Polacy coraz częściej doświadczają gwałtownych zjawisk pogodowych, które niszczą lub uszkadzają nieruchomości. Dlatego PZU postanowił przeprowadzić kampanię, której celem jest uświadomienie, że wszystko może się zdarzyć i warto zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych szkód dzięki odpowiedniemu ubezpieczeniu majątku, obejmującego m.in. nieruchomości i pojazdy.
Z badania „Ubezpieczenia nieruchomości: sposób rozumienia i zakres oferty” zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że około 90% osób posiadających dom obawia się takich zdarzeń, jak np. silny wiatr, grad, nawalny deszcz czy uderzenia piorunów. Jednocześnie tylko połowa właścicieli domów chce mieć te ryzyka uwzględnione w zakresie ubezpieczenia swojej nieruchomości. Natomiast mieszkańcy budynków wielorodzinnych chętniej zabezpieczyliby się od ryzyka zalania, kradzieży oraz awarii domowych. Obydwie grupy badanych najbardziej obawiają się pożaru.
– Badanie potwierdza, że największe obawy wśród klientów budzą zdarzenia, które potencjalnie mogą wygenerować największe koszty. Jednocześnie częstym zjawiskiem jest brak świadomości prawdziwych potrzeb oraz wszystkich ryzyk związanych z nieruchomością i innymi elementami majątku, co przekłada się na brak ubezpieczenia lub niewłaściwie dobrany jego zakres. Zdajemy sobie sprawę z tego, że z naturą nie da się wygrać, ale można zremisować i właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie inicjatywy zwiększającej świadomość dotyczącą ubezpieczeń majątkowych – mówi Marta Strzyżewska, dyrektorka zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych Grupy PZU.
Podkreślenie istotnej roli pełnego ubezpieczenia
W kampanii, której celem jest uświadamianie Polaków, że warto zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych szkód dzięki odpowiedniemu ubezpieczeniu majątku, PZU zwraca uwagę, że w polisie powinny zostać uwzględnione różne ryzyka, w tym gwałtowne zjawiska pogodowe powodujące znaczne zniszczenia. Istotne jest też uwzględnienie w umowie odpowiedniej sumy ubezpieczenia. Powinna ona być dopasowana do rzeczywistej wartości majątku. To pozwoli pokryć straty w przypadku dużej szkody.
– W procesie zakupu ubezpieczenia niezwykle ważne jest oszacowanie realnej wartości swojego domu lub mieszkania oraz znajdującego się w nim wyposażenia, tak aby w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia można było przywrócić dom czy mieszkanie do poprzedniego stanu. Szacując wartość majątku, warto wziąć pod uwagę wszystko, co ważne. Nie tylko mury, instalacje czy elewację, ale również tzw. ruchomości domowe, takie jak meble, elektronikę, a nawet zawartość garderoby czy sprzęt sportowy. Tylko takie podejście pozwoli na określenie odpowiedniej sumy ubezpieczenia, dzięki czemu wypłacone z polisy pieniądze pozwolą przywrócić nasz dom i mieszkanie do stanu sprzed zdarzenia – tłumaczy Piotr Ożarek, rzecznik klienta PZU.
Miesięczna kampania
Kampania wizerunkowa ubezpieczeń majątkowych PZU wystartowała 5 listopada i potrwa do 8 grudnia. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania w kanale digital (obejmujące m.in. emisję spotów 30- i 15-sekundowych).
Spot 30-sekundowy
O badaniu
„Ubezpieczenia nieruchomości: sposób rozumienia i zakres oferty” – badanie jakościowo-ilościowe; CAWI; N=800 na posiadaczach ubezpieczenia mieszkania / domu; IQS; 2023 rok.
(AM, źródło: PZU)