Generatywna sztuczna inteligencja odpowiada na e-maile klientów Simplyhealth

0
562

Brytyjski ubezpieczyciel zdrowotny Simplyhealth oświadczył, że jest pierwszą firmą, która wykorzystała generatywną sztuczną inteligencję Salesforce do odpowiadania na e-maile klientów. Spersonalizowane odpowiedzi zajmują ułamek czasu potrzebnego na utworzenie odpowiedzi przy użyciu szablonu.

Jak podaje Reuters, Dan Eddie, dyrektor ds. obsługi klienta Simplyhealth, przyznał, że jego firma korzystała już z innej technologii sztucznej inteligencji Saleforce do obsługi 20–30% zapytań. – Jednak generatywna sztuczna inteligencja może zrozumieć pytania klientów i dostarczyć osobistą odpowiedź – powiedział Dan Eddie.

Dyrektor ds. technologii Tim Gough dodał, że e-maile są sprawdzane przez człowieka pod kątem ich dokładności. – Przyjmujemy podejście do tych nowych technologii polegające na testowaniu i uczeniu się – podkreślił Tim Gough. – Mamy wewnętrzne zabezpieczenia i mamy specjalne forum, na którym możemy dokonać przeglądu etycznego wykorzystania technologii sztucznej inteligencji.

Ekspert ujawnił, że z 65 wysłanych do tej pory e-maili 11 wymagało wprowadzenia poprawek w interpunkcji lub innego zwrotu. Zaznaczył, że dzięki kontrolowanym danym nie było żadnych „halucynacji”, tj. fałszywych treści generowanych przez sztuczną inteligencję.

Dan Eddie zaznaczył, że czas reakcji został skrócony z 12 minut do jednej, co według niego dało więcej czasu na rozwiązywanie złożonych problemów klientów.

(AM, źródło: Reuters)