27 marca Ergo Hestia podpisała porozumienie z Polską Radą Ratowników Medycznych, na mocy którego ubezpieczyciel przekaże na potrzeby ratowników milion złotych. Firma wesprze ich w zakupie i dystrybucji sprzętu niezbędnego do skutecznego działania (jednorazowych kombinezonów, gogli, przeziernych przyłbic, rękawiczek, ochrony na buty, masek z wymiennymi filtrami, środków dezynfekujących), a dodatkowo w najbliższych dniach rozpocznie także zbiórkę pieniędzy na środki do walki z pandemią koronawirusa.
– Jako towarzystwo ubezpieczeń od dawna blisko współpracujemy z ratownikami medycznymi – mówi Marcin Dybuk, rzecznik prasowy Ergo Hestii. – Wiemy, jak ciężka i niebezpieczna jest to praca. Ryzykują każdego dnia dla bezpieczeństwa innych. Podziwiamy ich za to. Ale dzisiaj słowa uznania to za mało. Potrzebna jest konkretna pomoc dla ludzi, którzy walczą na pierwszej linii frontu „w wojnie” z koronawirusem. Dlatego Ergo Hestia zdecydowała się przekazać na ich najpilniejsze potrzeby milion złotych – dodaje.
– Sprzęt jest bardzo potrzebny, tym bardziej że jest jednorazowy i nie można go odnowić. Bardzo cieszymy się ze wsparcia Ergo Hestii. Najbardziej odczuwamy brak kombinezonów, masek, rękawic… Deficyty są widoczne w całej Polsce. Kwota miliona złotych pozwoli nam na zakup nawet ośmiu tysięcy kombinezonów, co bardzo pomoże nam funkcjonować – podkreśla Piotr Dymon, przewodniczący Polskiej Rady Ratowników Medycznych.
To kolejna inicjatywa Ergo Hestii w ramach akcji „W trosce o wspólne bezpieczeństwo” prowadzonej w związku z epidemią koronawirusa. Wcześniej zakład zadbał o pracowników, którzy dzisiaj w zdecydowanej większości pracują zdalnie. Następnie rozpoczął skierowaną do agentów akcję #UbezpieczamZdalnie. Kolejnym przedsięwzięciem był cykl webinariów dla pracowników i agentów, podczas których eksperci z różnych dziedzin odpowiadają na pytania dotyczące koronawirusa. Pierwszym zaproszonym ekspertem był profesor Włodzimierz Gut. Kolejnym gościem, już 1 kwietnia, będzie dr Konrad Maj, psycholog z Uniwersytetu SWPS, który omówi zachowania Polaków w czasie pandemii, a następnie odpowie na pytania pracowników i agentów Ergo Hestii.
(AM, źródło: Ergo Hestia)