O jakie kwestie ubezpieczeniowe najczęściej pytają uchodźcy z Ukrainy?

0
530

CUK Ubezpieczenia uruchomił infolinię w języku ukraińskim, na której konsultanci pomagają we wszelkich tematach dotyczących ubezpieczeń w Polsce. Multiagencja przedstawiła listę pytań, z jakimi najczęściej zwracali się uchodźcy.

– Od początku uruchomienia infolinii widzimy systematyczny wzrost zainteresowania poradami. Telefonów przybywa, w ostatnich dniach ich liczba wzrosła o 50%. Zainteresowani pytają nie tylko o ubezpieczenia krótkoterminowe, ale także o pozostałe kwestie związane z ubezpieczeniami w Polsce. Mamy informacje, że warto mieć w placówkach materiały informacyjne przetłumaczone na język ukraiński – mówi Krzystof Łosiakowski, kierownik zespołu Contact Center CUK Ubezpieczenia.

Konsultanci CUK sporządzili listę pięciu najczęściej zadawanych pytań, które mogą być pomocne innym agentom.

  • Czy muszę wykupić ubezpieczenie na auto, jeśli skończyła mi się polisa na pojazd zarejestrowany na Ukrainie?
  • Jeśli mam polisę wykupioną na Ukrainie to czy w Polsce coś muszę jeszcze kupować?
  • Czy mogę kupić OC graniczne przez telefon?
  • Czy mogę ubezpieczyć swoją rodzinę na zdrowie i życie?
  • Czy mogę kupić opiekę zdrowotną?

– Zdajemy sobie sprawę z powagi sytuacji. Dzięki zaangażowaniu środków finansowych i zasobów materialnych firmy możemy pomóc na wielu płaszczyznach, przyczyniając się również do przekazania informacji o działaniach innych podmiotów. Uchodźcy z Ukrainy mogą pozostać w Polsce bardzo długo. Oprócz zabezpieczenia niezbędnych potrzeb z pewnością przyjdzie czas na formalności, w tym również te ubezpieczeniowe. Jesteśmy gotowi, żeby pomóc – mówi Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia. 

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)