Mapa Agentów: Jak się promować online w branży ubezpieczeniowej?

0
679

Wyróżnij się albo zgiń – słyszymy ze wszystkich stron. Jednak jak to zrobić? Jak w czasach Facebooka czy Google’a stworzyć markę osobistą i być skutecznym agentem ubezpieczeniowym? Jak budować zaufanie, wizerunek profesjonalisty i jednocześnie nie ginąć w gąszczu „agentów ubezpieczeniowych z Warszawy”?

Kanały komunikacji i jak z nich korzystać

Kanały komunikacji to sposoby na dotarcie z komunikatem do klienta, miejsca, w których spotykasz się ty i klient (np. portal informacyjny, Facebook, biuro itp.).

Internet to bardzo szerokie medium, które oferuje tysiące kanałów komunikacji. Dlatego, jeżeli chcesz zaistnieć ze swoją firmą w sieci, musisz ustalić odpowiednie strategie działania. Ma to tym większe znaczenie, im mniejszą firmą jesteś i im mniejszy masz budżet na działania marketingowe w internecie.

Firmy z dużym budżetem mogą jednocześnie wystartować z blogiem, kanałem na YouTube, prężnie promować media społecznościowe i inwestować w buzz marketing. Natomiast mając ograniczone środki, musisz przynajmniej na początku ograniczyć się do kilku kanałów komunikacji.

Strona internetowa

Strona internetowa jest przeważnie pierwszym miejscem styku klienta z ofertą. Ważny jest tutaj czytelny interfejs oraz proste menu, dzięki któremu odwiedzający szybko znajdzie to, czego poszukuje. Warto również zainwestować w wygląd strony. Pasujące do siebie kolory, czytelna czcionka i dobrej jakości grafika wystarczą, by zachęcić użytkownika do zapoznania się z ofertą firmy i ułatwić jej promocję w sieci.

Jeśli nie posiadasz strony www, bo prowadzenie jej wymaga za dużo nakładów czasowych i finansowych – nie przejmuj się! Rolę strony internetowej z powodzeniem przejmuje darmowa strona firmy na Facebooku – musisz jedynie nauczyć się odpowiednio ją prowadzić.

Google Moja Firma

Google to nie tylko wyszukiwarka, ale też potężny punkt styku z klientami szukającymi twoich usług.

Ten potencjał można wykorzystać na trzy sposoby: płatnymi reklamami Google AdWords (SEM), pozycjonowaniem (SEO) i wizytówkami Google Moja Firma (pośrednim połączeniem obu).

Pozycjonowanie to wiele działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Ponieważ Google jest bardzo wymagające pod względem jakości pozycjonowania, działaniami SEO zajmują się agencje i specjaliści.

Skuteczną i tanią metodą jest założenie wizytówki na Google Moja Firma. Firmowa wizytówka w Google sprawi, że twój biznes będzie widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Na mapie Google pokazuje się lokalizacja firmy oraz możliwość wyznaczenia trasy. Jeśli twój biznes zlokalizowany jest w małej miejscowości, szansa na widoczność jest tym większa.

Założenie wizytówki jest darmowe, jednak aby przynosiła podobne wyniki jak SEM i SEO, warto oddać ją w ręce specjalisty. Prowadzenie wizytówki to jednak dużo tańsza propozycja niż inwestowanie w AdWords czy zatrudnianie agencji SEO.

Warto dodać, że Google cały czas poszerza funkcjonalność wizytówek. Prócz lokalizacji, adresu www, numeru telefonu czy godzin otwarcia znajdziemy tu jeszcze opinie użytkowników, organizowane wydarzenia, sekcję pytań i odpowiedzi, a także zdjęcia. Dzięki temu przekazujesz użytkownikom kompleksowe informacje o swojej firmie, promując swoją markę niewielkim kosztem.

Mapa Agentów

Serwisy dla specjalistów – takie jak Znany Lekarz dla medyków i pacjentów – to miejsca, w których wiele osób szuka ekspertów z danej dziedziny i sprawdza opinie o nich. Obecność na takim portalu gigantycznie wzmacnia wizerunek ciebie jako profesjonalisty i zwiększa widoczność dla klientów.

Czy istnieje odpowiednik Znanego Lekarza dla agentów ubezpieczeniowych? TAK! Nazywa się Mapa Agentów!

Mapa Agentów to coś więcej niż agregator usługodawców ubezpieczeń. Dzięki wykorzystaniu geolokalizacji Mapa łączy cię z klientem, który wyszukuje usługi w twojej okolicy. Wówczas wyświetlasz się w wynikach wyszukiwania jako pierwszy! Jeśli dodatkowo masz dobre opinie i polecenia, szanse, że klient nie zdecyduje się na kontakt, są minimalne.

Jakie korzyści daje obecność w wyszukiwarce agentów?

Opinie dla klientów są dzisiaj jednym z najważniejszych kryteriów wyboru.

Istotna jest dla nich także twoja dostępność i szybkość załatwienia sprawy. Dzięki obecności na największej mapie agentów w Polsce zadbasz o skuteczną prezentację swojej oferty w internecie.

Mapa cały czas promowana jest w kampaniach wraz z towarzystwami ubezpieczeniowymi, co mocno zwiększa jej widoczność dla klientów ostatecznych.

Jakie korzyści daje bycie na Mapie Agentów?

  • Osiągniesz lepszą pozycję w Google – Mapa Agentów jest stale pozycjonowana i promowana w Google.
  • Wypromujesz swój profil i zwiększysz zasięgi.
  • Zbudujesz swój profesjonalny wizerunek agenta.
  • Zwiększysz interakcje z klientami i sprzedasz więcej.

Dużym plusem jest to, że tworząc profil na mapie, masz do niego pełny dostęp. Oznacza to, że w odróżnieniu od podobnych platform (np. klasyczne mapy firm), samodzielnie prowadzisz profil i decydujesz o tym, jakie zdjęcia i informacje na nim umieścisz. Masz pełną kontrolę nad wizerunkiem, jaki tworzysz online.

Mapa Agentów jest narzędziem bezpłatnym.

Powyższy artykuł pochodzi z e-booka „Pozyskuj nowych klientów w internecie”, który obecnie bezpłatnie otrzymuje każdy agent po założeniu konta na Mapie Agentów.

www.mapaagentow.pl