Nowoczesny wymiar personalizacji

0
1715

O szczegółach rozwiązania rozmawiamy z Pawłem Moczydłowskim, dyrektorem Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich, oraz Anną Witkowską, zastępczynią dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich w Dziale Zarządzania Produktami ERGO Hestii.

Aleksandra E. Wysocka: – Jaką nowość wprowadzą klauzule produktowe?

Paweł Moczydłowski: – Możemy śmiało mówić o dwóch rodzajach nowości. Nowościach zakresowych oraz nowości w zakresie rozwiązań systemowych. Ubezpieczenie roweru (tradycyjnego i elektrycznego), assistance dla rodzica ubezpieczonego czy ubezpieczenie psa i kota na wypadek nagłego zachorowania oraz OC posiadacza drona. To tylko niektóre nowości w ofercie detalicznej ERGO Hestii.

Natomiast jeżeli chodzi o nowość systemową, to dzięki klauzulom doradca ubezpieczeniowy może rozszerzyć lub zmienić zakres ubezpieczenia, zgodnie z potrzebami i wymaganiami klienta. Mówimy tu nie tylko o modyfikacjach, takich jak zmiany sum ubezpieczenia, ale również o znaczącej zmianie zakresu odpowiedzialności. Przygotowaliśmy łącznie niemal 100 klauzul, w ponad 40 obszarach tematycznych.

Skąd wziął się pomysł na tę zmianę?

Anna Witkowska: – Oczywiście największą inspiracją do przygotowania klauzul były liczne spotkania i rozmowy z pośrednikami. Prowadzimy ciągły dialog w poszukiwaniu obszarów do uatrakcyjnienia naszej oferty. Postulatów zakresowych było naprawdę wiele i były bardzo zróżnicowane.

Jednak głównym wnioskiem płynącym z naszych rozmów był fakt, że powinniśmy jeszcze bardziej uelastycznić naszą ofertę, gdyż klienci mają naprawdę różne potrzeby i zwracają uwagę na te kwestie, które to właśnie dla nich są ważne. Szukając zatem rozwiązania, jak połączyć mnogość potrzeb i możliwość personalizacji zakresu ubezpieczenia, postawiliśmy na znane już pośrednikom rozwiązanie, czyli możliwość dodawania klauzul na polisie.

Jak dzięki temu zmieni się praca doradców ubezpieczeniowych?

P.M.: – Doradca może w bardzo prosty sposób zmienić zakres ubezpieczenia. Jeśli chce zwiększyć limit odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez dzikie zwierzęta – wystarczy dodać odpowiednią klauzulę. Jeżeli klient jest pasjonatem latania dronami i potrzebuje OC na wypadek szkód, które może spowodować, również wystarczy dodać klauzulę. To tylko kilka przykładów.

Tak jak wspominałem, w ofercie pojawią się też zupełnie nowe rozwiązania, między innymi przywołane wcześniej ubezpieczenie roweru (tradycyjnego i elektrycznego) czy ubezpieczenie psa i kota na wypadek nagłego zachorowania. Dodatkowo pojawią się również nowości zakresowe przeznaczone dla klientów ze szczególnymi wymaganiami, np. motocyklistów, instruktorów sportu czy kolekcjonerów dzieł sztuki.

A.W.: – Najważniejsze jednak jest to, że stawiamy na proste i w pełni zautomatyzowane rozwiązania systemowe. Wystarczy zaznaczyć odpowiedni checkbox na podsumowaniu ścieżki sprzedaży, składka przeliczy się, a klauzula automatycznie wydrukuje się na polisie.

Czym wyróżniają się produkty ERGO Hestii po wprowadzeniu klauzul?

P.M.: – Nasze flagowe pakiety główne ERGO 7 oraz Moja Firma już przed wdrożeniem klauzul oferowały klientom szeroką ochronę ubezpieczeniową. Ich wdrożenie pozwala na jeszcze większą personalizację oferty ubezpieczeniowej do potrzeb klienta.

Dzięki klauzulom produktowym klient może zapewnić sobie wymianę szyby w pojeździe na oryginalną bez konieczności korzystania z ubezpieczenia autocasco, wydłużyć okres najmu pojazdu zastępczego swojego auta czy rozszerzyć zakres ubezpieczenia bagażu o rzeczy motocyklisty, wykonywanie czynności instruktora sportu czy praktycznej nauki zawodu.

Czy są takie klauzule, które uważacie za szczególnie wyjątkowe?

A.W.: – Na szczególną uwagę zasługują te klauzule, które stanowią nowość w naszej ofercie i dają klientowi kompleksową ochronę i bezpieczeństwo. Mówimy tutaj o zupełnie nowym rozwiązaniu – Assistance dla Rodzica Ubezpieczanego. Klauzulę wykupuje osoba, która np. wyjeżdża za granicę i chce zapewnić pomoc swojemu rodzicowi, który pozostaje w Polsce. W praktyce oznacza, że gdy wyjeżdżamy, a nasz rodzic zostaje w miejscu zamieszkania, możemy liczyć na zorganizowanie np. konsultacji medycznej w przypadku nagłego zachorowania rodzica oraz wsparcie serwisantów w przypadku awarii sprzętu RTV AGD.

Kolejnym rozwiązaniem, które pozwala kompleksowo podejść do ochrony, jest ubezpieczenie psa i kota zarówno w zakresie nieszczęśliwego wypadku, jak i nagłego zachorowania.

Szczególnie wyjątkowe dla nas są również te klauzule, które kierujemy do pośredników z certyfikatami Gamma, Beta oraz Alfa, w ramach Programu Certyfikacji Sieci Agencyjnej ERGO Hestii. Pozwalają pośrednikom na dużo większą samodzielność w ocenie ryzyka i zaproponowanie klientowi wyższych sum ubezpieczenia oraz limitów odpowiedzialności. Jesteśmy pewni, że cały cykl szkoleń w ramach programu przygotował pośredników do nowych uprawnień.

P.M.: – Pełne dopasowanie ochrony ubezpieczeniowej do potrzeb klienta to podstawa doradztwa w ubezpieczeniach i klucz do sukcesu w budowaniu przewagi rynkowej każdego pośrednika. Oddając w ręce naszych pośredników klauzule produktowe, przekazujemy jedno z narzędzi, które pozwoli na jeszcze lepszą współpracę z klientami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY