Aegon: Rozwinięta oferta i cyfrowe procesy

0
992

Ubiegły rok upłynął dla wszystkich ubezpieczycieli życiowych pod hasłem interwencji produktowej KNF. Nasza firma podeszła do tego tematu nie jak do kolejnej zmiany na życzenie nadzorcy rynku, ale jako kolejnej szansy na stworzenie jeszcze lepszych produktów dla naszych partnerów biznesowych i ich klientów. Dodatkową satysfakcję przyniosło nam to, że jako pierwsi wyszliśmy z nową propozycją produktową na rynek.

Od połowy listopada nasi partnerzy biznesowi, m.in. Phinance i Profitowi, otrzymali do dyspozycji trzy nowe produkty służące do długoterminowego oszczędzania: Aegon Kapitalna Przyszłość+, Aegon Plan na Plus i Aegon Premium One.

Wszystkie te produkty spełniają nowe kryteria w zakresie minimalnego zwrotu dla klientów oraz odpowiedniej polityki lokacyjnej, czyli zapewniają klientom zarówno indywidualnym, jak i firmowym minimalny zwrot określony w decyzji KNF.

Sprawdzone produkty

W nowej ofercie posiadamy dwa produkty z wpłatami regularnymi, które wspierają klientów w długoterminowym i regularnym oszczędzaniu. Jednocześnie pozwalają na swobodę w wyborze formy odkładania pieniędzy.

Pierwszym jest Aegon Kapitalna Przyszłość+, który gwarantuje klientom z góry określony kapitał na koniec okresu ubezpieczenia, wynoszący nawet do 121% wpłaconych składek. Ponadto polisa umożliwia inwestowanie w ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe na podstawie nowoczesnej Platformy Zarządzanej, a także w postaci rachunków IKE i IKZE.

Jedną z najważniejszych zmian w tym produkcie jest otworzenie możliwości szerokiej grupie naszych klientów dostępu do niskokosztowych funduszy indeksowych, które do tej pory były oferowane jedynie najzamożniejszym klientom w bankowości prywatnej.

Kolejną nowością jest Aegon Plan na Plus, czyli polisa dla tych, którzy chcą regularnie oszczędzać oraz zapewnić sobie solidną ochronę ubezpieczeniową. Tu także udało nam się znaleźć rozwiązania, które do tej pory były dostępne jedynie dla wąskiej grupy klientów lub nie były dostępne na naszym rynku wcale.

W naszym produkcie część inwestycyjna pozwala na wybór spośród prawie 50 różnych funduszy inwestycyjnych, w których klienci otrzymują jednostki uczestnictwa na warunkach oferowanych do tej pory jedynie dużym instytucjonalnym klientom, jak banki czy TFI. Najważniejsze jest to, że jednostki te cechują się znacznie niższymi kosztami niż tradycyjne (tzw. detaliczne) odpowiedniki.

Dodatkowo Aegon jako pierwszy dystrybutor na polskim rynku zdecydował się zaoferować atrakcyjne fundusze od czołowych międzynarodowych firm zarządzających, takich jak np. Capital Group, która zarządza środkami o wartości ponad 2 bln dol. Aby w dużym stopniu eliminować ryzyko walutowe, fundusze denominowane w obcej walucie są zabezpieczane.

Oczywiście w tym produkcie również zaplanowaliśmy ułatwienia dla klientów, którzy nie chcą samodzielnie konstruować swoich portfeli. Udostępniamy tzw. portfele zarządzane o dwóch profilach: zrównoważonym i dynamicznym. W tym produkcie klient ma także możliwość oszczędzania w formie rachunków IKE lub IKZE i korzystania z ulg podatkowych.

Trzecią propozycją jest Aegon Premium One, czyli połączenie inwestycji z ubezpieczeniem na życie i umowami dodatkowymi. Tym razem jest to produkt ze składką jednorazową, przeznaczony dla klientów, którzy chcą lokować swoje nadwyżki finansowe w fundusze, nie tracąc przy tym przywilejów płynących z posiadania ubezpieczenia na życie. Chodzi m.in. o zwolnienie z podatku od spadku i darowizn oraz podatku dochodowego od środków wypłaconych z ubezpieczenia na życie. A to oznacza, że osoby wskazane w umowie jako uposażeni otrzymają całą kwotę świadczenia w przypadku naszej śmierci.

Do dyspozycji oddaliśmy naszym klientom wiele starannie dobranych funduszy polskich i zagranicznych o szerokim spektrum inwestycyjnym w ramach Otwartej Platformy Inwestycyjnej. Fundusze denominowane w obcej walucie są zabezpieczane. To pozwala w dużym stopniu eliminować ryzyko walutowe.

Cyfrowe procesy

Niebagatelne znaczenie w zainteresowaniu współpracą z naszą firmą ma również wdrożenie platformy online’owej Mój Aegon do w pełni zdalnej sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. Zapewniamy tym samym naszym partnerom sprzedaży i klientom wygodny, efektywny i bezbłędny proces zarówno zawarcia, jak i obsługi ubezpieczenia życiowego (bez papierów, drukowania).

Wdrożone rozwiązanie jest zintegrowane z aplikacją sprzedażową towarzystwa. Klient, po tym jak razem z agentem wypełni wniosek (np. łącząc się z nim podczas wideokonferencji), dostaje e-mail z kompletem dokumentów oraz opcją złożenia podpisu cyfrowo przez aplikację Mój Aegon. Dzięki rozwiązaniu agent ma pewność, że złożony wniosek jest poprawny i kompletny.

Prawie 60% czasu pracy agenta od momentu złożenia wniosku do przesłania go do ubezpieczyciela to proces sprawdzania dokumentów papierowych i uzupełniania braków. Przy korzystaniu z aplikacji Mój Aegon problem znika, bo klient działa w pełni cyfrowym procesie.

Ponadto klienci mogą robić zlecenia dotyczące swojej polisy, np. zmienić dane osobowe czy ustanowić uposażonego. Na bieżąco mogą też sprawdzić szczegóły swoich umów, zapoznać się z o.w.u, regulaminami i innymi istotnymi dokumentami. Nie muszą drukować dokumentów oraz podpisywać ich fizycznie. Cały proces odbywa się cyfrowo, łącznie z podpisem pod ankietą medyczną.

Jako osoba odpowiedzialna za tworzenie sieci dystrybucji dla naszych produktów muszę również wspomnieć, że ubiegły rok i początek bieżącego minął nam na zawieraniu nowych relacji biznesowych z największymi firmami pośrednictwa finansowego działającymi na naszym rynku, takimi jak Unilink, CUK Ubezpieczenia czy Grupa ANG.

Nasze nowe produkty spowodowały, że firmy, które chcą mieć w swoich ofertach produkty skonstruowane z myślą o kliencie i spełniające wszystkie wymogi nadzorcy rynku, kontaktują się z nami z prośbą o zawarcie umów agencyjnych. Nie ma lepszego dowodu na to, że rynek w pozytywny sposób ocenił naszą ubiegłoroczną pracę!

Projektowane przez nas produkty i procesy mają być przede wszystkim dopasowane do potrzeb naszych klientów i przyjazne dla agentów i choć brzmi to być może banalnie – my w to wierzymy!

W czasie zawirowań takich jak pandemia bezpieczeństwo i zdrowie naszych partnerów biznesowych i ich klientów stało się absolutnym priorytetem. Biorąc pod uwagę naszą dynamikę sprzedaży, udało nam się to osiągnąć!

Monika Woźniak-Wołek
dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Aegon Polska