Nationale-Nederlanden i PKO pionierami zdalnej weryfikacji przy zakupie polisy

0
811

Jeszcze do niedawna zdalne potwierdzanie tożsamości było wykorzystywane przez polskich ubezpieczycieli przy zgłaszaniu roszczeń czy uzyskiwaniu dostępu do internetowego konta. Dzięki Nationale-Nederlanden i PKO BP taka możliwość zaistniała również w procesie zawarcia umowy ubezpieczenia.

Klienci pierwszego z zakładów mają możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości przy zakupie polisy dzięki mojeID – rozwiązaniu Krajowej Izby Rozliczeniowej. Wcześniej zakład udostępnił to narzędzie swoim klientom w usłudze n-serwis – do rejestracji oraz odzyskiwania dostępu do konta.

– Praktycznie w każdym aspekcie funkcjonowania gospodarki obserwujemy rosnącą dostępność usług zdalnych. Aby możliwe było bezpieczne korzystanie z nich, potrzebne jest sprawdzone narzędzie umożliwiające potwierdzanie tożsamości użytkownika online. Taką funkcję pełni usługa mojeID. Elektroniczna identyfikacja jest warunkiem sprawnego przenoszenia procesów do świata cyfrowego. W efekcie współpracy z Nationale-Nederlanden, mojeID może przyczynić się do poszerzenia zakresu usług dostępnych w wersji cyfrowej – podkreśla Piotr Wichowski, dyrektor linii biznesowej usługi identyfikacji KIR.

– Jeszcze przed ogłoszeniem pandemii wiele działań prowadzonych w Nationale-Nederlanden nakierowanych było na digitalizację procesów sprzedażowych i obsługowych. Pojawienie się koronawirusa tylko przyspieszyło nasze prace w tym zakresie. Zależy nam, aby dostarczać klientom i pracownikom wygodne i intuicyjne narzędzia, a współpraca z Krajową Izbą Rozliczeniową jest jedną z odpowiedzi na te plany i założenia. Widząc, z jakim entuzjazmem nasi klienci podchodzą do cyfrowych rozwiązań, jesteśmy przekonani, że udostępniona właśnie możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości za pomocą mojeID w procesie zakupu polisy zostanie przez nich dobrze przyjęta – mówi Grzegorz Cugier, menedżer ds. Produktów i Procesów Online Nationale-Nederlanden.

PKO postawił na Autenti

Z kolei PKO BP wraz z PKO Ubezpieczenia uruchomił zdalne podpisywanie dokumentów na platformie Autenti. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku mogą zawierać umowy ubezpieczenia na życie do kredytu hipotecznego lub pożyczki hipotecznej całkowicie online.

– Współpraca Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego z fintechem Autenti otwiera nowe możliwości zdalnego oferowania ubezpieczeń dostępnych dotychczas w oddziałach. To jeden z istotnych elementów cyfryzacji ubezpieczeń w PKO BP – mówi Karolina Scacciatelli-Wyszyńska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń PKO BP.

– Nowe rozwiązanie ułatwi klientom zawieranie umów ubezpieczenia na życie do kredytu hipotecznego bez wychodzenia z domu – podkreśla Tomasz Mańko, członek zarządu PKO Ubezpieczenia.

– Zespołowi PKO od samego początku naszej współpracy bliskie były idee cyfryzacji i filozofia paperless. Świetnie pracowało się nam z takimi ekspertami. Ale korzyści dla PKO, bo one będą niezaprzeczalne, to tylko jeden z rezultatów, jaki osiągną nasi partnerzy. Drugim, z naszej perspektywy jeszcze bardziej istotnym, będzie bez wątpienia zadowolenie klientów – z wygody, bezpieczeństwa czy szybkości działania PKO. Właśnie te elementy budować będą przewagę konkurencyjną i pozycję lidera. Cieszymy się, że będziemy mieli w tym swój udział – mówi Tomasz Plata, wiceprezes zarządu Autenti.

Autenti to polski fintech, który rozpoczął działalność w 2014 roku. Jednym z inwestorów spółki jest PKO Bank Polski. Autenti oferuje rozwiązania umożliwiające podpisywanie i autoryzowanie dowolnych dokumentów online, na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl