W konsumenckiej ankiecie przeprowadzonej przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) najwięcej pozytywnych opinii zebrał Link4. Wysoko w zestawieniu znalazły się też m.in. Aviva i Generali.
Link4 wyróżniono za najlepszą infolinię, najbardziej przejrzystą ofertę, znakomite ceny, uczciwość, sprawny zakup polisy oraz obsługę likwidacji szkody. Te powody zdecydowały o tym, że zakład wybrano jako najbardziej zaufaną markę.
Drugie miejsce przypadła Avivie. Ubezpieczyciel zwyciężył w kategorii Najlepsze ceny. Ponadto uzyskał takie wyróżnienia, jak: Znakomite ubezpieczenie samochodowe, Znakomita infolinia, Uczciwy ubezpieczyciel, Zaufana marka, Przejrzysta oferta, Sprawny zakup polisy.
Poza powyższą dwójką w ankiecie PIBJA wyróżniono towarzystwa Ergo Hestia, Compensa oraz Generali. Ubezpieczenie tego ostatniego znalazło się na podium w trzech z pięciu kategorii rankingu. Konsumenci biorący udział w ankiecie ocenili, że Generali najsprawniej ze wszystkich ankietowanych firm obsługuje likwidację szkód komunikacyjnych. Uznali również, że Generali to najbardziej uczciwy ubezpieczyciel oraz marka godna zaufania.
– Bardzo cieszy mnie wysokie miejsce w rankingach PIBJA, tym bardziej, że tu głos decydujący mają nasi klienci. Oceny pokazują, że hasło partner na całe życie to dla nas część strategii, którą konsekwentnie realizujemy. Jestem niezwykle dumny, że Generali postrzegane jest jako godna zaufania oraz najuczciwsza firma. Jesteśmy przy klientach nie tylko, gdy kupują nasze produkty, ale pomagamy im przede wszystkim wtedy, gdy spotka ich przykre zdarzenie. Oni zauważają i doceniają nasze podejście – komentuje Jakub Jacewicz, członek zarządu Generali Polska.
Wyniki dla pięciu wyróżnionych przez PIBJA towarzystw ubezpieczeniowych tylko nieznacznie się od siebie różnią, co wskazuje na wysoki poziom zadowolenia klienta oraz sporą konkurencyjność.
Wyniki w poszczególnych kategoriach testu
Najlepsza infolinia
Firma | Wynik | Info | |
1 | Link4 | 82,5 % | najlepsza infolinia |
2 | Aviva | 82,2 % | znakomita infolinia |
3 | PZU | 81,3 % | znakomita infolinia |
Najlepsze ceny
Firma | Wynik | Info | |
1 | Aviva | 82,4 % | najlepsze ceny |
2 | Link4 | 82,0 % | znakomite ceny |
3 | Compensa | 81,1 % | znakomite ceny |
Obsługa likwidacji szkody
Firma | Wynik | Info | |
1 | Generali | 82,8 % | Najbardziej sprawna obsługa likwidacji szkody |
2 | Compensa | 81,9 % | Sprawna obsługa likwidacji szkody |
3 | Link4 | 81,9 % | Sprawna obsługa likwidacji szkody |
Uczciwość
Firma | Wynik | Info | |
1 | Generali | 83,0 % | Najbardziej uczciwy ubezpieczyciel |
2 | Link4 | 82,5 % | Uczciwy ubezpieczyciel |
3 | Aviva | 81,9 % | Uczciwy ubezpieczyciel |
Zaufanie
Firma | Wynik | Info | |
1 | Link4 | 83,3 % | Marka budząca największe zaufanie |
2 | Aviva | 83,1 % | Marka godna zaufania |
3 | Generali | 82,9 % | Marka godna zaufania |
O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez Polski Instytut Badań Jakości na próbie ponad 1300 respondentów w okresie od listopada 2020 do lutego 2021. Uwzględniono w nim produkty dziesięciu najpopularniejszych na polskim rynku firm ubezpieczeniowych. W badaniu konsumenci mogli wyrazić swoją opinię dotyczącą ceny produktu, jakości infolinii i obsługi likwidacji szkód. Ocenili również uczciwość ubezpieczyciela, a także poziom zaufania do firmy.
(AM, źródło: PIBJ)