W środę, 24 kwietnia 2024 r. w Folwarku Łochów rozpoczął się doroczny Kongres Departamentu Własnych Sieci Sprzedaży UNIQA. Wzięło w nim udział ponad 400 osób, reprezentujących zarówno centralę, jak i szerokie grono wyróżniających się przedstawicieli, menedżerów i dyrektorów. Hasło przewodnie spotkania brzmiało „Żyjmy razem lepiej!”.
Gości przywitał Artur Barszcz, który odpowiada w firmie za obydwie sieci własne – oddziałową i mobilną. Kongres był tradycyjnie okazją do podsumowania wyników i wskazania priorytetów na bieżący rok, takich jak praca nad rentownością portfela grupowego oraz większa koncentracja na sprzedaży produktów skierowanych do klientów indywidualnych.
Artur Barszcz podkreślił, że jest dumny z wyjątkowej efektywności przedstawicieli UNIQA, ich zaangażowania oraz wysokiej jakości pracy. Zachęcił do odbywania jeszcze większej liczby spotkań z obecnymi i potencjalnymi klientami.
W trakcie uroczystej gali nagrody otrzymali najlepsi przedstawiciele, menedżerowie i dyrektorzy oraz zespoły sprzedaży mobilnej. Nagrodę Grand Prix i dodatkowy budżet otrzymały także trzy wyróżniające się oddziały. Warto wiedzieć, że stałym komponentem wszystkich wyróżnień jest nie tylko wolumen sprzedaży, ale również jej jakość.
Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży – Sieć Wyłączna w UNIQA, cytując filozofa i psychiatrę Viktora Frankla, przypomniał, że szczęście jest efektem ubocznym robienia rzeczy sensownych. – Pamiętajmy, że razem budujemy biznes na długie lata i chcemy oferować klientom realną i szeroką ochronę – podkreślił.
Indywidualne ubezpieczenie na życie to duże sumy ubezpieczenia, które w razie życiowych zawirowań dają klientom i ich rodzinom rzeczywiste zabezpieczenie. Zapowiedział też digitalizację ścieżki sprzedaży tego produktu.
Marcin Nedwidek, prezes Grupy UNIQA w Polsce, podsumował wyniki firmy w 2023 r. Obecnie obsługuje ona aż 7 mln klientów (wliczając część inwestycyjną i emerytalną), co stanowi ogromny potencjał, jeszcze nie w pełni wykorzystany. Grupa zebrała w 2023 r. 4,6 mld zł składki, a więc o 10,8% więcej niż przed rokiem.
Wzrost napędzał biznes detaliczny (14,1% r/r) i korporacyjny (13,3% r/r), a pewną zadyszkę zanotował obszar affinity i bancassurance (-3,5% r/r).
Punkty agendy rozdzielały spoty reklamowe UNIQA – zarówno humorystyczne, dotyczące oferty komunikacyjnej, jak i o tematyce społecznej, uczulające na problematykę hejtu w internecie.
Uwagę przykuwał fakt, że w czasie Kongresu bardzo licznie reprezentowane były różne działy organizacji, a brawa i wyrazy uznania trafiały nie tylko do reprezentantów i reprezentantek sprzedaży, ale też do osób z innych działów. UNIQA działa drużynowo i gra do jednej bramki. Nie ma bowiem skutecznej sprzedaży bez dobrego produktu, wsparcia czy likwidacji szkód.
Kolejnego dnia po uroczystej gali uczestników czekało wiele szkoleń i warsztatów produktowych, sprzedażowych i rozwojowych. Mogli oni pogłębić wiedzę dotyczącą m.in. sukcesji, wyzwań rynku zdrowotnego i procesu odnowieniowego w ubezpieczeniach grupowych.
Aleksandra E. Wysocka