Raport Analiza AI ostrzeże przed potencjalną utratą klienta

0
579

Raport Analiza AI – taką nazwę nosi nowa funkcja wprowadzona przez firmę SentiOne, oparta na technologii sztucznej inteligencji. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego silnika przetwarzania języka naturalnego pozwala ona jej użytkownikom wygenerować raport pokazujący z wysoką dokładnością emocjonalnie nacechowane wypowiedzi internautów na temat oferowanych produktów czy usług, m.in. ubezpieczeń.

Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego silnika przetwarzania języka naturalnego nowa funkcja wskazuje, jaki rodzaj emocji przejawiały osoby wypowiadające się na dany temat – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Emocje te wybrano pod kątem adresatów usługi – osób zajmujących się komunikacją i działaniami wizerunkowymi. Są one również najłatwiejsze do rozpoznania dla algorytmów sztucznej inteligencji. SentiOne pracuje obecnie nad ich rozwojem i umiejętnością rozpoznawania kolejnych emocji.

Algorytmy informują również o kwestiach, które interesowały internautów najbardziej, ostrzegają o sytuacjach kryzysowych czy wskazują anomalie statystyczne. Po wskazaniu emocji wypowiedzi przydzielane są do jednej z trzech kategorii: nacechowane neutralnie, pozytywnie lub negatywnie. Dodatkowo algorytmy dzielą je na siedem kategorii semantycznych: opinia, doświadczenie klienta, sugestia, porada, reklama, hejt oraz potencjalny lead. W raporcie znajdują się również przykłady wzmianek z każdej kategorii. Według SentiOne, jedną z branż, w których sprawdzi się Raport Analiza AI, są ubezpieczenia.

(AM, źródło: Rocket Science)