Allianz branżowym zwycięzcą w rankingu Interbrand

0
663

Po raz drugi z rzędu Allianz zajął pozycję marki ubezpieczeniowej numer jeden na świecie według rankingu Interbrand Best Global Brands Ranking.W ocenie ubezpieczyciela ranking jest potwierdzeniem rosnącej siły jego marki. Pokazuje jednocześnie odporność firmy i koncentrację na klienta.

Dla firmy wysokie miejsce w rankingu jest szczególnie ważne teraz, kiedy marki na całym świecie próbują poradzić sobie z wyzwaniami, jakie pojawiły się wraz z pandemią Covid-19.

– Nasze skupienie się na odporności, uczciwości i zorientowaniu na klienta opłaca się. Allianz po raz kolejny został uznany za markę ubezpieczeniową nr 1 na świecie, co jest fantastyczną wiadomością i potwierdza, że jesteśmy na dobrej drodze – powiedział Oliver Bäte, dyrektor generalny Allianz SE.

– Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że jesteśmy najlepszą marką ubezpieczeniową i zapewniliśmy sobie miejsce na liście Top40 Best Global Brands. W ciągu zaledwie dziesięciu lat Allianz przesunął się z 67. miejsca na liście, z wartością 4,9 mld USD w 2010 r., na 39. pozycję z wartością prawie 13 mld USD w 2020 r. Podczas gdy połowa marek z pierwszej setki nie urosła w tym roku, wycena Allianz wzrosła o 7 procent, pomimo kryzysu. Naszym celem jest zdobycie 25. pozycji wśród najlepszych marek do końca 2025 roku – dodał Christian Deuringer, dyrektor ds. marki i partnerstwa Allianz SE.

Dla Allianz ranking wskazuje również na jego rosnącą rolę w życiu ludzi.

– Podczas pandemii bardzo ciężko pracowaliśmy, aby spełnić naszą obietnicę, przyjmując jeszcze większą rolę w życiu naszych klientów, naszych pracowników i naszych społeczności, pomagając zabezpieczyć przyszłość i dodając naszym klientom odwagi w tych trudnych czasach – podsumował Serge Raffard, Group Strategy, Marketing, Distribution Officer Allianz SE.

Interbrand co roku publikuje raport Best Global Brands. Ranking ma na celu zidentyfikowanie 100 najcenniejszych marek świata. Metoda szacowania wartości marki Interbrand jako pierwsza otrzymała certyfikat ISO 10668. Aby się zakwalifikować do rankingu, marki muszą być notowane na giełdzie i obecne na całym świecie.

(AM, źródlo: Allianz)