Allianz upraszcza proces zgłaszania szkód komunikacyjnych

0
501

W sierpniu Allianz zmodyfikował i maksymalnie uprościł zgłaszanie roszczeń życiowych dzięki specjalnemu formularzowi internetowemu. Teraz przyszła kolej na wdrożenie zmian w formularzu do zgłaszania szkód komunikacyjnych. Dzięki nim klient może zgłosić zdarzenie  w kilka minut, z dowolnego miejsca, bez podawania numerów polis i zbytnich formalności.

– Chcemy, żeby nasi klienci, mieli w nas wsparcie, szczególnie w trudnych sytuacjach, takich jak zgłaszanie szkody – mówi Bartosz Fijałkowski, koordynator zespołu wsparcia operacyjnego szkód Allianz Polska. – Chcemy, aby wszystkie nasze procesy były proste i intuicyjne. Zależy nam na tym, aby w przypadku powstania szkody, która z założenia jest zdarzeniem nieprzyjemnym, klient mógł bardzo łatwo się z nami skontaktować i powiedzieć nam, co się wydarzyło. Jesteśmy przekonani, że nowy formularz na to pozwoli – dodaje.

Klient, który chce zgłosić szkodę, powinien wejść na stronę internetową Allianz, gdzie będzie mógł wypełnić formularz. Ubezpieczyciel zapyta w nim o rodzaj zdarzenia, opis sytuacji, gdzie i kiedy zdarzenie miało miejsce oraz co zostało uszkodzone. Specjalne pola w formularzu automatycznie będą zapisywać informacje, a na koniec klient otrzyma potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i link do Asystenta Szkody.

– Asystent Szkody to aplikacja internetowa, dzięki której jesteśmy w bieżącym kontakcie z klientem, np. informując o potrzebnych dokumentach. Ale to także miejsce, w którym klient może dodać zdjęcia powstałej szkody, a my informujemy o wycenie i o statusie napraw, jeśli klient zdecydował się na bezgotówkową naprawę – tłumaczy Bartosz Fijałkowski.

Nowy formularz jest intuicyjny i został zaprojektowany tak, aby klient od razu wiedział, co kliknąć, by zgłosić swoją szkodę. Przy zgłaszaniu klienci nie muszą mieć przy sobie żadnych dodatkowych dokumentów (np. numeru zawartej polisy) – wystarczy opis zdarzenia i ich dane.

 – Cały formularz jest skonstruowany tak, aby klient nie musiał znać się na produktach ubezpieczeniowych ani orientować się w specyficznym dla ubezpieczeń żargonie. To my się na tym znamy, a klienta prosimy tylko, aby opowiedział nam o tym, co mu się przytrafiło – podsumowuje Bartosz Fijałkowski.

Film o nowym formularzu i całym procesie:

(AM, źródło: Allianz)