Ubezpieczeniowe akcenty czwartej odsłony MIT Enterprise Forum CEE

0
416

Rusza dwumiesięczna akceleracja w czwartej edycji programu MIT EF CEE. Do walki o tygodniowy bootcamp w Bostonie oraz 100 tys. zł w konkursie Young Innovator Awards stanie 11 projektów, w tym jeden ubezpieczeniowy. Program wspierają firmy z branży ubezpieczeniowej.

Międzynarodowy akcelerator MIT Enterprise Forum CEE jest inicjatywą Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, która zrealizowała już 8 edycji programu podczas 5 lat swojej działalności. Nadrzędnym celem programu jest przede wszystkim wsparcie i promowanie start-upów w Europie Środkowo-Wschodniej, a także – dzięki globalnej sieci firm współpracujących – pomoc w pozyskaniu nowych klientów, inwestorów lub partnerów biznesowych.

– Otrzymaliśmy prawie 250 aplikacji, z czego ponad 160 kandydatów przeszło po weryfikacji formalnej do kolejnego etapu – oceny merytorycznej. Proces analizy był długi, oceniliśmy i porównaliśmy technologie przedsiębiorców z określonymi potrzebami naszych firm partnerskich w obszarach technologii i innowacji w zakresie zaawansowanej produkcji, inteligentnej energii, zastosowań zdrowotnych czy ubezpieczeń. Wybraliśmy 11 innowacyjnych, kreatywnych i ciekawych świata przedsiębiorców. Jestem bardziej niż pewien, że dzięki naszemu wsparciu świat bardzo szybko o nich usłyszy – powiedział Łukasz Owczarek, Head of Acceleration MIT Enterprise Forum CEE.

Start-upy, które zakwalifikowały się do programu MIT Enterprise Forum CEE, zyskują szansę współpracy z międzynarodowymi przedsiębiorstwami i przejście akceleracji zgodnie z modelem 24 kroków przedsiębiorczości zdyscyplinowanej Billa Auleta, profesora Massachusetts Institute of Technology (MIT). To dla nich także szansa do globalnego networkingu, konsultacji z prawnikami, rzecznikami patentowymi oraz coachami sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także szansa nawiązania relacji biznesowych z potencjalnymi partnerami i inwestorami z USA. Start-upy biorące udział w programie MIT Enterprise Forum CEE będą miały okazję stanąć do walki w konkursie CVC Young Innovator Awards, realizowanym dzięki partnerstwie z CVC Capital Partners – międzynarodową firmą doradczą. Nagroda toczy się o czek o wartości 100 tys. zł na dalszy rozwój działalności.

W gronie start-upów, które zakwalifikowały się do programu, znalazł się Minte.ai. Jest to inteligentne oprogramowanie B2B dla firm ubezpieczeniowych pozwalające skrócić czas i obniżyć koszt likwidacji roszczenia osobowego, zwiększyć zadowolenie klienta, a także dostarczyć ustrukturyzowane dane medyczne.

W gronie partnerów wspierających program znaleźli się m.in. przedstawiciele branży ubezpieczeniowej: Nationale-Nederlanden, PZU, Sollers Consulting.

(AM, źródło: MIT Enterprise Forum)