Z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu Compensy wynika, że klientki ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych przez towarzystwo najczęściej wybierają samochody marki Volkswagen, Opel i Toyota. Jeżdżą młodszymi autami o mniejszej pojemności i mocy silnika niż mężczyźni, a także częściej niż oni decydują się na rozszerzenie OC o polisę AC.
Raport powstał na bazie danych dotyczących aktywnych w lutym 2020 r. ubezpieczeń OC i AC w Compensie. – Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.
Na początku 2020 roku numerem jeden wśród klientek zakładu są auta marki Volkswagen, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy. Na drugim miejscu znajdują się Ople (9,5%) a na trzecim Toyoty (8,5%). Pierwszą piątkę zamykają Fordy (7,7%) oraz Renaulty (6,2%).
Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce? | ||
Lp. | Marka samochodu | Najpopularniejszy model |
1. | Volkswagen | Golf |
2. | Opel | Astra |
3. | Toyota | Yaris |
4. | Ford | Focus |
5. | Renault | Clio |
6. | Skoda | Fabia |
7. | Audi | A4 |
8. | Fiat | Punto |
9. | Peugeot | 206 |
10. | Citroen | C4 |
dane: Compensa TU |
Jeśli zaś chodzi o konkretne modele aut, top 3 „kobiecych” samochodów to: Toyota Yaris, Volkswagen Golf i Opel Astra.
– Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.
Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na wzbogacenie obowiązkowego OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. Dodatkami, na jakie najczęściej decydują się klientki, są: assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon.
(AM, źródło: Brandscope)