Jak dowiedział się cashless.pl, zakres aplikacji mObywatel może zostać rozszerzony o funkcjonalności związane z ubezpieczeniami. Według wstępnej koncepcji chodziłoby o możliwość nabycia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz zgłoszenia zdarzenia szkodowego.
Serwis podaje, że zakup OC ppm. przyjąłby model znany z porównywarek, w którym potencjalny klient mógłby porównać oferty ubezpieczycieli zainteresowanych integracją z aplikacją. Z kolei zgłaszanie szkód odbywałoby się za pomocą ujednoliconego formularza, przekazującego informacje bezpośrednio do zakładów i wykorzystujące dane bezpośrednio z mObywatela.
W ocenie cashless.pl rynek ubezpieczeń byłby bardziej zainteresowany drugą opcją. Nabywanie ubezpieczeń budziłoby bowiem wątpliwości, związane m.in. z umieszczaniem komercyjnych wątków w rządowej aplikacji. Resort cyfryzacji nie odpowiedział na pytania serwisu dotyczące tych planów. Z kolei Centralny Ośrodek Informatyki potwierdził, że taka kwestia jest analizowana.
Więcej:
cashless.pl z 11 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Zakup OC i zgłaszanie stłuczek wśród możliwych kierunków rozwoju mObywatela”
(AM, źródło: cashless.pl)