Zurich: Z klientami porozmawia sztuczna inteligencja z Estonii

0
386

Grupa Zurich Insurance zawarła umowę nabycia estońskiej firmy AlphaChat, która dostarcza technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji służącą automatyzacji obsługi klienta, aby zwiększyć możliwości cyfrowe grupy. Finansowe szczegóły transakcji nie zostały ujawnione.

AlphaChat z zespołem doświadczonych przedsiębiorców i specjalistów od uczenia się maszynowego jest jednym ze startupów najbardziej zaawansowanych w dziedzinie konwersacyjnej AI. Powstała w 2017 r. firma AlphaChat skonstruowała produkt służący do automatyzacji komunikacji, zdolny do rozumienia języka naturalnego, uwierzytelniania użytkowników, udzielania spersonalizowanych odpowiedzi i wymiany zdań, dzięki czemu komunikacja z klientami przebiega płynnie. Zakup AlphaChat znacznie wzmocni możliwości Zurich w zakresie konwersacyjnej AI i pomoże grupie wypracować spójne i skuteczne podejście do rozbudowy inteligentnych asystentów wirtualnych, służących zarówno do wewnętrznej, jak i zewnętrznej komunikacji biznesowej.

Technologia odgrywa istotną rolę w realizacji klientocentrycznej strategii Zurich, poprzez różnicowanie oferty, poprawę doświadczenia klienta i ułatwienie interakcji. Konwersacyjna sztuczna inteligencja jest sprawą zasadniczą dla zaspokajania rosnącego zapotrzebowania klientów na spersonalizowane produkty i usługi, dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

– Potrzebowaliśmy kilku dziesięcioleci, żeby nauczyć się komunikować z komputerami za pomocą różnych języków programowania. Nadszedł czas, żeby komputery nauczyły się rozmawiać osobiście z każdym z nas – powiedział Erickson Chan, dyrektor Zurich ds. informatyki i cyfryzacji. – Przetwarzanie języka naturalnego jest kluczem do wzmocnienia doświadczenia klienta, uzupełniając ludzkie interakcje w najbardziej naturalny sposób. AlphaChart pomoże Zurich pójść dalej w transformacji cyfrowej.

– Komunikacja z klientami w coraz większej mierze przechodzi do kanałów cyfrowych. Z radością będziemy towarzyszyć Zurich w cyfrowej transformacji. Opierając się na naszym zespole najwyższej klasy i na sile naszego produktu, Zurich uruchamia Centrum Rozwojowe Inteligentnej Automatyzacji w Estonii, gdzie zajmujemy się tworzeniem rozwiązań automatycznej komunikacji napędzanej sztuczną inteligencją dla klientów Zurich na całym świecie – skomentował Indrek Vainu, dyrektor generalny AlphaChat.

(AC, źródło: Insurance Journal)