Od trzech lat należące do PZU Laboratorium Innowacji monitoruje sektor insurtech, szukając w nim rozwiązań, które usprawniłyby funkcjonowanie ubezpieczyciela. Kilkanaście znalezionych rozwiązań znajduje się już w fazie wdrażania – informuje „Puls Biznesu”.
Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU kierujący Laboratorium Innowacji, mówi gazecie, że w ciągu całego okresu swojego funkcjonowania jego jednostka zrealizowała ponad 40 projektów pilotażowych, a ponad 25 przeszło do fazy wdrożeniowej. „PB” zdradza, że w najbliższym czasie światło dzienne ujrzy propozycja PZU dla małych i średnich przedsiębiorstw z własną stroną internetową. Zakład nie zdradza szczegółów przedsięwzięcia – wiadomo jedynie, że oferta dotyczy cyberbezpieczeństwa. Marcin Kurczab wskazuje, że jeszcze nie tak dawno insurtechy były nastawione na rywalizację z dużymi i doświadczonymi firmami ubezpieczeniowymi, dążąc do ich zastąpienia. Ich podejście zmieniło się, gdy napotkały bariery, takie jak np. wysokie koszty akwizycji klienta i rygorystyczne regulacje. Firmy te uznały wówczas, że lepszym rozwiązaniem jest współpraca z klasycznymi zakładami i dostarczanie im innowacji. Ekspert uważa, że dla jego firmy potencjalną konkurencją nie są insurtechy, ale fintechy, które wcześniej zbudowały sobie skalę i postanowiły rozszerzyć ofertę o produkty ochronne. Marcin Kurczab wskazuje, że współpraca PZU z insurtechami bazuje na kupowaniu od nich gotowych rozwiązań. Ubezpieczycielowi szczególnie zależy na rozwiązaniach pozwalających lepiej szacować ryzyko ubezpieczeniowe i kalkulować cenę ubezpieczenia oraz przyspieszyć proces obsługi szkód i świadczeń z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Zainteresowaniem PZU cieszą się też narzędzia pozwalające mu na zwiększenie interakcji z klientami. Wśród już funkcjonujących rozwiązań tego typu, które stworzono we współpracy z zewnętrznymi partnerami, są: PZU GO, platforma Cash oraz Opaska Życia.
Więcej: „Puls Biznesu” z 27 lipca, Karolina Wysota „PZU poluje na innowacje”: https://www.pb.pl/pzu-poluje-na-innowacje-997680
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)