Link4 wprowadził udogodnienia w swojej ofercie ubezpieczeń mieszkaniowych. Od 14 kwietnia obowiązuje czasowe odejście od wymogu przeprowadzania przeglądów instalacyjnych w domach oraz rozszerzenie zakresu pomocy prawnej o kwestie związane z miejscem pracy. Zmiany wspiera kampania edukacyjna na wypadek pożaru.
– Okresowe przeglądy są bardzo ważne z punktu widzenia bezpiecznego użytkowania domu, ale rozumiemy, że w tej wyjątkowej sytuacji nasi klienci chcą zachować pełne zasady izolacji i nie narażać się na wizyty osób z zewnątrz – wyjaśnia Agata Ambroziak-Rogulska, dyrektor Departamentu Produktu Link4. – To odstąpienie dotyczy tylko przeglądów, które planowo miały zostać wykonane w okresie epidemii. Zakładamy, że będzie ono obowiązywać do 30 czerwca – dodaje.
Pierwsze z udogodnień wprowadzonych przez Link4 zakłada, że jeśli wykonanie okresowych przeglądów kominowych oraz przeglądów instalacji gazowej lub elektrycznej przypada na czas epidemii, ich brak nie będzie miał wpływu na wypłatę odszkodowania. Odstąpienie od tego wymogu dotyczy wszystkich ubezpieczeń mieszkaniowych dla klientów indywidualnych oraz budynków użytkowanych przez przedsiębiorców.
W ramach drugiego udogodnienia zakład rozszerzył zakres pomocy prawnej. Dotychczas każdy klient z ubezpieczeniem mieszkania mógł korzystać z porad prawnych związanych z czynnościami życia prywatnego. Jednak z uwagi na potencjalne konsekwencje ekonomiczne wynikające z epidemii, klienci Link4 będą mogli skonsultować także wszelkie wątpliwości związane z ich sytuacją zawodową lub utratą pracy.
Ostrzeżenia przed ryzykiem pożaru
Link4 zareagował też na dane Komendy Głównej Polskiej Straży Pożarnej wskazujące, że od początku kwietnia rośnie liczba pożarów w kraju i ruszył z kampanią uświadamiającą ryzyka związane z tym zagrożeniem. 14 kwietnia firma wysłała do swoich klientów jednorazowy alert pożarowy w formie SMS, w którym przypomina o bezpieczeństwie przebywania w domu oraz kieruje na stronę internetową z poradami, jak unikać pożarów i co zrobić, gdy już ogień się zaprószy.
– Tak jak informujemy naszych klientów o różnych zdarzeniach pogodowych, tak teraz postanowiliśmy przypomnieć im, że pożar może zniszczyć ich cały majątek, a także zagrozić zdrowiu i życiu – wyjaśnia Agata Ambroziak-Rogulska. – To ważne zwłaszcza teraz, gdy więcej czasu spędzamy w swoich domach i częściej może dochodzić do różnego rodzaju przepięć związanych z większym obciążeniem instalacji – dodaje.
Kampania kierowana jest do klientów Link4, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie alertów pogodowych ubezpieczyciela. Wybrane porady będą także publikowane w mediach społecznosciowych firmy.
AM, news@gu.home.pl
(źródło: Link4)