PZU wdraża rozwiązanie dla poprawy doświadczeń klientów

0
648

PZU zakończył kolejne pilotażowe testy rozwiązań proponowanych przez startupy wyłonione w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. Rozwiązanie testowane ze startupem cux.io jest obecnie wdrażane w celu poprawy doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z jego portalami.

– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeń zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne są innowacje w tej branży i chcemy mieć udział we wdrażaniu nowych rozwiązań, które będą wspierać naszych klientów. Jednak żeby powstawały, ich twórcy muszą mieć wielowymiarowe wsparcie. Z myślą o tym powstał program PZU Ready for Startups, w ramach którego wspomagamy rozwój startupów, między innymi poprzez zaangażowanie w takie projekty, jak program Poland Prize w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. W ramach trzech ostatnich edycji przeanalizowaliśmy pomysły 825 startupów, odbyliśmy 49 wywiadów z założycielami i przeprowadziliśmy pilotaże ze startupami z Chorwacji, USA, Polski, Ukrainy i Wielkiej Brytanii – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU.

W ramach pilotaży przetestowano narzędzia wspierające zdalne testy UX serwisów internetowych Grupy PZU już na etapie ich tworzenia. Testy objęły m.in. aplikację wspierającą i przyspieszającą obsługę szkód w nieruchomościach poprzez automatyczną analizę zdjęć oraz innowacyjne narzędzie wspierające zarządzanie przestrzenią biurową w pracy hybrydowej. Ponadto rozpoczynają się właśnie ostatnie pilotaże rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa.

cux.io wesprze automatyzację danych

PZU przeprowadził również pilotaż ze zwycięzcą ubiegłorocznej edycji wiosennej – startupem cux.io. Stworzone przez niego narzędzie automatyzuje pracę z danymi i pomaga w ekspresowym tempie formułować wnioski dotyczące zachowań użytkowników strony internetowej. Algorytm tłumaczy emocje na liczby, tym samym umożliwiając spojrzenie na biznes z perspektywy klienta i wykrywanie miejsc, które mogą wpływać negatywnie na liczbę konwersji. Narzędzie samodzielnie filtruje dane, umożliwiając skupienie się tylko na tych, które są istotne z punktu widzenia celu biznesowego przedsiębiorstwa. Takie podejście do analityki pozwala walczyć ze zjawiskiem tzw. data overload (trudność w zrozumieniu problemu i skutecznym podejmowaniu decyzji w obliczu zbyt dużej ilości informacji).

– Współpraca z cux.io pozwoliła lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika na naszej stronie i na bieżąco reagować na jego potrzeby. To z kolei przekłada się na lepsze doświadczenia naszych klientów podczas korzystania z naszych serwisów internetowych. Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem standardowych narzędzi analitycznych. Dzięki cux.io wiemy, że warto sprawdzać najbardziej abstrakcyjne hipotezy zachowań użytkowników na stronie. Dotychczasowe doświadczenie wskazuje, że wnioski mogą być zaskakujące – powiedziała  Magdalena Cuza Paumier, kierownik Zespołu Digital Marketingu PZU.

– Szukaliśmy sposobu na uzupełnienie kontekstu anonimowych liczb z danych analitycznych o emocje klientów. Dzięki współpracy z cux.io możemy moment zgłoszenia szkody czy szukania najlepszego dla siebie ubezpieczenia uzupełnić o głos klienta. To daje nowe perspektywy badawcze i biznesowe – dodała Wiola Łada-Szewczenko, dyrektor ds. Digital Marketingu oraz badań PZU.

– Od zawsze punktem wyjścia naszej pracy było uczynienie analityki behawioralnej nie tylko ogólnodostępną, ale także maksymalnie praktyczną – powiedziała Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io. – Dlatego zawsze skupiamy się tylko na tym, co istotne dla biznesu i jego klientów. W ten sposób pracując z PZU, uzyskaliśmy pierwsze wnioski i rekomendacje już po miesiącu od rozpoczęcia współpracy – dodała.

Pilotaż zakończył się sukcesem i rozwiązanie jest obecnie wdrażane w celu poprawy doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z portalami internetowymi PZU.

– Jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy z PZU, długoletnim już partnerem programu akceleracji MIT EF CEE. PZU to firma, która otwarta jest na różne modele realizacji procesu innowacji we współpracy ze startupami z Polski i zagranicy, dzięki czemu mieliśmy okazję wspólnie zapoznać wiele ciekawych startupów i wspierać ich testy oraz obserwować wdrożenia. W przypadku cux.io naszym celem było znalezienie właściwego dla PZU rozwiązania i sformułowanie wspólnie optymalnego projektu pilotażowego, który byłby korzystny dla obu stron. Cieszę się, że to się udało – stwierdziła Magdalena Jabłońska, CEO Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, organizator akceleratora MIT EF CEE.

Celem akceleratora MIT Enterprise Forum CEE jest wsparcie rozwoju najbardziej innowacyjnych startupów naukowo-technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej oraz przyspieszenie komercjalizacji rozwijanych przez nie rozwiązań na rynkach międzynarodowych. W programie tym PZU jest partnerem nie tylko w zakresie cyfryzacji procesów ubezpieczeniowych, ale także procesów medycznych czy optymalizacji mechanizmów biznesowych, oferując szansę na zdobycie wsparcia. Ponadto wybrane startupy mogą pozyskać finansowanie w ramach programu Poland Prize.

PZU Ready for Startups to program współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych, po wdrożenia komercyjne poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych.

(AM, źródło: PZU)