Laven, do którego rady nadzorczej weszli ostatnio Adam Uszpolewicz, Magdalena Nawłoka oraz Krzysztof Bachta, myśli o debiucie giełdowym oraz ekspansji zagranicznej – podał „Puls Biznesu”.
W ciągu pierwszego roku funkcjonowania na rynku Laven pozyskał kilkudziesięciu klientów – głównie firmy IT, z branży budowlanej oraz transportowej – którzy skusili się na jego komplementarne ubezpieczenia zdrowotne jako benefity pracownicze. Piotr Karda, prezes firmy, mówi „PB”, że według założeń Laven przychód składany umożliwi mu w pierwszym czy drugim kwartale 2023 r. osiągnięcie małego break even, tak żeby mógł przychodami pokrywać bieżące koszty.
Gazeta zdradza, że we wrześniu Laven ma ogłosić kolejnego obok Mondial Assistance partnera ubezpieczeniowego. Piotr Karda dodaje, że plany spółki przewiduje pozyskanie do końca roku kolejnych dwóch towarzystw ubezpieczeń. Na celowniku Laven znajdują się także platformy benefitowe i wszelkiego rodzaju programy affinity. Z kolei Krzysztof Bachta, przewodniczący rady nadzorczej firmy, przyznaje, że kanał brokerski rozwija się dobrze, ale Laven chce także zaistnieć w kanale B2C, w którym pośrednikiem będzie bank czy inna instytucja finansowa.
„PB” wskazuje, że plany spółki przewidują przeprowadzenie pod koniec 2023 r. rundy inwestycyjnej na przygotowanie się do wejścia do kolejnego kraju – Rumunii, Czech lub Słowacji. Model zagranicznej dystrybucji ma być wzorowany na polskim. Piotr Karda dodaje, że gdy Laven będzie sprzedawać w dwóch, trzech krajach, to będzie decydować o tym, czy interesuje go debiut na giełdzie polskiej, londyńskiej, czy frankfurckiej.
Więcej:
„Puls Biznesu” z 25 sierpnia, Agnieszka Morawiecka „Laven przyciągnął zawodowców”
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)