Ogłoszenie ograniczeń związanych z pandemią Covid-19 zmusiło Grupę PZU jako firmę zatrudniającą blisko 11 tys. pracowników do zorganizowania pracy na nowo przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia klientom. Wprowadzone zmiany, m.in. przejście na pracę zdalną niemal 80% personelu, spotkały się z przychylnym przyjęciem zespołu – czterech na pięciu pracowników uznało to za efektywny proces. Teraz eksperci zakładu podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami w ramach cyklu webinarów z uczestnikami Her Impact Master Class.
Podczas webinarów eksperci ubezpieczyciela wskażą, jak zachować czujność w niepewnych czasach i wykorzystać kryzys do wzmocnienia więzi z pracownikami i klientami. Wyjaśnią ponadto, jak zadbać o efektywną komunikację i uwiarygodnić obietnicę marki w szczególnie trudnej sytuacji, jaką jest pandemia, a także jak działać skutecznie. Odpowiedzą też na pytanie o to, czy nowe technologie mogą pomóc w kryzysie.
Pierwszy webinar, który odbędzie się 9 września, posłuży omówieniu kwestii zarządzania dużą i silną organizacją w trudnych czasach. Spotkanie poprowadzi Aleksandra Agatowska, p.o. prezesa PZU Życie, która kierowała pracami sztabu kryzysowego PZU decydującego o działaniach związanych z pandemią zarówno w spółce życiowej, jak i majątkowej.
– Zazwyczaj pełnienie nowej funkcji wymaga dużego zaangażowania i nakładu pracy. W moim przypadku była to sytuacja bez precedensu. Pełnienie nowej funkcji zaczęłam od zwoływania sztabów kryzysowych, zarządzania kryzysowego i inicjowania rozmów, dzięki którym mogliśmy szybko reagować. Zależało mi przede wszystkim na tym, aby jednocześnie zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom i zagwarantować ciągłość działania firmy – w bezpieczny sposób – dla milionów klientów. Niezbędna była transparentność, umiejętność postawienia się w sytuacji pracowników i klientów, szybkość podejmowania właściwych decyzji i – co bardzo istotne – zgrany i zaangażowany zespół zarządzający. Wiem, że nie zawiodłam zaufania ani pracowników, ani klientów. Mam nadzieję, że doświadczenia PZU będą dobrą inspiracją dla uczestników webinarów na platformie Her Impact i pozwolą zaprojektować odpowiednią komunikację w zarządzaniu kryzysami w przedsiębiorstwach. Dla nas był to czas wielkiej próby. Mogę powiedzieć, że przeszliśmy ją pomyślnie – mówi Aleksandra Agatowska.
Z kolei webinar poświęcony zarządzaniu kryzysowemu w PZU Zdrowie poprowadzi prezes zarządu firmy, Anna Janiczek, która opowie o tym, jak biznesowo odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zapewnić ciągłość funkcjonowania placówek medycznych przy zachowaniu bezpieczeństwa pracowników i pacjentów. Wytłumaczy także, jak „niemożliwe” może stać się „nową rzeczywistością” i czego może nauczyć nas kryzys. Anna Janiczek podzieli się również swoim doświadczeniem na temat tego, jak zapewnić spokój i bezpieczeństwo podczas pandemii i jakie nowe wyzwania stoją przed branżą medyczną.
Grzegorz Goluch, dyrektor Zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń PZU, opowie z kolei o tym, czy duża skala organizacji pomaga w skutecznym reagowaniu na zdarzenia kryzysowe. Wyjaśni również, w jaki sposób wykorzystywać nowe technologie w działaniach kryzysowych i jak projektować procesy, by były bardziej odporne na nadzwyczajne zjawiska.
O zarządzaniu kryzysowym w obszarze HR opowie Marta Rosiecka, menedżer ds. Procesów HR w PZU Zdrowie i PZU Życie. Zwróci uwagę na to, jak ważna jest otwarta i transparentna komunikacja z pracownikami oraz utrzymanie ich zaangażowania i motywacji w niepewnej sytuacji. Podkreśli także ważną rolę pracodawcy w udzielaniu bieżącego wsparcia i zarządzaniu emocjami pracowników. Marta Rosiecka opowie również, jak kryzys może wpłynąć na procesy HR-owe i wykreować nowe możliwości.
Her Impact to start-up technologiczny o profilu edukacyjno-społecznym, którego celem jest wsparcie młodych kobiet (20–35 lat) w osiągnięciu sukcesu zawodowego.
(AM, źródło: PZU)