Komisja Nadzoru Finansowego nałożyła na Alior Bank karę pieniężną w wysokości 300 tys. zł. Bank został ukarany za nieprawidłowe przeprowadzanie analizy wymagań i potrzeb klientów.
KNF ustaliła, że analizy nie przeprowadzano w przypadku czterech produktów okołokredytowych: ubezpieczenia TUnŻ Europa na wypadek zgonu, całkowitej niezdolności do pracy lub trwałego inwalidztwa osób fizycznych, indywidualnych polis życiowych PZU Życie dla kredytobiorców kredytów hipotecznych oraz kredytów gotówkowych, a także ubezpieczenia budynków lub lokali PZU SA dla kredytobiorców kredytów hipotecznych. Te naruszenia art. 8 ust. 1 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń miało miejsce w okresie od 1 października 2018 r. do 26 października 2021 r.
Komisja wydała decyzję w wyniku zawartego z Alior Bankiem układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji. Bank przyjął prawidłowe zasady analizy wymagań i potrzeb klientów, zgodnie z wymogami ustawowymi, oraz ujawnił wszelkie istotne okoliczności dotyczące naruszenia objętego postępowaniem. W efekcie KNF obniżyła karę o 50%.
Decyzja zawierająca ustalenia układu jest ostateczna i prawomocna.
(AM, źródło: KNF)