Jak AI usprawnia obsługę wypowiedzeń polis

0
1460

W procesie zarządzania polisami ubezpieczeniowymi jednym z najbardziej wymagających i narażonych na błędy zadań jest obsługa wypowiedzeń umów ubezpieczeniowych. Towarzystwa codziennie otrzymują setki, a niekiedy nawet tysiące wypowiedzeń polis.

Wypowiedzenia wymagają szybkiego i bezbłędnego przetworzenia. Jest to niezbędne, aby zapewnić nieprzerwaną ochronę ubezpieczeniową oraz zadowolenie klientów. Niestety, tradycyjne metody obsługi tych procesów, oparte na ręcznym przetwarzaniu przez pracowników, są dalekie od ideału.

Po pierwsze, pracownicy działu obsługi, nie mając jednolitego wzorca, muszą szybko poradzić sobie z ogromną ilością dokumentów, zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej, jakością skanów, form wypowiedzenia. Muszą dokonać weryfikacji danych, ich klasyfikacji. Dodatkowo obsługa polisy to konieczność sprawdzenia przyczyny wypowiedzenia polisy, zgodność z przepisami, co jest kluczowe do prawidłowego przeprowadzenia procesu i uniknięcia potencjalnych sporów prawnych.

Powyższe czynności przy odpowiedniej skali wymagają zaangażowania licznej grupy pracowników, co wiąże się z wysokimi kosztami operacyjnymi.

Rozwiązanie – automatyzacja procesu wypowiedzeń

Klucz do pokonania wyzwań związanych z procesem obsługi wypowiedzeń leży w automatyzacji. Odpowiednie użycie zaawansowanych technologii pozwala na transformację tradycyjnych, manualnych operacji we w pełni zautomatyzowane i efektywne procesy. Dzięki tej transformacji towarzystwa ubezpieczeniowe mogą nie tylko poprawić efektywność oraz dokładność obsługi wypowiedzeń, ale także zwiększyć poziom zadowolenia klientów.

Rozwiązania ecom pozwalają dodatkowo zwiększać skalę działania bez wzrostu kosztów operacyjnych. Skalowalność i wysoka wydajność procesów wpisane są w podstawy naszych rozwiązań technologicznych.

Korzyści

Automatyzacja przynosi wiele pozytywów, które przekładają się na efektywność oraz zadowolenie klientów.

  • Dzięki wykorzystaniu AI system jest w stanie radzić sobie z dużymi ilościami dokumentów w krótszym czasie. Dane z ostatnich sześciu tygodni u jednego z klientów pokazują skrócenie czasu obsługi wypowiedzeń o jedną trzecią, poprawność analiz na poziomie 84%.
  • Zmniejszenie ryzyka błędów ludzkich, zapewnienie większej precyzji w klasyfikacji, przetwarzaniu i archiwizacji dokumentów.
  • Zaangażowanie zespołu w inne zadania, takie jak rozwój produktów czy budowa relacji z klientem, co pozwala na obniżenie kosztów operacyjnych związanych z procesem wypowiedzeń.
  • Szybsza i dokładniejsza obsługa procesów bezpośrednio wpływa na zadowolenie klientów. Zgłoszenia są przetwarzane natychmiastowo, a klienci otrzymują aktualne informacje o statusie ich sprawy.

Przewaga konkurencyjna

Automatyzacja wypowiedzeń, wspierana przez zaawansowane rozwiązania AI stworzona przez ecom, pokazuje nie tylko przyszłość efektywnej i skutecznej obsługi klienta, ale także otwiera nowe drzwi do optymalizacji kosztów operacyjnych i zwiększenia konkurencyjności na rynku. Wszystko w zgodzie z przepisami oraz standardami bezpieczeństwa danych.

Przyspieszenie wypowiedzeń to jedna z możliwości, a procesów, jakie można usprawnić, jest znacznie więcej.

Innowacja zaczyna się od decyzji.

Zrób pierwszy krok. www.ecom.software