Generali Polska wprowadziło szereg zmian w procesie obsługi klienta i pośrednika. Ubezpieczyciel wdrożył formularz online do aktualizacji danych dla klientów podlegających ocenie AML, samodzielne aneksowanie umów życiowych i AGRO przez agenta oraz e-zieloną kartę dla firm leasingowych i dealerów.
Nowe rozwiązania pozwalają zarówno klientom, jak i agentom na samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w prostszy i efektywniejszy sposób.
– Narzędzia online w operacjach ubezpieczeniowych stają się standardem. Są one w opinii klientów i agentów niezbędne we współpracy z ubezpieczycielem. Dzięki nim eliminujemy nieefektywne kosztowo, a przede wszystkim czasochłonne, podatne na błędy i niską jakość danych manualne procesy obsługowe. W ten sposób jakość obsługi klienta jest na wyższym poziomie. Cieszę się, że oddajemy na rynek kolejne rozwiązania samoobsługowe i dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w te wdrożenie. Również naszym klientom i pośrednikom, których uwagi i podpowiedzi są istotnym elementem zarządzania procesami w Generali – powiedział Filip Przydróżny, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta i Procesów Ubezpieczeniowych Generali Polska.
Elektroniczne narzędzia zamiast papieru
W ubezpieczeniach na życie klienci podlegają, zgodnie z przepisami, ocenie AML (przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy). Do tej pory konieczne było wysyłanie tradycyjnych listów do klientów, którzy musieli wypełnić i odesłać skomplikowane papierowe formularze. Dzięki nowym narzędziom mogą oni aktualizować swoje dane przez formularz online, z potwierdzeniem tożsamości za pomocą mojeID, bez konieczności wysyłania tradycyjnych formularzy papierowych. Z kolei w życiowych grupówkach Generali uprościło zbieranie zgód na potrącenie wynagrodzenia na poczet składki od pracowników danej firmy. Ubezpieczony sam ma obecnie możliwość zaznaczenia takiej zgody w momencie przystępowania do ubezpieczenia.
Koniec z papierologią u dealerów
Generali już jakiś czas temu zastąpiło też papierową wersję Zielonej Karty e-kartą. W efekcie pośrednicy z firm leasingowych, czy dealerzy nowych samochodów nie muszą już zamawiać papierowych druków oraz ich wypełniać. Teraz mają możliwość samodzielnego generowania certyfikatów Zielonej Karty oraz pobierania ich duplikatów. Takie rozwiązanie funkcjonuje już od pewnego czasu w kanale multiagencyjnym Generali.
Technologia w służbie pośredników
Nowe rozwiązania pojawiły się również w agencyjnej sieci sprzedaży. Po wdrożeniu nowych funkcji w portalu sprzedażowym agent może w każdej chwili zaproponować klientom posiadającym polisę życiową rozszerzenie zakresu ochrony lub zwiększenie sumy ubezpieczenia. Nowa funkcjonalność obejmuje produkty: „Generali, z myślą o życiu PLUS” oraz „Generali, z myślą o całym Twoim życiu”.
Dzięki nowemu narzędziu pośrednicy mogą samodzielnie dostosować warunki umowy do potrzeb klienta poprzez rozszerzenie ochrony o dodatkowe umowy lub zwiększenie sumy ubezpieczenia – bez konieczności angażowania działu obsługi. Teraz wszelkie dyspozycje klientów można wprowadzać bezpośrednio w systemie.
– Wprowadzanie zmian w polisach życiowych, które mają wpływ na składkę, zazwyczaj jest skomplikowane i wymaga dużego zaangażowania klienta i agenta. Jednocześnie jest to często operacja niezbędna. Umowa ubezpieczenia na życie jest bowiem zawierana na wiele lat i w trakcie jej trwania mogą pojawić się nowe okoliczności w życiu naszych klientów. Wymagają one zmian również w warunkach aktywnych polis. Dzięki możliwości wprowadzania zmian w umowach ubezpieczenia bezpośrednio w portalu sprzedażowym przez agenta znacznie skracamy i upraszczamy ten proces – wyjaśnia Filip Przydróżny.
Generali rozszerzyło również możliwość samodzielnego rejestrowania aneksów dla wybranych produktów AGRO oraz rejestrację sprzedaży pojazdu w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Agent może każdą operację zmiany właściciela pojazdu zarejestrować samodzielnie na polisie, również w sytuacjach, gdy nabywcą jest obcokrajowiec lub gdy PESEL nabywcy nie jest znany.
– Dzięki wdrażanym systematycznie usprawnieniom i nowym funkcjonalnościom w naszych portalach, krok po kroku rośnie odsetek operacji sprzedażowych i posprzedażowych, które agenci i klienci są w stanie wykonać samodzielnie. W ostatnich 3 latach wskaźniki poziomu automatyzacji i samoobsługi wzrosły w spółkach Generali o prawie 50%. Nasze ambicje sięgają jednak znacznie dalej – nie zamierzamy na tym poprzestać i planujemy wprowadzenie kolejnych udoskonaleń, które jeszcze bardziej usprawnią procesy obsługowe oraz skrócą czas ich realizacji – podkreśla Filip Przydróżny.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl