Z danych Europ Assistance Polska wynika, że w okresie marzec-kwiecień współczynnik wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem wzrósł czterokrotnie w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim.
– Assistance medyczny jest produktem, który cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Daje bowiem klientom dostęp do usług medycznych wysokiej jakości, a zdrowie jest przecież dla wszystkich najważniejsze. Jako firma assistance mamy bogatą sieć medyczną i duże doświadczenie w oferowaniu tele- i wideokonsultacji medycznej. Oczywiście każdorazowo taka pomoc dobierana jest w oparciu o schorzenie czy problem zdrowotny, z jakim zgłasza się klient. W bardziej skomplikowanych przypadkach wymagana jest wizyta w placówce medycznej. Rozwiązania technologiczne w usługach medycznych coraz bardziej zyskują na znaczeniu, a ostatnie wydarzenia pozwoliły jeszcze większej liczbie osób skorzystać z takich metod kontaktu z lekarzem. Jestem przekonany, że zwiększy się wykorzystanie tego kanału, który pozwala jeszcze szybciej i sprawniej obsługiwać naszych klientów, co pozytywnie przekłada się na ich doświadczenia – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.
Według IX Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance Polska w 2020 roku badani coraz częściej dostrzegają zalety assistance medycznego (53% wskazań). Połowa respondentów przyznaje, że korzysta z assistance medycznego co najmniej raz w roku. Do najpopularniejszych świadczeń należą domowa wizyta lekarza, transport medyczny czy pomoc po hospitalizacji. 28% badanych uznaje telefoniczną konsultację z lekarzem jako najbardziej przydatne świadczenie.
Większość osób korzystających z pomocy medycznej przyzwyczajona jest do tradycyjnej formy kontaktu z lekarzem. IX Ogólnopolskie Badanie Assistance pokazało jednak, że 93% tych, którzy korzystali z wideokonsultacji medycznej, jest zadowolonych z takiej usługi, a 64% chętnie skorzystałaby z takiej metody kontaktu.
(AM, źródło: Europ Assistance Polska)