ARC Europe: Holowanie nie zawsze jest konieczne. Wystarczy Mobilny Mechanik

0
674

ARC Europe Polska zwraca uwagę, że nawet 50% usterek można naprawić na miejscu zdarzenia, dzięki pomocy Mobilnego Mechanika. Dlatego firma przybliża profil tej usługi, pokazując m.in., jakie są najczęstsze typy awarii i które z nich można usunąć na miejscu.

Główne przyczyny awarii na drodze

Ze statystyk ARC Europe Polska wynika, że główną przyczyną awarii samochodu jest rozładowanie akumulatora. Powody usterki mogą być różne, np. uszkodzony alternator, jednak głównym czynnikiem jest przede wszystkim niska temperatura otoczenia. Stąd też zima to czas, w którym firmy z branży car assistance mają najwięcej pracy.

– W 2023 roku otrzymaliśmy ponad 51 tys. zgłoszeń assistance. Co czwarta naprawiana przez nas awaria dotyczyła akumulatorów. Statystyki są większe przez okresy nagłych spadków temperatury, które obniżają sprawność, a nawet uszkadzają baterię samochodową. Wśród pozostałych problemów kierowców często obsługujemy te związane z oponami, felgami i kołami, wyciekiem płynów eksploatacyjnych czy też układem AdBlue – mówi Piotr Skweres, kierownik Działu Rozwoju Sieci ARC Europe Polska.

W samym styczniu ARC Europe Polska odebrała ponad 31 tys. połączeń – o 60% więcej niż rok wcześniej. Tylko w dniach 8–10 stycznia, kiedy temperatura w całej Polsce spadała nawet do -25°C, firma obsłużyła 20% wszystkich spraw zgłoszonych w tym miesiącu. Mimo to bilans skuteczności działań był bardzo wysoki – 94% odebranych połączeń od kierowców na drodze.

Mobilny Mechanik zaskakuje kierowców

– Naprawa samochodu przez Mobilnego Mechanika ARC Europe Polska trwa przeciętnie około 30 minut. Czas dojazdu zależy z kolei od miejsca wystąpienia problemu. Działamy na terenie całego kraju i Europy, a większość problemów rozwiązujemy w obszarach miejskich. Staramy się również, aby kierowcy nie czekali na nas dłużej niż kilkadziesiąt minut. Są oczywiście wyjątki od tej reguły, jak poranne i popołudniowe szczyty godzinowe czy złe warunki pogodowe. Zawsze jednak informujemy kierowcę o tym, kiedy może się nas spodziewać – dodaje Piotr Skweres.

150 elementów na wyposażeniu

Mobilny Mechanik ARC Europe Polska pracuje całą dobę. Przygotowując się do działań, tankuje pojazd patrolowy i dokładnie sprawdza sprzęt.

– Podstawą naszej pracy jest komputer diagnostyczny, dzięki któremu rozpoznajemy rodzaj i zakres awarii. Stosujemy zasadę, że wszelkie działania naprawcze, które mogą być wykonane na miejscu oraz nie stwarzają zagrożenia dla użytkownika lub innych uczestników ruchu, są przeprowadzane przez nas. Natomiast sprawy, które według oceny producenta pojazdu wymagają interwencji w hali serwisowej, są kierowane właśnie tam – wyjaśnia Piotr Skweres.

Flotę samochodów serwisowych wyposażono w kompletny zestaw narzędzi – znajdują się w nim m.in. klucze mechaniczne, wkrętarki, podnośnik niskoprofilowy, zestaw do awaryjnego otwierania szyb, lutownica gazowa, tester do akumulatora oraz kompresor. Dzięki temu możliwe jest szybkie usuwanie najczęstszych usterek na drodze.

ARC Europe Polska przekonuje, że wsparcie Mobilnego Mechanika pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Według wyliczeń firmy, biznes może zaoszczędzić nawet kilkaset złotych na każdej sprawie, gdzie zamiast tradycyjnego assistance (czyli holowania, korzystania z samochodu zastępczego itd.) udało się naprawić pojazd na miejscu zdarzenia.

(AM, źródło: ARC Europe)