Rozmowa z Anną Pawłowską-Kruzińską, dyrektor marketingu w CUK Ubezpieczenia
Aleksandra E. Wysocka: – Na początku lutego ruszyła nowa kampania wizerunkowa CUK Ubezpieczenia. Superbohaterka zamiast łosia – to naprawdę duża zmiana! Czy nie boicie się, że konwencja gry komputerowej albo filmu akcji jest zbyt odległa od chłodnego świata finansów i ubezpieczeń?
Anna
Pawłowska-Kruzińska: – Chłodny świat
ubezpieczeń? Czy on naprawdę taki jest bądź musi być? Skoro już jesteśmy
bogatsi o tę wiedzę, że dla klientów to naprawdę trudny świat, w którym nie
potrafią się odnaleźć, to czy właśnie nie jest im potrzebny ktoś, kto w tym świecie
im pomoże i ułatwi dokonać wyboru? Czy kimś takim nie są od dawna
superbohaterowie?
Tak, przez lata był łoś, sympatyczny, zabawny, czasem kontrowersyjny, nie mogę
powiedzieć, że był bohaterem, był elementem komunikacji. Dzisiaj czas jednak na
całkowitą zmianę oblicza komunikacji z klientem. Zdecydowaliśmy się zatem
podjąć stanowcze kroki i stworzyć bohatera, który w pełni odpowie na to, kim
tak naprawdę jesteśmy. Konwencja, jaką przyjęliśmy, wzięła się bezpośrednio z
naszych analiz marki.
Pracę, którą na co dzień wykonujemy, odzwierciedla większość zadań przypisanych do naszej nowej brand hero. SuperCUK jest wszechstronna, empatyczna, profesjonalna i opiekuńcza. Jej zadaniem jest znaleźć rozwiązanie na miarę oczekiwań każdego klienta. To bardzo precyzyjnie stworzona postać. Dlatego wierzę, że idealnie wpasuje się w świat finansów i uczyni go pełnym nowych mocy.
Jak na nową superbohaterkę zareagowali wasi agenci i agentki?
– Są otwarci na zmiany, większość z nich przyjęła nową koncepcję komunikacji z entuzjazmem. Zmieniamy wizerunek, wychodząc naprzeciw obowiązującym trendom. Nowa kampania da nam wyjątkową możliwość nawiązania innego sposobu dialogu z klientami. Pozwoli dotrzeć do całkowicie nowej grupy odbiorców naszych usług, nie zapominając o dotychczasowym, jakże ważnym kliencie. Nasza komunikacja i narzędzia idą z duchem czasu. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie klienci tego potrzebują. Agenci i agentki to rozumieją i docenią tę wizję. W końcu to oni są naszymi Suberbohaterami na co dzień – w placówkach i poza nimi, a nasza SuperCUK to pomoc dla naszych klientów i agentów.
Rozumiem, że kampania jest skierowana przede wszystkim do nowych klientów. Na jaki efekt liczycie? Jakie skojarzenia i emocje chcecie wywoływać?
– Największe marki cechują się tym, iż są bezkonkurencyjne,
charakterystyczne, emanują pasją, są spójne, widoczne. A jaki jest CUK
Ubezpieczenia? CUK to marka, która jest kompleksowa – podąża za aktualnymi
trendami na rynku, tym samym jest przygotowana na potrzeby najbardziej wymagających
klientów. Posiada ofertę znajdującą zastosowanie do każdej strefy życia. CUK
jest marką empatyczną – troszczy się o swojego klienta, dając mu swobodę
wyboru, decyzji. Dyskretny przyjaciel, któremu można na pewno zaufać.
Główne
cechy SuperCUK są tożsame z definicją CUK Ubezpieczenia, a także efektem pracy naszych
pracowników, agentów. Podążamy za najnowszymi trendami, przygotowując
rozwiązania skrojone na miarę potrzeb klientów. Nasza firma to przede wszystkim
ludzie, od wielu lat tworzymy w 100% polską markę. Posiadamy unikalne
doświadczenie, które daje na rynku pozycję eksperta dla Polaków oczekujących
wsparcia i pomocy w zawiłym świecie ubezpieczeń.
Nasza brand hero ma SuperMoce:
#SuperWiedząca – Zna niemal wszystkie oferty ubezpieczeń na rynku. Od 18 lat pracujemy z ponad 30 towarzystwami ubezpieczeniowymi, między innymi: Compensa, Generali, Link 4, TUZ.
#SuperSprytna – jest w stanie porównać 170 ofert i pomóc dokonać najbardziej trafnego wyboru odpowiedniej oferty ubezpieczeniowej. Zna na pamięć wszystkie terminy i o nich przypomina.
#SuperNowoczesna – dysponuje innowacyjną aplikacją mobilną, wspiera się inteligentnym Asystentem Google i korzysta z naszego contact center.
Dla najbardziej wymagających dysponuje jedną z największych
sieci placówek franczyzowych i partnerskich w Polsce. To wszystko powinno
przekonać Polaków, że CUK jest z nimi praktycznie od zawsze i wszędzie. Chcemy
być jeszcze bliżej naszych klientów – obecnych utwierdzając w przekonaniu, że
jesteśmy ich najlepszym partnerem, natomiast nowych zapewnić o tym, że
trafiając do nas, dokonują słusznego wyboru.
Nowa komunikacja opiera się na DNA marki. Pokaże światu markę CUK Ubezpieczenia
jako lidera multiagencji, ofertę jako bezkonkurencyjną superpropozycję i
przekona, że multiagencja to niezwykłe umysły, superwiedza i nadludzka moc
technologii. Doprowadzi do personifikacji marki. Przedstawi CUK Ubezpieczenia jako
opiekuna, który zapewni klientowi osobistą ochronę.
Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka