Sztuczna inteligencja pomaga TFI PZU w weryfikacji tożsamości klientów

0
963

TFI PZU wprowadziło wideoweryfikację jako nową metodę identyfikacji tożsamości klientów na platformie do inwestowania inPZU.

Wideoweryfikacja jest oparta na rozwiązaniach bazujących na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Sam proces otwarcia portfela inwestycyjnego na inPZU nie uległ zmianie. Klient, tak jak do tej pory, wybiera fundusze, określa kwotę oraz wypełnia formularz danych osobowych. Następnie przenoszony jest do właściwego procesu wideoweryfikacji, który może przeprowadzić na komputerze lub telefonie. W pierwszym kroku wykonuje zdjęcia dowodu osobistego, następnie zdjęcie twarzy, które zostaje poddane analizie biometrycznej i porównaniu z wizerunkiem twarzy z dowodu. Ostatni krok to zabezpieczanie się przed kradzieżą tożsamości (tzw. anti spoofing) – użytkownik wykonuje prostą czynność przed kamerą. O wyniku wideoweryfikacji klient informowany jest za pomocą komunikatu na ekranie oraz w wiadomości SMS i email.

– Od strony klienta proces jest niezwykle prosty. Nie zajmuje dłużej niż 5–7 minut, a wszystko czego potrzeba to kamera internetowa w komputerze lub telefonie komórkowym, połączenie z internetem oraz dowód osobisty – mówi Michał Staszkiewicz, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży TFI PZU.

System wdrożony w serwisie inPZU, oprócz analizy danych zawartych w dokumencie tożsamości, bazuje na sztucznej inteligencji oraz analizie biometrycznej wizerunku twarzy klienta. Dodatkowo dowody osobiste weryfikowane są w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych. Jak zapowiada Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU, to nie koniec planów rozwojowych. 

– Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w kwestii identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów – deklaruje.

(AM, źródło: PZU)