Model współdzielenia klienta zwiększa efektywność

0
641

Tym razem w Żninie, w malowniczym i uhonorowanym nagrodami resorcie Arche Cukrownia Żnin odbyło się Seminarium 2024 – rokroczny kongres Phinance SA. Seminarium to wydarzenie, które jest świętem dla wszystkich naszych współpracowników i partnerów biznesowych.

To wyjątkowy czas, kiedy możemy podsumować wspólne osiągnięcia oraz nagrodzić tych, którzy wnieśli największy wkład w rozwój naszej organizacji oraz poznać plany firmy na przyszłość.

Tegoroczne Seminarium Phinance zgromadziło ponad 600 uczestników. Całe wydarzenie, z dwoma uroczystymi Galami, trwało aż trzy dni pełne świetnej zabawy – m.in. na MotoTorze w Toruniu i na jeziorze Żnińskim. Towarzyszyło nam również 12 partnerów biznesowych.

Gala awansowa i strategia na przyszłość

Pierwsza uroczysta gala to Gala awansowa. Jest to uhonorowanie naszych najbardziej zaangażowanych współpracowników. W tym roku mieliśmy zaszczyt wręczyć kilkadziesiąt nagród, doceniając najlepszych doradców i menedżerów za ich wyniki, wkład w szerzenie wartości firmy oraz realizację najbardziej innowacyjnych i ambitnych projektów, również z zakresu IT. Wyróżniliśmy także najstarszych stażem współpracowników oraz najprężniej rozwijające się biura.

Wręczono 44 awanse menedżerskie, w tym aż siedem na stanowisko Starszego Partnera Phinance. Do grona osób ze stażem przekraczającym dziesięć lat dołączyło kolejnych 17 współpracowników i pracowników.

Wyróżniono biura z najwyższą sprzedażą i doceniliśmy tych, którzy osiągają najbardziej spektakularne wyniki w swoich grupach produktowych z uwzględnieniem najmłodszych gałęzi w strukturze Phinance – nieruchomości, leasingów i ubezpieczeń grupowych.

Marcin Kaczmarek, członek zarządu Phinance i dyrektor sprzedaży, podsumował wyniki sprzedażowe dotyczące bieżącego roku. Phinance na ten moment może pochwalić się wzrostem sprzedaży aż o 29% w 2024 r. (licząc analogiczne okresy: styczeń – sierpień 2024 r. vs styczeń – sierpień 2023 r.). Udział poszczególnych pionów produktowych to: produkty oszczędnościowe 34,7%, UNŻ 28,5%, Kredyty i Leasingi 18,7%, Majątek 12,7%, Inwestycje 4,8%, Nieruchomości 0,8%.

Wzrosty w każdym obszarze jasno wskazują, że to właśnie multiproduktowość – możliwość oferowania klientowi wielu produktów z jednej ręki jest naszą największą przewagą. To właśnie dzięki takiemu podejściu nasi współpracownicy mogą oferować klientom produkty nie tylko ubezpieczeniowe, ale również kredytowe czy inwestycyjne, a także usługi w zakresie pośrednictwa nieruchomości, które ostatnio wprowadziliśmy – stwierdził Marcin Kaczmarek.

Następnie dyrektorzy poszczególnych pionów produktowych nagrodzili najlepszych doradców i najlepsze biura w swoich liniach biznesowych. Oprócz wyróżnień za wyniki nie zabrakło też docenienia postaw doradców, które przyczyniają się do profesjonalizacji i wzrostu kompetencji całej organizacji.

W świetle bardzo dobrych wyników w kluczowych segmentach biznesu oraz ich rosnącej dynamiki Phinance przedstawiło także swoją strategię na nadchodzące miesiące, podkreślając adaptację i przygotowanie na zmieniające się warunki gospodarcze i wewnątrz firmy.

Kierunek na wzrost efektywności

Seminarium to zawsze doskonały moment do spojrzenia zarówno w przeszłość, jak i przyszłość. Zarząd Phinance podsumował to, co udało się zrealizować dotychczas i jakie projekty wdrożyć. Na szczególną uwagę zasługuje nowe podejście do tematu rozliczeń, które w firmie o tak szerokiej palecie oferowanych produktów są dosyć skomplikowane.

Jako firma dołożyliśmy starań, aby proces ten był możliwie najprostszy i czytelny dla naszych współpracowników we wszystkich pionach produktowych. Poprawiliśmy też komunikację wewnątrz firmy, która ułatwia doradcom dostęp do wszelkich niezbędnych informacji.

Zmiana, jakiej dokonaliśmy, była trudna, ale warto było podjąć się jej ze względu na wartości, które wyznajemy jako firma – przejrzystość, spójność, zaufanie. Jesteśmy w tej firmie wszyscy, to my ją współtworzymy i jesteśmy odpowiedzialni za jej sukces. Dlatego ważna jest nieustanna otwartość na zmiany, ale i świadome przygotowanie się na ich konsekwencje – powiedział Paweł Kasica, prezes zarządu Phinance SA.

Marcin Kaczmarek podsumował funkcjonujący już proces wspólnej obsługi klienta. Ten model zapewnia klientowi dostęp do najlepszych specjalistów produktowych, a doradcom obsługującym klienta gwarantuje czytelne rozdzielenie i sprawne rozliczenie prowizji.

Jednocześnie Kaczmarek wskazał, że ten model cross sellu rozwija się z ogromną dynamiką. Wartość kontraktów zrealizowanych w modelu współdzielenia klienta wzrosła o 27%.

Zarząd pokazał też projekty, które wejdą w życie już za chwilę, jak podążanie prowizji za obsługą. Jest to model, który gwarantuje klientom bycie w centrum zainteresowania doradcy obsługującego i w konsekwencji wprowadza adekwatność rozliczeń pomiędzy doradcami.

Marcin Kaczmarek omówił również innowacyjne rozwiązania z zakresu IT, dotyczące nowego modelu współdzielenia klientów, modułu automatycznych rozliczeń za klientów od leadodawców oraz modułu ustalania stawek za zadania. Rozwiązania te mają wyposażyć doradców w narzędzia, które pozwolą im zwiększyć skalę swoich działań oraz skupić się na klientach i prowadzonych procesach, gwarantując jednocześnie uzyskanie wynagrodzenia w ustalonych wartościach i jak najszybszym czasie.

Zarząd przedstawił szerokie plany rozwoju struktury firmy zarówno pod kątem liczby i lokalizacji biur, jak i liczby współpracowników.

Dziękujemy wszystkim współpracownikom i partnerom za aktywny udział w Seminarium. Wasza obecność była dla nas niezwykle ważna. Ogromne podziękowania nie tylko za współorganizację i udział, ale również za regularną i stabilną współpracę z jasno określonym kierunkiem działania.

Wróciliśmy ze Żnina pełni energii i zapału do działania. Te kilka dni zapamiętamy na długo. Jesteśmy dumni z tego, co wspólnie osiągnęliśmy, i nie możemy się doczekać kolejnych sukcesów!