W dzisiejszych czasach, kiedy zdrowie i bezpieczeństwo finansowe stają się priorytetem dla wielu osób, wybór odpowiedniego ubezpieczenia na życie i zdrowie jest kluczowy.
Jako największa multiagencja ubezpieczeniowa w Polsce i lider w branży pośrednictwa ubezpieczeniowego w regionie CEE Unilink wie, że na większość obaw klientów i ryzyk da się odpowiedzieć. Nie na wszystko jednak w życiu można mieć wpływ. Nie istnieje ubezpieczenie, które uchroni od zachorowania czy śmierci, ale dobrze dobrana polisa często jest kluczowym wsparciem w sytuacji kryzysowej – nawet gdy nie wiemy, od czego zacząć. Dobra profilaktyka i edukacja prozdrowotna mogą zaś ograniczyć lub odwlec w czasie ryzyko zdarzenia ubezpieczeniowego.
Wzrost zainteresowania zdrowiem wskutek epidemii
– Zdrowiem zajęliśmy się szerzej od 2021 r. Zainteresowanie tymi ubezpieczeniami bardzo wzrosło po pandemii Covid-19 – opowiada Leszek Osiewacz, dyrektor zarządzający sprzedażą produktów zdrowotnych i życiowych Unilink SA. – Jesteśmy więcej niż tylko liderem ubezpieczeń – pośród dystrybutorów jesteśmy pionierem uświadamiania, jak ważne jest posiadanie w ofercie dobrego portfolio wielu produktów życiowych i zdrowotnych. A takie mamy najszersze na rynku – wyjaśnia. – Jako jedyna multiagencja w Polsce mamy odrębną strukturę menedżerów życiowych tylko dla wsparcia agentów. To nasza przewaga i wyróżnik na rynku pośrednictwa. Dzięki temu agent Unilink jest doradcą ubezpieczeniowym, partnerem dla klientów w zakresie życia i zdrowia.
Kultura firmowa jako podejście do sprzedaży
– Kultura organizacyjna, która przyświeca naszej firmie od kilku lat, nazywa się „DBAM”. To w jej ramach, wychodząc od troski o naszych pracowników i agentów, a w odpowiedzi na zauważone potrzeby, stworzyliśmy kompleksową ofertę dla innych firm i organizacji, która może pomóc zadbać o zdrowie i życie inaczej niż do tej pory – mówi Iwona Piwowarska-Olbert, dyrektorka ds. wsparcia Sieci Własnej Unilink SA.
Obserwując ogólnodostępne statystyki zachorowań i wzrost informacji o zbiórkach na leczenie, Unilink w 2024 r. postawił na zdrowie. Dla pracowników oraz agentów firma przygotowała kampanię „Zacznij od Siebie – zaDBAJ o Swoje życie i zdrowie”, która połączyła ideę dbania o siebie poprzez zdrowy styl życia, profilaktykę i cykliczność badań (czyli Plan A) z odpowiednio dobranym ubezpieczeniem (Planem B).
Kampania rozpoczęła się od wyposażenia pracowników w niezbędną wiedzę. Do współpracy w tym zakresie spółka zaprosiła lekarzy i ekspertów. Pracownicy i agenci mieli okazję skorzystać m.in. z cyklu webinarów na temat profilaktyki zdrowotnej. Dodatkowo firma ufundowała pracownikom badania przesiewowe.
Plan A jest tylko wstępem do Planu B – czyli oferty kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej, nie tylko dla klientów indywidualnych, lecz także benefitu dla innych pracodawców.
– Skąd wiemy, że to działa? Bo sami sprawdziliśmy to u siebie! – mówi Iwona Piwowarska-Olbert. – Projekt „Zacznij od Siebie” jest kampanią o nas – o zastanowieniu się, czy przypadkiem nie dbamy o swoje mieszkanie i samochód bardziej niż… o siebie?
– Jakiś czas temu dostrzegliśmy niszę edukacyjną. Skupiamy się w naszej pracy na jej wykorzystaniu, tworząc coraz większe grono agentów, przeszkolonych w budowaniu świadomości u klientów i w doradztwie życia indywidualnego. To nasze podejście do rynkowej luki ubezpieczeniowej w obszarze życia i zdrowia – opowiadaLeszek Osiewacz. W ten sposób Unilink wytycza nowe kierunki rozwoju, tworząc możliwości dla agentów oraz klientów. Efektem stał się projekt UniŻycie.
UniŻycie: Indywidualne podejście do klienta
UniŻycie, jako część Grupy Unilink, to oddzielny kanał sprzedaży, działający już od dwóch lat.
– To sieć wykwalifikowanych doradców, którzy specjalizują się w doborze ochrony ubezpieczeniowej na miarę potrzeb odbiorców. Dzięki współpracy z wieloma towarzystwami firma jest w stanie przygotować oferty, które najlepiej odzwierciedlają aktualne sytuacje życiowe klientów. Prowizja, jaką oferujemy, jest ujednolicona – dzięki czemu agent może kierować się przede wszystkim dobrem klienta – mówi Leszek Osiewacz.
Proces zaczyna się od dokładnej analizy potrzeb, aby zidentyfikować ryzyka, które mogą wystąpić w życiu klienta. Następnie doradcy UniŻycie rekomendują rozwiązania indywidualnie dopasowane pod względem zakresu ochrony i ceny.
– Kluczem jest dokładna analiza – by kwoty na polisie ubezpieczeniowej były realną pomocą, gdy skorzystanie z polisy staje się niezbędne – wyjaśnia Iwona Piwowarska-Olbert.
Kompleksowa ochrona na każdą sytuację
UniŻycie oferuje szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych, które obejmują różne aspekty życia i zdrowia. Klienci mogą zabezpieczyć swym bliskim środki, na wypadek gdyby ich zabrakło; na spłatę kredytu w razie niezdolności do pracy; dodatkowe środki na emeryturę; koszty leczenia za granicą, a także na wypadek niezdolności do pracy. Także możliwość leczenia w prywatnych placówkach medycznych oraz dożywotnie polisy dla seniorów.
– Misją UniŻycie jest zapewnienie spokoju finansowego i wsparcia swoim klientom. Firma dąży do tego, aby każda polisa była najlepszym zabezpieczeniem przyszłości klientów i ich rodzin – mówi Iwona Piwowarska-Olbert. – UniŻycie stawia na transparentność i zaufanie, co jest kluczowe w budowaniu długotrwałych relacji z klientami. Dzięki temu, że doradcy UniŻycie przeprowadzają klientów przez cały proces zawarcia ubezpieczenia krok po kroku, klienci mogą być pewni, że ich ryzyka są odpowiednio zabezpieczone.
Rozwój i innowacje w trosce o zdrowie i życie klientów
UniŻycie, od dwóch lat działające jako oddzielny kanał, zainicjowało wiele innowacyjnych rozwiązań. Firma stale powiększa strefę komfortu swoich agentów, oferując im szerokie portfolio produktów życiowych i zdrowotnych, a także dostęp do klientów zainteresowanych zakupem polisy. Dzięki temu agenci UniŻycie mogą lepiej doradzać swoim klientom i zapewniać im kompleksową ochronę.
Dzięki wykwalifikowanym doradcom i współpracy z wieloma towarzystwami ubezpieczeniowymi firma jest w stanie zapewnić najlepsze i najbardziej zróżnicowane rozwiązania ubezpieczeniowe, idealnie dopasowane do potrzeb klientów. Wybierając Unilink, klienci mogą być pewni, że ich zdrowie i życie są w dobrych rękach.