AGCS poprawił sprzedaż i wskaźnik mieszany

0
615

Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS), ubezpieczyciel z Grupy Allianz specjalizujący się w ubezpieczeniach korporacyjnych, zebrał w pierwszym półroczu 5,73 mld euro składek brutto. Był to rezultat o 11% (572 mln euro) wyższy od odnotowanego w analogicznym okresie 2021 r.

AGCS wyjaśnił, że wzrost sprzedaży zawdzięcza w głównej mierze wyższym stawkom odnowień (13% z uwzględnieniem korekty warunków), wyższej bazie odnowień, nowym transakcjom, a także korzystnym efektom kursowym. Wzrost odnotowano w większości linii biznesowych, zwłaszcza w obszarach financial lines, energetyka i budownictwo oraz nieruchomości.

Wskaźnik mieszany za I półrocze 2022 r. był o 2,7% p.p. lepszy od odnotowanego 12 miesięcy wcześniej i wyniósł 95,1% (97,8%). Poprawa wynikała głównie z korzystnego wskaźnika szkodowości w bieżącym roku wypadkowym. Zysk operacyjny wyniósł 290 mln euro, czyli o 111 mln EUR więcej niż w roku ubiegłym.

(AM, źródło: xprimm.com)