Biznes zdrowotny i życiowy filarami nowej strategii PZU

0
773

Grupa PZU pracuje nad przygotowaniem nowej kilkuletniej strategii, której bardzo mocnym elementem będzie segment zdrowotny. Pełne efekty współpracy z bankami w grupie PZU widoczne będą w wynikach za 2020 rok – poinformował prezes PZU Życie Roman Pałac.

Prezes zapowiedział, że PZU chce zbudować pozycję numer jeden na rynku zdrowotnym. Obecna strategia grupy PZU do 2020 roku zakłada, że przychody PZU Zdrowie wzrosną do 1 mld zł. Po trzech kwartałach 2019 roku wynoszą one 556 mln zł – podał stooq.pl za PAP Biznes.

– Planujemy dalsze akwizycje na tym rynku, chcemy, by przychody tego segmentu były docelowo wyższe niż 1 mld zł – dodał Roman Pałac.

W ramach strategii na lata 2017–2020 PZU założył 1 mld zł dodatkowej składki ze współpracy z Pekao i Alior Bankiem. – Liczymy, że udział składki pozyskanej ze współpracy z bankami w łącznej składce Grupy PZU będzie rósł. Pełne efekty współpracy z bankami zobaczymy w wynikach w 2020 roku – powiedział Roman Pałac.

Prezes przyznał, że 2019 rok na rynku ubezpieczeń na życie był trudny, ale według niego PZU był jedną z nielicznych grup ubezpieczeniowych, która w 2019 roku rosła. – Stawialiśmy na ubezpieczenia ochronne, na ubezpieczenia grupowe. Ważnym segmentem, który staramy się rozwijać, jest rynek małych i średnich przedsiębiorstw – powiedział. – W 2020 roku chcemy rozwijać ubezpieczenia grupowe. W programach ubezpieczeń grupowych będziemy chcieli akcentować programy zdrowotne – dodał.

Roman Pałac poinformował, że PZU chce w 2020 roku uprościć ofertę produktów w segmencie ubezpieczeń życiowych dla klientów indywidualnych. Zakład do końca roku ma pokazać nową gamę produktów ochronnych. – Będą one z jednej strony zabezpieczały finansową przyszłość rodziny, a z drugiej strony oferowały opiekę zdrowotną i program długotrwałego budowania oszczędności – powiedział.

Więcej:

https://stooq.pl/n/?f=1336701

(AM, źródło: stooq.pl, PAP Biznes)