UFG: Podróżni ruszyli po zwrot pieniędzy za odwołane wyjazdy

0
668

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) podsumował pierwsze dwa tygodnie funkcjonowania systemu zwrotu środków na imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Dane instytucji pokazują, że podróżni i organizatorzy są zainteresowani składaniem wniosków o zwrot pieniędzy za wyjazdy, które nie doszły do skutku w wyniku pandemii.

UFG podał, że do 14 października organizatorzy przesłali 1480 zestawień (paczka/plik ze zbiorem danych w liczbie od 1 rekordu odnośnie do podróżnego do nawet 10 tys. rekordów), z czego wyodrębniono już niemal 60 tys. unikalnych danych podróżnych i ciągle wyodrębniane są nowe. Z kolei podróżni przekazali ponad 46 tys. wniosków. Wartość łącznych kwot z obu rodzajów wniosków wyniosła odpowiednio ponad 184 mln zł oraz ponad 150 mln zł.

Od momentu uruchomienia (23 września) do dnia przed wejściem ustawy w życie (30 września) na infolinii UFG odebrano 1,8 tys. połączeń. Od początku możliwości ubiegania się o zwroty było ich ponad 6,3 tys., średnio ponad 1,8 tys. połączeń przychodzących dziennie. W jeden dzień od momentu wejścia ustawy w życie Fundusz odnotował tyle połączeń ile w cały tydzień przed wejściem ustawy. UFG szacuje, że w dwa tygodnie odnotuje między 15 a 20 tys. połączeń. Głównymi tematami zapytań na infolinii są wszelkie kwestie związane z wnioskiem (pomoc przy wypełnieniu, terminy, etc.), zarówno ze strony podróżnych, jak i organizatorów, oraz inne pytania dotyczące ustawy

W ciągu pierwszych dni od momentu wejścia ustawy w życie założono prawie 20 tysięcy nowych kont w portalu TFG.

Średnia dzienna liczba odwiedzin portalu TFG to między 25 a 30 tys. unikalnych użytkowników.

– Mamy za sobą pierwsze dwa tygodnie obowiązywania ustawy umożliwiającej podróżnym występowanie o zwrot środków za imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Już teraz możemy powiedzieć, że zainteresowanie jest olbrzymie, co widać po liczbie wniosków złożonych przez podróżnych i po liczbie kontaktów z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. Organizatorzy i podróżni dzwonią do nas, składają wnioski, odwiedzają naszą stronę – słowem korzystają z rozwiązań przewidzianych przez ustawę – powiedział Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

(AM, źródło: UFG)