Generali wspiera agentów w mediach społecznościowych

0
1280

„Generalnie widoczni w sieci” – taką nazwę nosi przedsięwzięcie uruchomione przez Generali w celu wsparcia agentów i multiagentów w promowaniu ich działalności w mediach społecznościowych. Dzięki specjalnym warsztatom oraz codziennej opiece menedżera zakład chce wzmocnić kompetencje pośredników i pomóc im w budowaniu marki osobistej oraz pozyskiwaniu klientów w sieci.

– Ostatnie miesiące pokazały nam wszystkim, jak istotna jest obecność biznesu w sieci. Oczywiście nie wszyscy klienci przenieśli się do online-u, ale widać wyraźne wzrosty zakupów przez internet, a czas konsumpcji mediów społecznościowych znacznie wzrósł. Jest to okazja również dla agentów, by zbudować tam swoją markę eksperta od ubezpieczeń i zainteresować klientów ubezpieczeniami. Generali chce być partnerem agentów i wspierać ich w rozwoju biznesu na nowym polu. Chcemy ich wesprzeć w stawianiu tych pierwszych kroków, a na dalszym etapie pomagać im i dopingować w prowadzeniu własnych profili w mediach społecznościowych – mówi Roger Hodgkiss, członek zarządu Generali TU.

Szkolenie z ekspertem od social mediów

W ramach „Generalnie widoczni w sieci” ubezpieczyciel zaprasza multiagentów na cykl szkoleń z Marcinem Kowalikiem, specjalistą w dziedzinie social mediów, który ma doświadczenie w pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych w kanale społecznościowym. Podczas spotkań online agenci otrzymują porcję praktycznej wiedzy oraz konkretne wskazówki, jak stworzyć i prowadzić własny profil, aby pomagał pozyskiwać klientów, jak kreować posty oraz z jakich narzędzi korzystać. W przyszłości Generali planuje kolejne szkolenia oraz chce zapraszać partnerów na indywidualne konsultacje.

Stałe wsparcie menedżera

Ponadto ubezpieczyciel zapewnia opiekę i wsparcie ze strony menedżera, który na bieżąco będzie pomagać agentom w organizacji pracy oraz wspierać ich w zakresie obecności w mediach społecznościowych. Dodatkowo pośrednicy będą otrzymywać od Generali gotowe materiały do wykorzystania na swoich profilach. Wraz ze startem przedsięwzięcia ubezpieczyciel stworzył specjalną grupę na Facebooku, w której agenci mogą dzielić się ze sobą spostrzeżeniami i pomysłami, zadawać pytania oraz dyskutować o swojej obecności w sieci. Mogą też być w stałym kontakcie z menedżerami Generali.

„Generalnie widoczni w sieci” jest realizowane również wśród agentów wyłącznych Generali. Dzięki obecności i działaniom w social mediach agenci już pozyskują klientów zainteresowanych ubezpieczeniami na życie.

– Wiedza merytoryczna agentów nadal odgrywa kluczową rolę i świadczy o ich profesjonalizmie. Ostatnie miesiące pokazały, że agenci muszą mieć również umiejętności pozyskiwania klientów w sposób zdalny, To nie znaczy, że tradycyjny model zniknie, ale zmienią się proporcje. Sprawdzić się może również model hybrydowy, który pozwoli sprzedawać zdalnie, jednak agent będzie musiał korzystać z umiejętności interpersonalnych i zdolności do budowania relacji. Dzięki korzystaniu z pracy zdalnej, z social mediów, agenci poszerzyli swój obszar działania, a ich rynek nie ogranicza się już tylko do miejscowości, w której prowadzą biuro. Pierwsze doświadczenia agentów Własnej Sieci Sprzedaży Generali pokazują, że to działa – mówi Rajmund Rusiecki.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl