłoszeniu roszczenia towarzystwo odmawia wypłaty roszczenia, powołując się na zapisy ogólnych warunków ubezpieczenia, które wyłączają jego odpowiedzialność z tytułu wad wrodzonych zdiagnozowanych u dziecka przed zawarciem umowy albo w ogóle. Czy to przegrana sprawa? Niekoniecznie. Pomocnym może okazać się wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 8 stycznia 2015 r. (I ACa 762/14).

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Dla ośmiu na dziesięciu Polaków ubezpieczanie się jest wyrazem dojrzałości i odpowiedzialności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Blisko jedna czwarta (23%) ankietowanych w badaniu „Portret finansowy Polaków” przeprowadzonego przez firmę Maison&Partners dla Business Insider i PKO BP posiada jedynie ubezpieczenie obowiązkowe i nie zamierza kupować jakichkolwiek dobrowolnych polis. Z drugiej strony po różne produkty ochronne, w tym także nieobowiązkowe, sięgnęło 65% badanych.

Ubezpieczenia, których zakup nie jest wymagany przez prawo, kupują najczęściej osoby posiadające dzieci (71% nabywców polis) oraz członkowie grupy wiekowej 35–54 lat (73%). 6% respondentów nie ma żadnych ubezpieczeń i nie zamierza się ubezpieczyć w przyszłości. Identyczny odsetek uczestników badania nie posiada umów ochronnych, ale nie wyklucza ich zakupu.

Zdecydowana większość ankietowanych (85%) zgadza się ze stwierdzeniem, że warto posiadać ubezpieczenie „na wszelki wypadek”, jako zabezpieczenie. Niemal tyle samo uważa polisy za formę ochrony najbliższych, a dla 82% ubezpieczanie się jest wyrazem dojrzałości i odpowiedzialności wobec siebie oraz innych. 7% badanych jest zdania, że nie ma sensu się ubezpieczać ze względu na niskie prawdopodobieństwo wystąpienia szkody przy jednoczesnym wysokim koszcie polisy.

Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto, że według 49% badanych pań w razie szkody ubezpieczyciele zrobią wszystko, aby nie wypłacić odszkodowania. W przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 54%.

Badanie „Portret finansowy Polaków” zostało przeprowadzone przez Maison&Partners dla Business Insider i PKO BP na próbie 12050 osób.

Więcej:

Business Insider z 14 maja, Elżbieta Glapiak „Polacy a ubezpieczenia dobrowolne. 65 proc. wybiera dodatkowe polisy”

(AM, źródło: Business Insider)

SprawdzaMY chce zmian w korespondencji reklamacyjnej w ubezpieczeniach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Spośród 30 propozycji zawartych w najnowszym pakiecie deregulacyjnym, opracowanym przez zespół SprawdzaMY, jedna dotyczy obszaru ubezpieczeń. Konkretnie zaś formy składania reklamacji – wynika z ustaleń redakcji XYZ.pl.

Serwis podaje, że propozycja zespołu przewiduje zniesienie obowiązku udzielania pisemnej odpowiedzi na reklamację złożoną online w ubezpieczeniach. Zastąpiłaby ją informacja w formie elektronicznej. XYZ.pl przypomina, że w obecnym stanie prawnym zakłady muszą przesłać odpowiedź w formie papierowej, nawet gdy reklamacja została zgłoszona e-mailem.

Barbara Siuta, radczyni prawna, starsza prawniczka z kancelarii Małecki Legal, zwraca uwagę, że uproszczenie procedur reklamacyjnych jest szczególnie istotne ze względu na 14-dniowy termin odpowiedzi. Według ekspertki zniesienie obowiązku pisemnej odpowiedzi to oszczędność czasu i kosztów oraz szansa na automatyzację procesów i modernizację obsługi klienta. Barbara Siuta jest zdania, że uwzględniając interes klientów preferujących papierową komunikację z ubezpieczycielem, optymalnym rozwiązaniem byłoby dostosowanie formy odpowiedzi do preferencji klienta – np. poprzez zaznaczenie jej już na etapie składania reklamacji.

Więcej:

XYZ.pl z 13 maja, Cezary Szczepański „Reforma komisji orzekających, ujednolicenie VAT na żywność. Oto nowe propozycje deregulacji”

(AM, źródło: XYZ.pl)

Rekordowe notowania akcji PZU SA w rocznicę debiutu giełdowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kurs akcji PZU SA na Giełdzie Papierów Wartościowych osiągnął 12 maja wartość 62,6 złotych. Ten rekordowy wynik zbiegł się w czasie ze świętowaniem przez największego polskiego ubezpieczyciela 15. rocznicy debiutu na warszawskim parkiecie.

12 maja 2010 roku PZU SA zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ofertą publiczną objęto akcje stanowiące 29,9% kapitału spółki i warte, według ceny sprzedaży ustalonej w ofercie, ponad 8 mld zł. Wówczas było to największe IPO (pierwsza oferta publiczna) w Europie i największe w historii GPW. Kurs akcji PZU SA na zamknięciu pierwszego dnia notowań wzrósł o 15,2% w stosunku do ceny emisyjnej. 15 lat po tamtym wydarzeniu kapitalizacja spółki przekroczyła próg 50 mld zł. Obecnie PZU SA ma akcjonariuszy z blisko 60 państw.

– Na pamiątkę tamtej historycznej dla polskiego rynku kapitałowego chwili rozpoczynamy tradycję celebrowania 12 maja jako Dnia PZU. To wielkie święto dla nas wszystkich, pracujących w tej fantastycznej firmie – powiedział Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA podczas uroczystości zorganizowanej w stołecznej siedzibie spółki. 

– Zaistnienie na warszawskiej giełdzie umocniło wizerunek naszej marki jako wiarygodnej i transparentnej. Debiut stanowił znaczący krok milowy w rozwoju całej grupy, tak istotnej dla stabilności oraz bezpieczeństwa całego państwa i regionu – zaznaczył Andrzej Sołdek, prezes zarządu PTE PZU.

Z okazji pierwszego Dnia PZU w siedzibie firmy odbył się koncert chopinowski w wykonaniu młodego pianisty Adama Muszyńskiego. W lobby biurowca został również wyeksponowany dzwon giełdowy – symbol IPO PZU, a także historyczne polisy ubezpieczeniowe.

– Nasze wyniki bronią się same, a nas motywują do jeszcze cięższej pracy. Grupa PZU posiada potencjał, by wspierać program wielkich inwestycji, strategicznych dla przyszłości Polski, w tym inwestycji w energetyce i infrastrukturze – zarówno w roli ubezpieczyciela, jak i inwestora – podkreślił Paweł Żak, dyrektor biura zarządu TFI PZU.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

TUW „TUW”: Bez decyzji w sprawie skwitowania dla menedżerów

0
Źródło zdjęcia: TUW „TUW”

12 maja 2025 roku w Warsaw Plaza Hotel w Warszawie odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”.

Reprezentanci członków towarzystwa, posiadający mandat do wykonywania głosu na Walnym Zgromadzeniu zatwierdzili sprawozdanie zarządu z działalności w roku 2024, sprawozdanie finansowe, w tym bilans oraz rachunek zysków i strat oraz sprawozdanie rady nadzorczej za rok 2024.

Podczas Walnego Zgromadzenia nie zostały podjęte uchwały w sprawie udzielenia absolutorium wiceprezesowi i członkowi zarządu oraz przewodniczącemu rady nadzorczej.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

Analitycy PZU wśród najlepiej prognozujących

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zespół analityków PZU zajął drugie miejsce w najnowszej edycji konkursu „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” na analityków makroekonomicznych, którzy najtrafniej prognozowali w roku 2024. W rywalizacji wzięły udział 34 zespoły analityczne lub indywidualni ekonomiści z największych banków w Polsce, domów maklerskich, zakładów ubezpieczeń, funduszy inwestycyjnych i innych instytucji finansowych, a także think tanków, organizacji gospodarczych czy kół naukowych.

Dodatkowo eksperci PZU zwyciężyli w kategorii najlepiej przewidujących poziom konsumpcji prywatnej. Jak wskazują organizatorzy konkursu, szczególnie bliskie rzeczywistości były prognozy silnego ożywienia popytu konsumpcyjnego w pierwszej połowie ubiegłego roku. Analitycy PZU byli w tym przypadku bardziej optymistyczni niż większość innych makroekonomistów.

– Tak wysokie miejsce w konkursie „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, w którym konkurencja była niezwykle silna, to dla nas duże wyróżnienie. Nasz zespół tworzą świetni eksperci, którzy, jak pokazują wyniki rankingu, trafnie prognozują scenariusze dla polskiej gospodarki. Cieszymy się miejsca na podium w konkursie łącznym i tego, że najlepiej oceniliśmy siłę odbicia konsumpcji prywatnej w ubiegłym roku, której sprzyjały m.in. dynamika płac w gospodarce narodowej na najwyższych poziomach od wielu lat i najlepsze nastroje konsumenckie od wybuchu pandemii – mówi Dawid Pachucki, główny ekonomista i dyrektor Biura Analiz Makroekonomicznych PZU.

Poza Dawidem Pachuckim zespół analityków PZU tworzą: Monika Siergiejuk, Konrad Soszyński, Jarosław Sztuber i Filip Mateńko z Biura Analiz Makroekonomicznych PZU oraz Maciej Drzewucki, główny ekonomista TFI PZU.

Tegoroczny konkurs wygrał zespół analityków Credit Agricole Bank Polska.

(AM, źródło: PZU)

18,330FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie