Z początkiem nowego roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ogłosił nowy przetarg. Jego zwycięzca będzie miał za zadanie przeprowadzić kampanię nowego systemu, który UFG ma wdrożyć jeszcze w tym roku.
Zgodnie z informacjami zawartymi w zapytaniu ofertowym, celem ogłoszonego postępowania jest wybór podmiotu, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę na opracowanie strategii i koncepcji oraz przeprowadzenie i obsługę kampanii informacyjno-promocyjnej tworzonego od 2021 r. Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych (SMUbOb). Szacowana wartość zamówienia to nieco ponad 406,5 tys. zł netto (500 tys. zł brutto).
System, który ma zostać wdrożony w tym roku, będzie skupiać wszystkie funkcjonalności związane z zadaniami Funduszu w obszarze wykrywania osób niespełniających obowiązku zawarcia umowy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i OC rolników.
W ramach SMUbOb dostępne będą e-usługi dla obywateli i przedsiębiorców. Każdy posiadający konto na portalu UFG będzie mógł otrzymywać, po wyrażeniu zgody na to, bezpłatne powiadomienia (sms/e-mail) dotyczące m.in.:
- zbliżającego się terminu końca umowy ubezpieczenia komunikacyjnego,
- rejestracji w Bazie Ośrodka Informacji UFG zmian na umowach lub nowych umów ubezpieczenia komunikacyjnego,
- szkód zgłoszonych i likwidowanych.
Osoby, które otrzymały wezwanie do zapłaty, będą mogły załatwić całą sprawę poprzez internet, tj. odwołać się od wezwania, przekazać dokumenty dotyczące sprawy lub uregulować opłatę. Z kolei dla instytucji zaangażowanych w kontrolę przestrzegania obowiązku ubezpieczenia udostępnione zostaną e-usługi wspomagające realizację ustawowych zadań w tym obszarze.
Wdrożenie SMUbOb powinno ograniczyć ryzyko sankcji za brak ochrony.
(AM, źródło: UFG)