Zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej wyniósł 482 mln zł, czyli był o 6% niższy niż w I połowie 2020 r. (509 mln zł). Z kolei wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie według dyrektywy Wypłacalność II wyniosła 207 mln zł i była wyższa o 59% wobec I połowy 2020 r. (131 mln zł).
Wskaźnik zespolony w ubezpieczeniach majątkowych i pozostałych osobowych (COR) wyniósł 86,1% i wzrósł o 6,7 pp w stosunku do I połowy 2020 r. (79,4%).
– Pierwsze półrocze stało pod znakiem bardzo dobrej sprzedaży i pomyślnych wyników finansowych. W dobrej kondycji przeszliśmy przez najtrudniejszy okres pandemii, a teraz korzystamy z szybkiego odbicia gospodarki. Nasz zysk operacyjny w kwocie 482 mln zł był na zbliżonym poziomie jak przed rokiem – różnica wynika głównie z rozliczeń podatku od aktywów – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Aviva Polska.
W I połowie 2021 roku Aviva wypłaciła łącznie 346 mln zł świadczeń i odszkodowań: 231 mln zł z ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz 115 mln zł z polis majątkowych (łącznie Aviva i Santander Aviva). Głównymi czynnikami powodującymi wzrost tych wypłat wynika przede wszystkim z wyższej śmiertelności wśród Polakow spowodowanej pandemią Covid-19. Od początku pandemii Aviva wypłaciła ponad 40 mln zł po śmierci osób ubezpieczonych z potwierdzonym Covid-19. Ponadto w ostatnich miesiącach wzrósł też wolumen wypłaconych odszkodowań z powodu szkód pogodowych.
– W ubezpieczeniach na życie na uwagę zasługuje aż 59% wzrost nowej sprzedaży. Ten świetny wynik zawdzięczamy pracy naszych agentów ubezpieczeniowych, wyposażonych w narzędzia cyfrowe i produkty dopasowane do aktualnych potrzeb klientów. Największym zainteresowaniem cieszy się ubezpieczenie Twoje Życie z rozbudowanym zakresem opcji zdrowotnych i wypadkowych – informuje Adam Uszpolewicz. – W ubezpieczeniach majątkowych na uwagę zasługuje wyższa składka, a także bardzo dobry poziom wskaźnika COR mimo zwiększonej szkodowości w ubezpieczeniach mieszkaniowych i komunikacyjnych. Mocno rośniemy w ubezpieczeniach gospodarczych (dla firm), gdzie zwiększyliśmy poziom składki o ponad 30% względem pierwszego półrocza 2020 r. Chcę też podkreślić dobre wyniki Santander Aviva w zakresie sprzedaży ubezpieczeń kredytów gotówkowych, hipotecznych oraz terminowych ubezpieczeń na życie klientom Santander Bank Polska.
Prezes podkreślił także, że niedawno minęło 5 lat od wdrożenia pierwszych funkcjonalności obsługowych dla klientów, które były początkiem MojejAvivy. Dzięki portalowi klienci w prosty sposób dokonać m.in. zakupu produktów, zgłosić szkodę, sprawdzić szczegóły swoich polis, opłacić składkę, zmienić swoje dane, a także korzystać z usług dodatkowych, jak telemedycyna i
e-konsultacje psychologiczne. W tej chwili korzysta z niego prawie 600 tys. klientów, którzy wykonują kilkadziesiąt tysięcy transakcji miesięcznie i zgłaszają 40% wszystkich szkód i roszczeń online.
– MojaAviva, system sprzedażowy dla agentów oraz inne rozwiązania cyfrowe to obecnie kluczowe czynniki sukcesu – podsumowuje Adam Uszpolewicz.
(KS, źródło: Aviva)