PZU stawia na agentów wyłącznych. Motywuje ich na wiele sposobów – organizuje szkolenia dopasowane do ich indywidualnych potrzeb, nagradza za osiągnięcia sprzedażowe i wspiera w prowadzeniu biura. PZU to firma, która ma mocną pozycję na rynku, dlatego jej agentom łatwiej jest osiągnąć sukces.
Sieć agentów wyłącznych PZU jest największa i zapewnia największy zysk.
– W PZU pracuje kilka tysięcy sprzedawców wyłącznych. Mamy aż 1,5 tys. biur, w których agenci wyłączni oferują obsługę klienta na najwyższym poziomie – mówi Michał Świderski, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej PZU.
PZU odnotowuje także najwyższy poziom odnowień polis i wysoką rentowność portfela.
– Doskonale zdajemy sobie sprawę, że odpowiednie wsparcie agentów wyłącznych i inwestowanie w ich rozwój pozwala PZU osiągnąć rekordowe wyniki – dodaje Michał Świderski.
– Nasi pracownicy nie ustają w wysiłkach, aby agenci mieli duże wsparcie i satysfakcję ze współpracy z największym ubezpieczycielem w Polsce. Rozszerzamy ofertę produktów dostępną u agentów, uatrakcyjniamy warunki finansowe współpracy, pomagamy w rozwoju biznesu, wyposażając biura i zapewniając kompleksowe szkolenia – podkreśla Mateusz Jarkowski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży agentów wyłącznych.
PZU wspiera swoich agentów podczas pandemii
PZU wspiera agentów wyłącznych na takim poziomie, aby mogli jak najlepiej realizować postawione przed nimi cele.
– Inicjatywy, które opracowujemy, zawsze konsultujemy z agentami i ich współpracownikami. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która w tak kompleksowy sposób dba o swoich agentów. Mamy wiele narzędzi, dzięki którym możemy ich wzmacniać w codziennych zadaniach. Ostatnio wprowadziliśmy wsparcie dla nowych agentów, dzięki czemu łatwiej jest im utrzymać biznes podczas pandemii – podkreśla Edyta Domagalska z Zespołu Współpracy z Agentami Wyłącznymi.
W kwietniowym wydaniu „Gazety Ubezpieczeniowej” („GU” nr 13) PZU przedstawiło, jak pomaga agentom w pracy zdalnej. Został udoskonalony CRM Feniks –system zarządzania relacjami z klientem. Cały czas rozwijana jest aplikacja mojePZU, która jest samoobsługowym portalem dla klientów i w dużym stopniu pomaga agentom PZU w sprzedaży. Agenci PZU są obecni i widoczni w internecie, zarówno w mediach społecznościowych, jak i w serwisie agentpzu.pl, gdzie znajdują się również informacje dla kandydatów na agentów.
Dobry start z programem STARTER
Każdy agent wyłączny, który współpracuje z PZU, ma jasno określoną ścieżkę kariery. Jest ona oparta na segmentacji i powiązanej z nią formie motywującego wynagrodzenia. Agenci mogą liczyć na dodatkowe premie w ramach kontraktów, a agenci przedsiębiorcy, którzy zatrudniają pracowników, mają do dyspozycji program wspierający w zatrudnianiu i utrzymaniu sprzedawców.
– Agenci są naszą wizytówką – dbamy o to, by mieli możliwość zdobywania wiedzy i nowych umiejętności, a przede wszystkim troszczymy się o ich finanse. Dlatego przygotowaliśmy Program STARTER, który pomaga finansowo na starcie w prowadzeniu biznesu, a także wyznacza indywidualną i dopasowaną ścieżkę szkoleń, która pomaga w procesie wdrożenia się w zawód agenta.
W Programie STARTER mamy dedykowaną Akademię Adepta, obejmującą szkolenia z procesu sprzedaży, pozyskiwania klientów, zarządzania swoim biznesem, budowania własnej marki czy technik finalizacji sprzedaży – mówi Andrzej Wójtowicz z Zespołu Rozwoju Sieci Sprzedaży.
Podczas szkoleń PZU wykorzystuje różnorodne i nowoczesne narzędzia – od szkoleń e-learningowych, filmów instruktażowych, webinarów, tradycyjnych szkoleń i warsztatów, indywidualnych konsultacji realizowanych przez własnych trenerów, po nowe narzędzia, takie jak aplikacje mobilne i szkolenia VR.
Szkolenia adeptów są dostosowane do okresu współpracy. Pozwala to na poznanie w sposób stopniowy i uporządkowany, na czym polega praca agenta.
PZU inwestuje w agentów
Program STARTER jest odpowiedzią na potrzeby kandydatów na agentów. Łączna wartość wsparcia finansowego w pierwszych dwóch latach wyniosła kilkadziesiąt tysięcy złotych. Najlepsi adepci mogą korzystać w PZU z nagród w postaci podwyższonej prowizji do trzeciego roku uczestnictwa w programie.
PZU od lat stawia na najwyższą na rynku jakość obsługi klienta, szeroką ofertę produktową oraz rozwój technologii i obecność w internecie. Adepci od pierwszych dni swojej pracy zdobywają wiedzę, dzięki której mogą jak najlepiej obsługiwać klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami (IDD i RODO). Znają także produkty i systemy, które ułatwiają im pracę w czasach zdalnej komunikacji z klientem.
PZU pomaga agentom w prowadzeniu biura
PZU stawia na agentów, którzy prowadzą swoje biura. Wspiera ich pomysł na biznes, zapewnia pomoc koordynatorów przy otwarciu biura, finansując oznakowanie oraz wyposażenie meblowe i marketingowe.
– Obsługę na najwyższym poziomie oferują agenci prowadzący swoje biura – to ponad 1,5 tys. lokalizacji. Pomagamy im na wiele sposobów, by mogli być najlepszymi doradcami klienta w świecie ubezpieczeń i finansów – podkreśla Jakub Gorayski z Zespołu Zarządzania Siecią Placówek Agencyjnych.
– Agenci prowadzący biura mogą liczyć również na promocję w internecie, brać udział w przeznaczonych tylko dla nich konkursach i akcjach sprzedażowych. Dostają od nas wsparcie gadżetowe, zapewniamy im także dostosowane do ich potrzeb szkolenia. Doceniamy i wspieramy ich profesjonalizm, dlatego już niebawem będą mogli uzyskać również wynagrodzenie prowizyjne wyższeod pozostałych agentów.
Oferta PZU na prowadzenie biura jest jedyną tak szeroką ofertą na rynku ubezpieczeniowym. Daje nam to wielką przewagę wśród konkurencji – dodaje Jakub Gorayski.
PZU nagradza ponad 1,5 tys. agentów rocznie
Wsparcie w codziennej pracy i w prowadzeniu biznesu to nie wszystko. Agenci PZU mogą także liczyć na atrakcyjne nagrody za swoje osiągnięcia. W konkursach centralnych PZU nagradza ponad 1,5 tys. agentów rocznie.
Warto przypomnieć, że ponad 400 agentów uczestniczy w corocznym kongresie Elitarnego Klubu Agentów PZU,podczas którego nagradzani są za wyniki w sprzedaży. Każdy agent PZU ma szansę znaleźć się na liście zwycięzców. W kongresie, oprócz agentów współpracujących z PZU, uczestniczą także adepci.
Agenci PZU mogą także przystąpić do Programu Wsparcia, który jest systemem rabatów dla agentów wyłącznych. Dzięki niemu ze zniżką można m.in. tankować paliwo, kupić samochód lub telefon, meble lub materiały biurowe.
Wielu agentów PZU korzysta z programu ubezpieczenia ochronnego P Plus, który obejmuje opiekę medyczną i ubezpieczenie lekowe.
Agent uniwersalny zadba o klienta kompleksowo
– Realizując strategię Grupy PZU, wdrażamy rozwiązania, których celem jest zmiana filozofii działania sieci sprzedaży. Zmierzamy do modelu, w którym nadrzędnym celem jest budowanie nowoczesnej sieci doradców – tłumaczy Rafał Mazurek z Zespołu Zarządzania Portfelem Agentów Wyłącznych.
– Kluczem do sukcesu jest zarządzanie relacjami z klientem przy wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi CRM, a jednocześnie dostęp do szerokiej gamy produktów ubezpieczeniowo-finansowych Grupy PZU – czyli ubezpieczeń majątkowych, życiowych, zdrowotnych, PPK, a nawet leasingów. Tworzymy nowy model biznesowy. Jego filarem będzie agent uniwersalny, który kompleksowo zadba o swojego klienta – dodaje Rafał Mazurek.
Podstawą nowego modelu biznesowego jest rozwój sieci agentów uniwersalnych PZU w kanale wyłącznym.Oznacza to, że coraz więcej agentów, oprócz ubezpieczeń majątkowych, oferuje również ubezpieczenia życiowe i zdrowotne. Zakres ich portfela produktowego jest dostosowany do oczekiwań klientów PZU.
Agenci otrzymują specjalne rozwiązania i narzędzia, które są dopasowane do specyfiki sieci sprzedaży PZU. Kluczowe są tu uproszczone procesy obsługowe I sprzedażowe oraz wsparcie ze strony ekspertów.
W tym celu powołano w PZU nowe stanowisko do wsparcia sprzedaży: koordynatora ds. rozwoju portfela agentów. W ramach Biura Sprzedaży Wyłącznej nad całością procesów czuwa Zespół Zarządzania Portfelem.
PZU od lat zapewnia swoim klientom najlepszą ofertę
Agenci PZU oferują produkty także innych spółek należących do Grupy PZU. Jednym z flagowych projektów PZU jest współpraca z Pekao Leasing, w ramach której już 20% sieci PZU posiada dostęp do oferty produktów leasingowych. Dzięki temu klient może u agenta nie tylko ubezpieczyć samochód lub majątek, ale również znaleźć ofertę na jego sfinansowanie.
Dużą część portfela ubezpieczeń PZU stanowią klienci z segmentu MSP. To właśnie z myślą o nich PZU udostępniło swoim agentom możliwość zawierania umów o zarządzanie w ramach pracowniczych programów kapitałowych. Natomiast klienci bardziej zamożni i oszczędni mogą skorzystać w PZU z oferty IKZE.
PZU stawia na zdrowie
Zmiany demograficzne w naszym społeczeństwie sprawiają, że w niedługiej przyszłości dużo większe znaczenie będą odgrywać ubezpieczenia zdrowotne. PZU wychodzi naprzeciw oczekiwaniom agentów oraz klientów i już od kilku lat stale rozszerza portfolio ubezpieczeń zdrowotnych.
Portfel produktów agenta PZU już dziś jest bardzo różnorodny i wyspecjalizowany. Nadal są przygotowywane nowe ubezpieczenia, w tym również innowacyjne produkty, takie jak np. ubezpieczenie od ryzyk cybernetycznych.
Taka praca ma sens – uważają agenci PZU
Dzisiejszyklient jest bardzo wymagający. Potrzebuje czasu na decyzję, chce sprawdzić ofertę i porównać ją z konkurencją. Przy wyborze najlepszego rozwiązania wymaga kompetentnego przewodnika, który odpowie mu na wszystkie pytania i rozwieje wątpliwości.
Wiele przeprowadzonych niezależnych badań wskazuje na to, że agenci wyłączni PZU cieszą się dużym zaufaniem klientów – również konkurencyjnych towarzystw. PZU dokłada wszelkich starań, by agenci mieli szeroką wiedzę produktową i wysokie umiejętności obsługi klientów.
PZU podejmuje działania, dzięki którym możliwości kompleksowej obsługi klientów są większe, a także tworzy bardzo szeroką i atrakcyjną ofertę współpracy.
Wielkość sieci, jej ciągły rozwój oraz coroczne wyniki sprzedaży są potwierdzeniem hasła kampanii PZU: „Taka praca ma sens”. Wielu agentów PZU uważa, że dzięki niej mogą spełniać swoje marzenia.
Więcej na: agentpzu.pl/aktualnosc…