Od pewnego czasu na lokalnym rynku pracy wyzwaniem jest znalezienie pracownika, który zostanie w firmie na dłużej. Pracodawcy szukają skutecznych sposobów na to, aby tak się stało, m.in. zapewniając benefity. Wielu z nas pracuje dla pieniędzy, jednocześnie podwyżka w wysokości 70–100 zł nie jest tak znacząca i zachęcająca, jak np. polisa grupowa lub pakiet medyczny. Dla pracodawcy natomiast koszt jest bardzo podobny.
Od 2020 r. aktywnie działam w mediach społecznościowych i omawiam sytuacje, w których polisa jest potrzebna czy wręcz niezbędna. W ten sposób trafiają do mnie klienci zainteresowani już konkretnym produktem.
Ciekawy benefit dla pracowników
W minionym roku napisał do mnie dyrektor jednego z lokalnych przedszkoli. Zaczęliśmy rozmawiać o ubezpieczeniu całego lokalu oraz o ubezpieczeniu OC dla nauczycieli. W dłuższej rozmowie okazało się, że szuka sposobu na to, by pracownicy przedszkola nie zmieniali się tak często w ciągu roku. Zapytałam więc, czy ma dla nich polisę grupową. Okazało się, że nie i że już od dawna o tym myśli, ale „nie miał czasu się tym zająć”.
Po zapoznaniu się z potrzebami pracowników i pracodawcy przygotowałam pakiet polisy grupowej, na którą część pracowników się zgodziła, inni natomiast nie. Zaproponowałam również pakiet medyczny z dostępem do lekarzy specjalistów i diagnostyki. Bardzo spodobał się on dyrektorowi placówki i pracownikom. To produkt, o który w ostatnim czasie pyta bardzo wiele osób. Dyrektor postanowił, że to właśnie będzie najlepszy benefit dla jego pracowników, i zdecydował, że w całości sfinansuje składkę. Był to prezent od pracodawcy na Dzień Edukacji Narodowej. Taki bonus bardzo się spodobał.
Z coraz większą pewnością i zaangażowaniem spotykam się z pracodawcami, by przedstawić im właśnie taki produkt jako ciekawy benefit dla pracowników.
Rośnie świadomość – wykorzystajmy to
Rok 2021 łączył się z dużym potencjałem w postaci PPK. Agenci, którzy zaangażowali się w pomoc w tym zakresie, zyskali dodatkowe możliwości dalszej współpracy z pracodawcą i pracownikami. PPK były wyzwaniem dla wielu pracodawców i pomoc agenta okazała się nieoceniona.
Sama przygotowałam spotkanie online dla swoich klientów, by mogli się zapoznać z wytycznymi i procesem zawierania wniosków. Dzięki temu zaczęli mnie postrzegać jako eksperta w sprawach ubezpieczeń dla firm, co spowodowało większą liczbę zapytań o PPK i polisy grupowe. Nowo pozyskani pracodawcy zaufali mi w zakresie PPK i stali się bardziej otwarci na rozmowy dotyczące innych polis.
Co ciekawe, w 2021 r. pojawiało się u mnie w biurze bardzo dużo zapytań o ubezpieczenia na życie. Przychodzili pracownicy małych firm i pytali, ilu pracowników musi być w firmie, żeby takie ubezpieczenie mogło zaistnieć. W ten sposób przygotowałam kilka ofert. Czyli pracownicy sami szukali dla siebie dobrego rozwiązania, cały proces przedstawienia propozycji odbywał się w rozmowach z nimi, a pracodawca został zaangażowany w ostatni etap, czyli podpisanie dokumentów polisowych. Świadomość społeczeństwa jest coraz większa, a przeprowadzenie rozmowy sprzedażowej coraz przyjemniejsze dla agenta.
Spotkałam również pracodawcę, który początkowo był zainteresowany rozmową o ubezpieczeniu grupowym, jednak ostatecznie nie doszło do wypełnienia wniosków. Jego pracownicy natomiast byli bardzo zdeterminowani, by taką polisę mieć dla siebie i rodziny – wielu z nich zadzwoniło do mnie z chęcią zakupienia polisy grupy otwartej. To pokazało mi, że wielu pracownikom zależy, żeby mieć przynajmniej taką polisę.
Myślę że rok 2022 będzie jeszcze bardziej owocny w zakresie sprzedaży ubezpieczeń grupowych, grup otwartych oraz pakietów medycznych. W grupie dla agentów – ALE AGENT pojawiają się sygnały, że multiagenci coraz bardziej chcą wykorzystać potencjał bazy majątkowej i nauczyć się sprzedaży ubezpieczeń na życie.
Bardzo chcę się podzielić swoimi doświadczeniami, dlatego przygotowałam webinar, na którym opowiem o trzech skutecznych krokach do sprzedaży ubezpieczeń. Już dziś na niego zapraszam! Odbędzie się 30 marca (w środę) o godz. 19 i będzie nagrywany – każdy, kto się zapisze, otrzyma nagranie do ponownego odsłuchania i obejrzenia w późniejszym czasie.
Więcej: https://aleagent.com/webinar
Ewelina Kałużna
właścicielka Centrum Ubezpieczeń Ewelina Kałużna
założycielka grupy dla agentów ALE AGENT