Doroczny kongres sprzedaży Nationale-Nederlanden

0
2138

W piątek, 5 kwietnia w hotelu Narvil odbyła się uroczysta Gala Gigantów, doroczne święto doradców i doradczyń związanych z Nationale-Nederlanden. Galę poprowadził pełen wdzięku i profesjonalizmu duet: Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, oraz Damian Michałowski, prezenter TVN.

Sukcesy sprzedażowe świętowało ponad 500 osób, a hasło spotkania brzmiało „Gotowi na przyszłość”.

W transformującym się świecie również branża ubezpieczeniowa stoi przed zmieniającymi się trendami demograficznymi, społecznymi i ekonomicznymi. Współczesny styl życia wpływa również na potrzeby ubezpieczeniowe, a także oczekiwania wobec agentów.

Nasi potencjalni klienci są z każdym rokiem coraz mocniej zanurzeni w świat technologii. Wielu z nich staje się prosumentami energii odnawialnej, interesuje się rozwojem sztucznej inteligencji, korzysta z rozmaitych platform cyfrowych, robiąc zakupy, planując urlop czy oglądając ulubione seriale z rodziną. Jeśli chcemy wpisać się w ich życie z naszą ofertą, to musimy za tymi trendami nadążyć – wyjaśniał Paweł Kacprzyk, prezes Nationale-Nederlanden.

Nationale-Nederlanden jest świadome tych przemian i wychodzi im naprzeciw, stawiając z jednej strony na cyfryzację sił sprzedaży, a z drugiej strony na ich profesjonalizację. Nieprzypadkowo w 2023 r. kryteria Million Dollar Round Table spełniła rekordowa liczba doradców Nationale-Nederlanden.

Firma cyfryzuje się gruntownie od ponad czterech lat, a jej doświadczenia w tym obszarze zostaną wykorzystane również w międzynarodowych projektach obejmujących spółki Nationale-Nederlanden w 11 krajach.

Nasze narzędzia cyfrowe dla agentów umożliwiają zaawansowane zarządzanie relacjami z klientami. Pozwalają na precyzyjne monitorowanie i planowanie działań, automatyzację komunikatów oraz redukcję zadań administracyjnych. Dzięki temu agenci mogą skupić się na budowaniu wartościowych relacji z klientami, co zwiększa ich efektywność pracy i wyzwala czas na dalszy rozwój działalności – mówił Paweł Kacprzyk.

Gościem specjalnym Gali Gigantów była profesorka Aleksandra Przegalińska z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, która zaprezentowała historię i współczesność badań nad sztuczną inteligencją. Wskazała, w jaki sposób avatary i inne cyfrowe narzędzia wspomagane przez zaawansowane algorytmy mogą wspomagać codzienną pracę człowieka. Przekonywała, że umiejętnie stosowana i oswojona technologia może być sojusznikiem w codziennych wyzwaniach życia zawodowego.

Element zabawy i rywalizacji wniósł quiz prowadzony z humorem i energią przez Tomasza Zyśkę, dyrektora zarządzającego Nationale-Nederlanden odpowiedzialnego za obszar klienta indywidualnego. Kulminacją wieczoru było tradycyjnie wręczenie nagród dla najlepszych doradców, kierowników i dyrektorów w kilkunastu kategoriach.

Szczególne gratulacje należą się tym doradcom i doradczyniom, którzy spełnili w tym roku kryteria przynależności do Million Dollar Round Table, organizacji zrzeszającej najlepszych agentów ubezpieczeniowych na całym świecie oraz promującą najwyższą jakość obsługi klienta.

Na zauważenie zasługuje też wyjątkowa oprawa muzyczna i wizualna Gali Gigantów, a także jej wymiar edukacyjny. Wydarzenie było bowiem nie tylko okazją do wspólnego cieszenia się z dobrych wyników sprzedażowych, ale też do pogłębienia wiedzy o współczesnym coraz bardziej skomplikowanym świecie.

Aleksandra E. Wysocka


Od zawsze chciałam wzmacniać wizerunek doradcy

Dla mnie bycie doradcą przyszłości oznacza przede wszystkim odważne spoglądanie w przyszłość, z wykorzystaniem zgromadzonej wiedzy i doświadczenia.

To także tworzenie nowych standardów w zawodzie doradcy, które kiedyś wydawały się niemożliwe. Branża ubezpieczeniowo-finansowa to ciągła transformacja, a ja jestem dumna, że od ponad 20 lat, jako członek MDRT jestem częścią tej zmiany. Sukces wymaga wytrwałości, ale też elastyczności i umiejętności dostosowania się do ciągle zmieniającego się rynku. Nieustannie się uczę i rozwijam.

Kluczowe dla mnie jest poznanie i zrozumienie potrzeb oraz oczekiwań klientów. Dzięki takiemu podejściu potrafię znaleźć optymalne rozwiązanie, które najlepiej odpowiada na ich indywidualną sytuację życiową. Wierzę, że dzięki temu mogę nie tylko sprzedawać ubezpieczenia, ale przede wszystkim budować bezpieczeństwo finansowe moich klientów.

W mojej pracy równie ważne jest posiadanie solidnego zespołu, w którym wspieramy się wzajemnie w każdym aspekcie działalności. Wspólnie tworzymy kulturę opartą na wzajemnym szacunku i zaufaniu, co przekłada się na jakość naszej pracy i zadowolenie klientów. To wszystko składa się na sukces w branży ubezpieczeniowej, który nie jest jednorazowym wydarzeniem, ale ciągłym procesem.

Katarzyna Hałabiś
członkini MDRT


W mojej pracy najbardziej lubię klientów

Czy czuję się agentką przyszłości? Zdecydowanie! Jestem otwarta i gotowa na zmiany, nowe technologie, nowe możliwości. Wykorzystuję w pracy różne modele sprzedaży, nieobce mi są spotkania zdalne i media społecznościowe. Mój cel na ten rok to mocniej zaistnieć na LinkedIin. Spełnienie kryteriów MDRT to nagroda za ciężką, sumienną pracę.

Ważne jest też planowanie. W tygodniu mam ok. 15 spotkań. Jednak to nie liczba rozmów jest najważniejsza, ale ich jakość. Mój sukces to tak naprawdę efekt 17 lat zaangażowania i nawiązanie stałej relacji z klientem, która finalnie pozwala utworzyć więź, dzięki czemu klient czuje lojalność wobec doradcy oraz firmy, którą przedstawiciel reprezentuje. W pracy to właśnie klientów lubię najbardziej. Większość nowych klientów mam już teraz z polecenia, ale na przykład nowe firmy pozyskuję poprzez „buting”, jak to się u nas w żargonie agencyjnym mówi. Wchodząc do sklepu czy firmy, nie boję się rozmawiać z właścicielem czy pracownikiem, potrafię powiedzieć, czym się zajmuję.

Pandemia otworzyła ludziom oczy. Klienci są obecnie zainteresowani przede wszystkim polisami ochronnymi, które zabezpieczają przed poważnymi chorobami, wypadkami oraz dbają o zabezpieczenie swoich rodzin. Cieszę się, że mogę im pomagać. To dla mnie sens tej pracy.

Agnieszka Podlejska
członkini MDRT


Moi klienci nie kupują ode mnie tylko polisy, ale też kompleksową obsługę

W erze cyfrowej, gdzie zdalne interakcje stają się normą, nadal stawiam na osobiste spotkania. To one pozwalają mi budować trwałe i głębokie relacje z klientami, które są fundamentem mojego sukcesu. Jestem przekonana, że sukces w sprzedaży opiera się na zaufaniu i profesjonalizmie, co w moim przypadku przejawia się też w uczciwym i etycznym podejściu do każdego klienta.

Przez prawie dwie dekady współpracy z Nationale-Nederlanden zawsze starałam się spełniać najwyższe standardy, które są cenione przez MDRT (Million Dollar Round Table). To prestiżowe stowarzyszenie zrzesza najlepszych agentów ubezpieczeniowych na świecie, którzy nie tylko osiągają wybitne wyniki w sprzedaży, ale również przestrzegają rygorystycznych zasad etyki zawodowej. Jestem dumna z faktu, że teraz już oficjalnie jestem w tym znamienitym gronie, również dzięki wsparciu i zachęcie Nationale-Nederlanden.

Moi klienci wiedzą, że nie kupują ode mnie tylko polisy, ale też otrzymują kompleksową obsługę. Pomagam chociażby przy wypłatach świadczeń, bo wtedy najbardziej mnie potrzebują, ale też informuję ich o wszelkich nowościach produktowych.

Bożena Duda
członkini MDRT


Każde spotkanie jest inne, bo każdy człowiek jest inny

Czuję się gotowy na przyszłość, jednak nie chcę rezygnować ze wszystkich dobrodziejstw współczesności. Nie mam nic przeciwko, żeby sztuczna inteligencja wspierała mnie w pracy, lecz nie wyobrażam sobie, żeby miała mnie całkowicie zastąpić! Co to, to nie. Jestem obecny w mediach społecznościowych, gdzie buduję markę osobistą i pokazuję klientom, że działam. Technologii się nie boję, ale filarem mojej pracy jest papierowy kalendarz, z którym się nie rozstaję. W ciągu 12 lat pracy zebrałem wiele danych, wracam do starych zapisków i analizuję, jak zmienia się moja praca.

Sekret spełnienia kryteriów MDRT? Rzetelna praca i duża liczba spotkań. W lutym odbyłem ich 38 i uważam to za dobry wynik. Na udaną sprzedaż nie ma cudownej metody. Każde spotkanie jest inne, bo każdy człowiek jest inny, a to mnie w tej pracy najbardziej nakręca do działania. Po prostu rozmawiam z ludźmi. Na koniec zawsze się upewniam, czy wszystko jest zrozumiałe, i nigdy nie naciskam na decyzję. To działa. Potem klienci sami mnie chętnie polecają. Dzięki pandemii zrezygnowałem w mojej pracy z rejonizacji. Moim rejonem jest obecnie cała Polska, a klientów mam praktycznie wszędzie!

Kamil Nowosz
członek MDRT


Przyszłość nadejdzie szybciej, niż się tego spodziewamy…

Świat się zmienia, więc ważne jest, by być na bieżąco z nowymi trendami i technologiami w swojej branży, ale jednocześnie zawsze dbać o relację z drugim człowiekiem.

Przybyłam do branży ubezpieczeniowej całkiem niedawno, ale od początku z przekonaniem, że chcę być naprawdę dobra w tym, co robię, i być dla drugiego człowieka. To podejście przyniosło efekty.

Żyjemy dziś głównie w świecie wirtualnym, w którym jest bardzo dużo fikcji, dlatego ludzie cenią sobie szczerość i autentyczność. Uwielbiam kontakt z ludźmi! Każdy nowy klient to nowa historia, którą poznaję, i kolejna satysfakcja, że pomagam innym zabezpieczać to, co dla mnie samej jest najważniejsze, czyli swoją rodzinę i swoje zdrowie.

Bycie agentką przyszłości oznacza dla mnie ciągłe dążenie do doskonałości, adaptację do zmieniających się warunków i zdolność do pogodzenia pracy zawodowej z życiem osobistym. Połączenie profesjonalizmu i elastyczności pozwala mi nie tylko osiągać sukcesy zawodowe, ale także czerpać z życia to, co najlepsze.

Kamila Asfal
członkini MDRT