Travel World jest jednym z najczęściej wybieranych produktów w ofercie ubezpieczeń turystycznych Europa Ubezpieczenia. Klienci doceniają jego szeroki zakres, wysokie sumy ubezpieczenia i dopasowanie do potrzeb podróżujących Polaków.
O sukcesie oferty mówi Katarzyna Szepczyńska, dyrektorka sprzedaży ubezpieczeń turystycznych Europa Ubezpieczenia.
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Sezon turystyczny tuż tuż. Co Europa Ubezpieczenia ma do zaoferowania polskim turystom wyjeżdżającym w te wakacje za granicę?
Katarzyna Szepczyńska: – Przede wszystkim zachęcamy do korzystania i oferowania ubezpieczenia Travel World. Polisę stworzyliśmy, bazując na 15-letnim doświadczeniu we współpracy z agentami i ponad 700 biurami podróży w całej Polsce. Zakres polisy, dostępne warianty czy sumy ubezpieczenia są idealnie dostosowane do potrzeb podróżujących Polaków oraz formy spędzania czasu za granicą.
W jaki sposób podróżują dziś Polacy?
– Przede wszystkim bardziej świadomie. Polacy podróżują coraz więcej, są odważni i otwarci na wyzwania. Jeżdżą samodzielnie lub z biurami podróży. Uprawiają sporty, zwiedzają egzotyczne kraje. Coraz więcej turystów to Polacy w wieku emerytalnym, którzy cenią sobie wycieczki objazdowe i pielgrzymkowe.
Pandemia i obostrzenia w podróżowaniu spowodowały duży wzrost świadomości ubezpieczeniowej. Klienci szukają zatem ubezpieczenia podróżnego dostosowanego do ich potrzeb.
Jak oferta Europy odpowiada na te potrzeby?
– Oferta ubezpieczeń turystycznych Europa Ubezpieczenia jest zróżnicowana i dostosowana do wymagań klientów. W ramach naszego flagowego produktu Travel World oferujemy m.in:
- wysokie sumy ubezpieczenia kosztów leczenia do 500 tys. euro;
- odrębną sumę ubezpieczenia na transport medyczny – 150 tys. euro w wariancie VIP;
- nielimitowane koszty transportu w wariancie The Best;
- szeroki katalog sportów letnich w zakresie ochrony we wszystkich wariantach ubezpieczenia;
- następstwa chorób przewlekłych i psychicznych w zakresie ochrony.
Ochroną obejmujemy również szkody powstałe pod wpływem alkoholu. Oferujemy OC obejmujące szkody majątkowe i szkody osobowe. Ubezpieczamy też bagaż na wypadek np. zgubienia, kradzieży czy utraty z winy przewoźnika. Dodatkowo umożliwiamy bezpłatne przedłużenie ochrony o pięć dni w sytuacjach nagłych. W przypadku koniecznego kontaktu z Centrum Pomocy, zwracamy koszty połączeń telefonicznych. Udostępniliśmy również możliwość bezpłatnego zgłoszenia zdarzenia za pośrednictwem wifi-call – to bardzo istotne, kiedy klienci przebywają w odległych, egzotycznych destynacjach, gdzie koszty połączeń są bardzo wysokie. To wszystko powoduje, że ubezpieczenie Travel World jest kompleksowe i można je dostosować do potrzeb każdego klienta.
Jakie zmiany w Travel World wprowadziliście w tym roku?
– Obserwując znaczący wzrost cen usług medycznych i usług transportu medycznego, z końcem kwietnia w ubezpieczeniu Travel World (w wariancie The Best) wprowadziliśmy nielimitowane koszty transportu i jestem pewna, że nasi partnerzy i klienci docenią korzyści wynikające z tej modyfikacji.
Co jest kluczowe przy oferowaniu ubezpieczenia turystycznego?
– Zakres ochrony powinien być spersonalizowany – przemyślany i dopasowany do kierunku podróży oraz planowanej przez klienta aktywności. Myślę, że najważniejsze są tu trzy zasady, którymi warto się kierować.
Po pierwsze, warto pamiętać, że im dalej od Polski i bardziej egzotycznie, tym usługi są droższe, dlatego suma ubezpieczenia powinna być odpowiednio wyższa, by pokryła zarówno koszty leczenia, jak i koszty ewentualnego transportu powrotnego do Polski.
Po drugie, Polacy, którzy wyjeżdżają za granicę, nierzadko chorują przewlekle. Dlatego warto zapytać klienta o stan zdrowia i upewnić się, czy ubezpieczenie obejmuje ochronę na wypadek pogorszenia stanu zdrowia.
Po trzecie, jeżeli klient planuje uprawiać podczas wyjazdu sporty, wówczas polisa powinna obejmować też aktywności sportowe.
W zasadzie tych kilka prostych pytań zadanych klientowi podczas rozmowy o ubezpieczeniu podróżnym pomoże nam dobrać odpowiedni wariant polisy i na pewno zwiększy jego świadomość, czemu tak naprawdę służy ubezpieczenie podróżne. Naszą rolą jest również edukacja klientów.
Jak przekonywać klientów do korzystania z rozszerzonych ubezpieczeń turystycznych?
– Do wyobraźni klientów najlepiej przemawiają konkretne sytuacje, w których znaleźli się turyści. Przykładowo klientka Europa Ubezpieczenia, przebywająca w Tajlandii z niepełnoletnim dzieckiem, uległa poważnemu wypadkowi na łodzi, w wyniku którego doznała uszkodzenia kręgosłupa. W związku z poważnym charakterem obrażeń, koniecznością transportu do kraju w pozycji leżącej, karetką, a także koniecznością organizacji transportu osoby małoletniej, która towarzyszyła poszkodowanej, łączna suma kosztów związanych z leczeniem i transportem wyniosła 340 tys. zł.
To jeden z przykładów pokazujący, jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie finansowe, jeżeli za granicą dojdzie do wypadku.
